Sherbourn PT7030/7020 tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 140
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hos meg suser det heller ikke, men jeg bruker jo balansert kabling.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i dialog med L-Sound og Sherbourn ang. utgangs nivået, her er svaret jeg fikk:

The PT-7030 can easily output more than 6VRMS on all channels so it has more then enough drive to run any amplifier into hard clipping if it is turned up high enough. What you may notice is that the gain structure of the pre-amp stage is slightly different from the PT-7020. If this is the case, then truly the only difference is that the volume numbers on the VFD will be different from the PT-7020 but this doesn't really mean anything because the processor itself has more then enough drive and the customer should just turn it up to whatever volume level they prefer. The pre-amp stage will not clip and will produce a very strong and dynamic signal.

Jeg har skrevet en svar mail til de der jeg spør om det er muligheter for å få justert på dette. Ikke fått svar på den mailen. Det virker iallefall som prosessoren ikke skulle ha problemer med å klare det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    Må man ha god innsikt for å eie denne, eller er det et produkt som kan heve både innsikt og eierglede?

RF
    Når jeg først fikk opp menyen så må jeg si at den var ganske enkel å få i gang. Det ligger jo gode muligheter for manuell justering av det meste her, så jeg vil tro at du fint kan utforske mulighetene etterhvert som kunnskapen øker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.
    Håper forsikringsselskapet ikke går for å sende Onkyoen til reparasjon. Det kommer til å ta altfor lang tid, og jeg tror det er mer fremtidsrettet med en Sherbourn.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Nå som første ladning PT7030 er sendt ut fra LSound idag så tar jeg meg den frihet å opprette dedikert tråd for prosessoren hvor vi kan dele erfaringer spørsmål som helt sikkert vil dukke etterhvert som vi får greiene i hus.

Sherbourn PT-7030

Litt info fra LSound ang RK:

"PT-7030 kommer med automatisk romkorreksjon utviklet av Sherbourn, "ut av esken". Dette er å anse som en meget god romkorreksjon og er bygget på PT-7020 som allerede er meget habil på dette. Vi kommer til å selge TACT PRO add-on/tilleggsenhet for de som ønsker dette i 2013 som vil være en meget avansert romkorreksjon og for avanserte brukere. Dete vil ikke være et produkt for en som ikke har interesse eller forståelse rundt romkorreksjon der romkorreksjonen som medfølger PT-7030 ut av esken vil dekke de aller flestes behov da dette er en Hi-End prosessor av høy kvalitet. TACT tilleggsenheten være et ekstern system som man kopler til en PC med USB fra PT-7030 for så å styre alt fra denne PC-en. Prisen på en slik TACT Pro pakke er ikke fastsatt fra Sherbourn men vi skal gi særdeles fordelaktige priser for dem som har forhåndsbestilt om dette skulle være interessant å oppgradere senere. Vi håper dette ikke vil koste altfor mye slik at det blir en god, men rimelig investering for den som ønsker."
    Hvorfor ikke bruke den allerede etablerte Sherbourn-tråden?
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...rn-traden.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Hvorfor ikke bruke den allerede etablerte Sherbourn-tråden?
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...rn-traden.html
    For at det dreier seg om en et helt konkret produkt og teknisk diskusjon rundt det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    For at det dreier seg om en et helt konkret produkt og teknisk diskusjon rundt det.
    ...som ikke kan foregå i en overordnet tråd for en produsent?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...som ikke kan foregå i en overordnet tråd for en produsent?
    Det er enklere å holde tråden ryddigere når det er et rent produkt som blir diskutert. Da er det også enklere for andre å finne informasjonen rundt det konkrete produktet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er enklere å holde tråden ryddigere når det er et rent produkt som blir diskutert. Da er det også enklere for andre å finne informasjonen rundt det konkrete produktet.
    Da må i alle fall jeg (og kanskje flere) få en politikk fra AV-forum hvordan vi skal legge inn våre innlegg.
    Når skal klubb/entusiast tråder brukes og når skal produkttråder brukes?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typiske "fan-tråder" egner seg heller dårlig til tekniske diskusjoner, og blir vanskelige å orientere seg i for ettertiden. Grunnen til at klubb/entusiast kategorien i det hele tatt eksisterer, er jo fordi vi ikke ønsker alt for mye "fan-boys" som tidvis fyller de tekniske trådene med svada ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må i alle fall jeg (og kanskje flere) få en politikk fra AV-forum hvordan vi skal legge inn våre innlegg.
    Når skal klubb/entusiast tråder brukes og når skal produkttråder brukes?
    En entusiast tråd er for å dele opplevelser og gleder rundt en produsent. En produkttråd er for å diskutere et spesefikt produkt. Ønsker du en stårre trafikk rundt entusiast tråden kan du hente info rundt den aktuelle produsenten og poste det.

Vi stopper diskusjonen rundt dette nå i denne tråden. Jeg vil også slette alle innleggende rundt denne diskusjonen da det ikke hører hjemme i tråden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Typiske "fan-tråder" egner seg heller dårlig til tekniske diskusjoner, og blir vanskelige å orientere seg i for ettertiden. Grunnen til at klubb/entusiast kategorien i det hele tatt eksisterer, er jo fordi vi ikke ønsker alt for mye "fan-boys" som tidvis fyller de tekniske trådene med svada ;-)
    Jeg etterlyste en politikk fra forumet, og fikk den.
    Regner med at dere fremdeles ser problemet med postering av innlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg vurderer eller vil gjøre research rundt et produkt vil jeg Google f.eks Sherbourn PT7030.
    I dette tilfellet ville jeg funnet en dedikert tråd rundt dette produktet og slipper da å lese om alle Sherbourn sine produkter i en annen tråd.
    Dessuten er dette produktet et stort highlight for mange med stor nysgjerrighet for mange her på forumet, og tråden har 3 eiere til å svare på spørsmål og dele sine erfaringer.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Dessuten er dette produktet et stort highlight for mange med stor nysgjerrighet for mange her på forumet, og tråden har 3 eiere til å svare på spørsmål og dele sine erfaringer.
    Ja, nye produkter er alltid spennende, men det er synd det er så mye røde flagg og varsellys overalt..., men med litt tålmodighet får vi nok svar på det meste....etterhvert. Romkorreksjonen er mest interessant, men så langt klarer ikke min browser å finne noe på http://www.tactaudio.com, men litt fersk info i denne tråden What is going on with TACT and Lyngdorf

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe spesielt jeg må gjøre for å bruke navigasjonstastene på fjernkontrollen? :evil:

Edit: Prosessoren må ha ett inn signal, hvis ikke fungerer ikke navtastene...:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt slapp respons i subbene med PT7030, nivåene virker jevne og fine på alle høytalerne, har også justert opp 6 dB på sublevel, prøvd med delefrekvens på 80Hz og ingen deling, mangler alikevel veldig mye fra Ultraene mine... Hva har jeg oversett?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Synes det er litt slapp respons i subbene med PT7030, nivåene virker jevne og fine på alle høytalerne, har også justert opp 6 dB på sublevel, prøvd med delefrekvens på 80Hz og ingen deling, mangler alikevel veldig mye fra Ultraene mine... Hva har jeg oversett?
    Kanskje du må skru opp masse på gainen på Ultra-ene.
    Får vel en del reaksjoner (protester) fra andre her nå, men koster ingenting å prøve.
    Sett på en 50 hz sinustone og juster opp avstanden til subbene i receiveren. Du kan merke stor forskjell i db når du øker avstanden. Hva avstanden er reelt trenger du ikke bry deg så mye om.
    Andre vil si at jeg er ravende gal som sier dette og mener du skal sette riktig avstand og sette det inn i receiveren.
    Står de 4 meter i fra og du får best db på 7 meter så setter du inn 7 meter i receiveren. Du har jo heller ingen RK nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet med samme avstandene som Onkyoen kom frem til, og jeg har testet med å legge inn korrekte avstander, merket egentlig ingen stor forskjell. Problemet med en 50 hz sinus er at jeg har en dip fra 50 hz og nedover, så jeg stoler ikke på hva db måleren forteller.

Det sinnsyke (mulig det er meg) er at jeg har satt subvolum til max, justert opp levels til +6, litt PEQ justeringer i prosessoren og tennene skrangler igjen, kanskje mere enn før...

Skal vel neppe gjøres på denne drastiske metoden, så mere forskning må nok til, men det er godt nok for å kose seg med en film nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mye etterlengtet manual, ikke helt ferdig enda men det er da noe.

https://lsound.zendesk.com/attachmen...reliminary.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pløyd igjennom manualen, var egentlig ikke noe særlig matnyttig i den enda. Savner mere info om selve softwaren og oppsettet av den, og hva innstillingene egentlig gjør, bare å smøre seg med tålmodighet til final utgaven.

Som en annen bruker påpekte så var fjernkontrollen lik den som følger med Rotel, og det kan vel bekreftes når jeg ser at BT adapteret som følger med kommer opp som Rotel Bluetooth Device. Jeg kunne styre iTunes med fjernkontrollen en kort periode, men etterhvert så sluttet denne funksjonen å virke. Flere av knappene på fjernkontrollen er heller ikke i bruk.

Tror det er viktig at vi skriver opp det vi finner av bugs og sender inn til LSound slik at disse kan bli luket ut ved neste softwareoppgradering.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •