Sherbourn PT7030/7020 tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 140
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva bruker dere til måling egentlig? Hvor/hva bør man evt. Kjøpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet så mye som jeg trodde i julen, men har fått 2-3 timer i ro og mak nå. Jeg har ikke rotet meg opp i noen form for EQ da jeg er helt fersk på dette og vant med RK. Avstandene er satt fra min forrige forforsterker, en Yamaha RX-A3010 reciever, som jeg forøvrig har vært veldig godt fornøyd med. Nevner bare noen kjappe betraktninger, alle gjort på to-kanals musikk.

Lyden fra Sherbourn 7030 er nok noe mer frempå enn hos 3010, som kan høres på Palladium'ene mine. Det som også høres er mere detaljer som jeg ikke kan si at jeg har lagt merke til før. Lyden føles mye mer oppløst, dynamisk og "riktig" enn med 3010, feks. har Jonas Fjeld aldri spilt bedre her. Kan man litt om målinger og EQ, ligger det jo også store muligheter på den fronten. Dette ser ut til å være en meget god oppgradering, så Yamaha'en havner nok på AVtorget etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    Hva bruker dere til måling egentlig? Hvor/hva bør man evt. Kjøpe?
    Radioshack og REW, kommer veldig langt med dette i verktøykassa. Finnes guider på forumet på hvordan du bruker REW.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor

Lyden fra Sherbourn 7030 er nok noe mer frempå enn hos 3010, som kan høres på Palladium'ene mine. Det som også høres er mere detaljer som jeg ikke kan si at jeg har lagt merke til før.
    Enig, gjorde egentlig ingenting på Swansene mine. Du har en Cinema EQ som tar bort de værste sibilantene på film hvis det skulle bli plagsomt. Hos meg blir den nok aldri brukt da jeg synes lyden er veldig bra, bassen har blitt ett kapittel for seg selv, aldri hatt så god bassrepons før under film som nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Radioshack og REW, kommer veldig langt med dette i verktøykassa. Finnes guider på forumet på hvordan du bruker REW.

Ok. Dette må sjekkes ut.
    Takk for svar!

RF

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har ikke fått testet så mye som jeg trodde i julen, men har fått 2-3 timer i ro og mak nå. Jeg har ikke rotet meg opp i noen form for EQ da jeg er helt fersk på dette og vant med RK. Avstandene er satt fra min forrige forforsterker, en Yamaha RX-A3010 reciever, som jeg forøvrig har vært veldig godt fornøyd med. Nevner bare noen kjappe betraktninger, alle gjort på to-kanals musikk.

Lyden fra Sherbourn 7030 er nok noe mer frempå enn hos 3010, som kan høres på Palladium'ene mine. Det som også høres er mere detaljer som jeg ikke kan si at jeg har lagt merke til før. Lyden føles mye mer oppløst, dynamisk og "riktig" enn med 3010, feks. har Jonas Fjeld aldri spilt bedre her. Kan man litt om målinger og EQ, ligger det jo også store muligheter på den fronten. Dette ser ut til å være en meget god oppgradering, så Yamaha'en havner nok på AVtorget etterhvert
    Nøyaktig samme opplevelsen når jeg gikk fra Yamaha 2010 til Rotel RSP1572, noe som underbygger det jeg mener at Sherbourn 7030 er smidd over samme lest som Rotel 1572. Har aldri savnet Yamaha'n og nå kan jeg kutte tekst på filmer da jeg får med meg hva de sier da Rotel'n er vesentlig meg oppløst.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n: Har du muligheter å velge mellom relativ og absolutt visning av volumet på 1572?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n: Har du muligheter å velge mellom relativ og absolutt visning av volumet på 1572?
    Relativ /absolutt ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Relativ /absolutt ?
    Ja feks når jeg skal kalibrere så liker å bruke mv -20 som referanse, nå må jeg sette volumet til 62 for at det skal bli det samme som mv -20, litt sånn dårlig forklart...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja feks når jeg skal kalibrere så liker å bruke mv -20 som referanse, nå må jeg sette volumet til 62 for at det skal bli det samme som mv -20, litt sånn dårlig forklart...
    Ok, regnet med at det var det du mente. Nei, det kan ikke endres etter det jeg vet på Rotel heller. Egentlig synes jeg det er helt greit da jeg aldri har likt relativt volum, spesielt når den og går over på + siden...

Har og kalibrert min kino, men velger et volum som jeg synes er behagelig og som stemmer med det jeg bruker. I følge det jeg har lest flere steder er det helt greit 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da må jeg bare forholde meg at 62 tilsvarer mv -20

Har merket meg at når jeg skal se 3D film så får jeg ofte opp "format not supported"... Jeg må da bytte inngang og tilbake igjen for å få bilde, en smule irriterende. Om det er projektor eller prosessor som får trøbbel er usikkert, men jeg tror det er prosessoren da det begynte da jeg satte inn 7030.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da må jeg bare forholde meg at 62 tilsvarer mv -20

Har merket meg at når jeg skal se 3D film så får jeg ofte opp "format not supported"... Jeg må da bytte inngang og tilbake igjen for å få bilde, en smule irriterende. Om det er projektor eller prosessor som får trøbbel er usikkert, men jeg tror det er prosessoren da det begynte da jeg satte inn 7030.
    Har ikke 3D så der kan jeg ikke hjelpe. Spør leverandøren om det er nyere FW tilgjengelig. Jeg hentet filer og oppdaterte min. Filene hadde den amerikanske leverandøren lagt ut - finnes ikke å laste ned i europa :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt ballen over til LSound, så får de ta det videre med Sherbourn.

Har flere ting på tapeten, men det er egentlig minor issues, alt i alt er jeg kjempefornøyd med 7030, og har troen på at disse småbugsa blir luket ut av en softwareoppgradering.

Litt morsomt når jeg kobler til Mac`n så kommer den opp som Rotel A/V, Sherbourn kan si hva de vil, dette prosessoren er bygt på RSP1572, her er alt for mange likheter til at de kan bortforklare seg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det akkurat de samme EQ (PEQ) muligheten på både Rotel og Sherbourne også tro ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nå brukermanualen til 1572 som hjelp meg på vei, litt andre menyer, utseendemessig, men veldig likt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-7030 fåes nå til 12900 kr inkl frakt og mva fra Sherbourn. Hmm, frister veldig. Kan noen bekrefte at det er fullbalanserte innganger og utganger, dvs fullbalansert gjennom hele prosessoren?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sett på sidene til Sherbourn tidligere men jeg kan ikke finne ett eneste ord om TACT, noen som vet status på dette?

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    PT-7030 fåes nå til 12900 kr inkl frakt og mva fra Sherbourn. Hmm, frister veldig. Kan noen bekrefte at det er fullbalanserte innganger og utganger, dvs fullbalansert gjennom hele prosessoren?
    Blitt bra pris på den ja, og kjøpt Emotiva Umc-200 så skal vel få 25% på alle prossesorer fra Emotiva og Sherbourn i fremtiden.
    Lurer på hvordan 7030 er mot Xmc-1 egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Produsenten sier selv at prosessoren er fullbalansert.

Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Lurer på hvordan 7030 er mot Xmc-1 egentlig.
    Hvorfor sammenligner du den mot Xmc-1?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Nå har ikke jeg sett på sidene til Sherbourn tidligere men jeg kan ikke finne ett eneste ord om TACT, noen som vet status på dette?
    Det er sagt at den skal få TACT, og det er stort sett kun det vi vet.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •