Sherbourn PT7030/7020 tråden - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 140
    Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvorfor sammenligner du den mot Xmc-1?
    2 prosessorer fra søsterselskap som er noenlunde likt priset.
    Hvorfor skulle man ikke sammenligne disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    2 prosessorer fra søsterselskap som er noenlunde likt priset.
    Hvorfor skulle man ikke sammenligne disse?
    Fordi det virker helt ulogisk at samme selskap skal selge 2 "identiske" prosessorer med forskjellig navn.

Sammenlign den heller med Rotel sin prosessor. :wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det virker helt ulogisk at samme selskap skal selge 2 "identiske" prosessorer med forskjellig navn.

Sammenlign den heller med Rotel sin prosessor. :wink:
    2 stk hjemmekinoprossessorer med 120 USD forskjeller i utsalgspris føler jeg det er greit å sammenligne.
    Kan godt ta med Rotel sin men den er ikke aktuell for meg. Ser jo at andre skriver at Rotel sin er "identisk" også.
    JEG vil gjerne se hvordan 7030 er mot XMC-1.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk hjemmekinoprossessorer med 120 USD forskjeller i utsalgspris føler jeg det er greit å sammenligne.
    Kan godt ta med Rotel sin men den er ikke aktuell for meg. Ser jo at andre skriver at Rotel sin er "identisk" også.
    JEG vil gjerne se hvordan 7030 er mot XMC-1.
    Hvis ikke Rotel sin er aktuell for deg så kan du i utgangspunktet skrinlegge PT7030 først som sist. Største forskjellen er balanserte inn og utganger...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke Rotel sin er aktuell for deg så kan du i utgangspunktet skrinlegge PT7030 først som sist. Største forskjellen er balanserte inn og utganger...
    Designet og prisen er mye av det. Samt mangler en del ting jeg synes er vesentlig. Romkorrigering vil jeg ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designet og prisen er mye av det. Samt mangler en del ting jeg synes er vesentlig. Romkorrigering vil jeg ha.
    Vet ikke helt om jeg forstår deg rett her, hva er det Rotel mangler i forhold til PT7030?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man velger Rotel eller Sherbourn kommer vel bare ann på om man trenger balanserte utganger eller ikke og hvilket design man liker best. Ellers er de vel så å si identiske, inkludert prisen. Sherbourn dukker også opp som en Rotel enhet via Bluetooth og Sherbourn-eiere brukte Rotel-manualen flittig før Sherbourn klarte å komme med egen manual... Så jeg forstår ikke helt hvorfor du Zeppy ikke skjønner hvorfor PT-7030 blir sammenliknet med XMC-1, når disse to er mer forskjellig enn Rotel og Sherbourn.

Jeg er veldig i tvil om jeg skal vente på XMC-1 eller gå for en PT-7030 i hvert fall...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Om man velger Rotel eller Sherbourn kommer vel bare ann på om man trenger balanserte utganger eller ikke og hvilket design man liker best. Ellers er de vel så å si identiske, inkludert prisen. Sherbourn dukker også opp som en Rotel enhet via Bluetooth og Sherbourn-eiere brukte Rotel-manualen flittig før Sherbourn klarte å komme med egen manual... Så jeg forstår ikke helt hvorfor du Zeppy ikke skjønner hvorfor PT-7030 blir sammenliknet med XMC-1, når disse to er mer forskjellig enn Rotel og Sherbourn.

Jeg er veldig i tvil om jeg skal vente på XMC-1 eller gå for en PT-7030 i hvert fall...
    Vel, trenden blandt Emo eiere virker som de påstår at mange produkter egentlig er identiske med Emotiva, produkter som ikke er i nærheten av å kunne bli sammenlignet, mener jeg har lest en plass hvor det var en Emo eier som begynte å dra inn Classe i sammenligningen...men men. :roll: Hvis alle driver å kopiere Emotiva, hvorfor sitter vi ikke alle sammen på Emotiva produkter hvis det ikke er forskjeller på produktene? Pga design? For mye penger på bok?

At Sherbourn omsider har klart å leverer en fullstendig brukermanual var nytt for meg, det var på tide.

Men for all del, send en mail til Sherbourne og Emotiva og be om få definert forskjellene. LSound har bedt om denne tidligere, og i korte trekk var svaret at Sherbourne har mere påkostet lydkretser enn XMC-1. Jeg skriver om mine erfaringer med PT7030 fra den ble lansert i Norge og frem til i dag, og jeg er ikke i tvil, RSP 1572 og PT7030 er mer eller mindre samme boks, og jeg har vel gjentatt dette x antall ganger nå, på tide at andre gjør seg egne erfaringer, er bare å kjøre på...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det nok en god del utstyr ute i verden som har så og si identisk innmat, men litt forskjellig ytre design. Det koster en del penger å utvikle utstyr og da er det mer økonomisk for en del selskaper å dele/kjøpe innmat med/fra andre.

Når det gjelder Emotiva og Sherbourn så er de begge eid av Jade Design som igjen har utviklet mye for andre. Jade Design har nok hentet utstyr fra andre utviklere igjen også. Det blir ikke riktig å si at de kopierer hverandre når det som egentlig skjer er at de kjøper fra hverandre.

Jeg har ikke sett at noen mener at Classe har samme innmat som ett Emotiva produkt, men jeg vet at det var en bruker som fikk proffkalibrert lyden sin av en med lang erfaring, som mente at EQ'en i UMC-200 var bedre en Classe sin prosessor kunne skilte med. Om jeg husker det helt riktig kan jeg ikke garantere, men internett har nok en bedre hukommelse av det

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg forstår deg rett her, hva er det Rotel mangler i forhold til PT7030?
    Blant annet romkorrigering.

Jeg bare gleder meg til noen sammenligner 7030 og Xmc-1, hadde ikke tenkt å starte noen diskusjon.... Så liten vits i å dra temaet her enda videre. Er vel andre som kanskje kommer med noe relevant etterhvert på internett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blant annet romkorrigering.
    Per dags dato har ikke PT7030 RK, etter noen timer med kalibrering så kan jeg ikke si at jeg savner RK, tvert om. Jeg har bedre kontroll med å sette opp PT7030 manuelt med REW og Radioshack. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til en prosessor uten RK, men har bare gode erfaringer så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    Jeg har ikke sett at noen mener at Classe har samme innmat som ett Emotiva produkt, men jeg vet at det var en bruker som fikk proffkalibrert lyden sin av en med lang erfaring, som mente at EQ'en i UMC-200 var bedre en Classe sin prosessor kunne skilte med. Om jeg husker det helt riktig kan jeg ikke garantere, men internett har nok en bedre hukommelse av det
    Tviler på at jeg greier å finne igjen tråden selv, var på ett utenlandsk forum en eller annen plass. Men det skulle dog ha vært interessant hva EQ`n i UMC var bedre på.

EQ i PT7030 fungerer bra, litt tidkrevende å sette opp, men resultatet blir veldig bra. Hvis man skal trekke frem noe negativt så er gain på subnivået lavt, her må det nok mere forskning til for å se om det er virkelig gainen som er latterlig lav eller om jeg må kalibrere på en litt annen måte. En annen ting som irriterer meg er når jeg setter på en 3D film, da får jeg opp en svart skjerm med skrift som sier at formatet ikke er støttet, jeg må da bytte inngang og tilbake igjen, da fungerer det.
    PT7030 i samspill med Sherbourn sin PA-7-350 er en meget potent kombo som jeg kan anbefale. Synd at Sherbourn valgte å kjøre denne markedsstrategien som de har gjort nå, men det gir de som er interessert i disse produktene veldig gode priser i en kort periode fremover så lenge produktene enda finnes hos forhandler i Norge.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at jeg greier å finne igjen tråden selv, var på ett utenlandsk forum en eller annen plass. Men det skulle dog ha vært interessant hva EQ`n i UMC var bedre på.
    . Synd at Sherbourn valgte å kjøre denne markedsstrategien som de har gjort nå, men det gir de som er interessert i disse produktene veldig gode priser i en kort periode fremover så lenge produktene enda finnes hos forhandler i Norge.
    Denne tråden har eieren startet:
    The Emotiva Lounge - UMC200 - My Pro Calibration Results

"Testen" av han som har sammenlignet med Classe.
    homecinemaguru.com » Emotiva UMC-200 Home Theater Preamp Processor Review
    "The manual parametric equalization found in this product is exceptional. It offers a very wide range of Q adjustment making it much easier to achieve the proper frequency response on every channel. This along with the 11 bands per channel is superior to that found in the Classe SSP-800 which is much more expensive."

Synes prisene fremover på siden deres er kurante, bedre enn de var hos Lsound. Sparer alltid penger på å droppe mellomledd som skal ha avanse. Dessuten 25% rabatt om man har kjøpt prossessor hos de eller Emotiva i all fremtid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men da er det ikke noe å lure på da, er bare å kjøre på

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sherbourn og svar på email.

Hmmm lurer på seriøsiteten til amerikanske sherbourn,har nå ved 2 anledninger sendt 2 eposter til firmaet om spørsmål vedrørende kjøp av PT-7030 og bruk av rabatt kort som jeg har fra tidligere kjøp hos emotiva.Og som de på sine hjemmesider reklamerer for at man kan bruke ved handel hos dem da de er et søsterselskap,pluss de skriver at de sender over hele verden "ingen problem" men har fortsatt ikke hørt noe fra dem.Skal vente noen dager til og se om jeg får noe svar,hvis ikke så får jeg prøve en tredje gang med forespørsel om kjøp uten bruk av rabatt kortet og så se om jeg får noe svar.Hvis det da ikke blir noe svar så blir det og se etter andre prossesorløsninger til normal pris.Brukte til og med den internasjonale løsningen deres når jeg sendte andre emailen,men fortsatt ikke noe svar (for de som ikke vet så har de en egen link som vi kan bruke ved spørsmål for oss som ikke bor i amerika.)
    Men kansjke det er bare jeg som er utolmodig og tror at svar kommer raskt tibake:roll: så tiden vill vise.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Jeg får alltid svar kjapt fra salgsavdelingen (Nick), på torsdag fikk jeg svar 6 minutter etter jeg sendte e-posten, med ordren satt opp skikkelig, fraktpris og alt. Jeg har skaffet meg er slikt 40% rabattkort nå jeg også, så skal bli interessant å se om jeg opplever det samme. Skal si ifra.
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Hmmm lurer på seriøsiteten til amerikanske sherbourn,har nå ved 2 anledninger sendt 2 eposter til firmaet om spørsmål vedrørende kjøp av PT-7030 og bruk av rabatt kort som jeg har fra tidligere kjøp hos emotiva.Og som de på sine hjemmesider reklamerer for at man kan bruke ved handel hos dem da de er et søsterselskap,pluss de skriver at de sender over hele verden "ingen problem" men har fortsatt ikke hørt noe fra dem.Skal vente noen dager til og se om jeg får noe svar,hvis ikke så får jeg prøve en tredje gang med forespørsel om kjøp uten bruk av rabatt kortet og så se om jeg får noe svar.Hvis det da ikke blir noe svar så blir det og se etter andre prossesorløsninger til normal pris.Brukte til og med den internasjonale løsningen deres når jeg sendte andre emailen,men fortsatt ikke noe svar (for de som ikke vet så har de en egen link som vi kan bruke ved spørsmål for oss som ikke bor i amerika.)
    Men kansjke det er bare jeg som er utolmodig og tror at svar kommer raskt tibake:roll: så tiden vill vise.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Jeg får alltid svar kjapt fra salgsavdelingen (Nick), på torsdag fikk jeg svar 6 minutter etter jeg sendte e-posten, med ordren satt opp skikkelig, fraktpris og alt. Jeg har skaffet meg er slikt 40% rabattkort nå jeg også, så skal bli interessant å se om jeg opplever det samme. Skal si ifra.
    ja kjekt om du skriver noen ord når du hører fra dem neste gang.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt slik at noen opplever for lite gain på noen av utgangene?

Prisen på Sherbourn PT-7030 er jo slik nå at det egentlig ikke er noe grunn til å vurdere Emotiva XCM-1 lengre. Men jeg er usikker på om produktet er 100% stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    ja kjekt om du skriver noen ord når du hører fra dem neste gang.
    Jeg har bestilt nå. Har gått raskt og smertefritt hele veien, så lenge jeg har sendt mail innen åpningstidene deres i US så har jeg fått svar veldig kjapt. Har du fortsatt ikke hørt noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt nå. Har gått raskt og smertefritt hele veien, så lenge jeg har sendt mail innen åpningstidene deres i US så har jeg fått svar veldig kjapt. Har du fortsatt ikke hørt noe?
    neida ingenting, får vel prøve snart igjen og da sende en mail til denne Nick med forespørsel. Er de før oss eller etter oss norsk tid? hvor lang tidsforsjkell.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •