Sherbourn PT7030/7020 tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 140
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har dere ikke nok gain å gå på i massevis, så må det være en feil i produktet.
    Og første gang jeg noen gang hører om et elektroprodukt som selges uten manual.

Vurderer 7030 selv, men dette lover ikke spesielt bra.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Forstår jeg deg riktig så er det lavere nivå med RCA enn med XLR?
    Det med 6 db økning er vel på produkter med fullbalansert Konstruksjon?
    Så denne (7030) er altså ikke semi-balansert?
    Det stemmer

Kan man øke level på hver kanal slik at Dolbytor likevel ikke trenger å makse volumkontrollen?
    Man kan øke nivået pr. kanal men det løser ikke selve "problemet"

Jeg har selv prøvd 7020 så hadde vært fint med en tilbakemelding på hvordan 7030 låter kontra 7020, primært til musikk.
    Når jeg har fått testet den endel, vil jeg komme med en tilbake melding på mine inntrykk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har dere ikke nok gain å gå på i massevis, så må det være en feil i produktet.
    Og første gang jeg noen gang hører om et elektroprodukt som selges uten manual.

Vurderer 7030 selv, men dette lover ikke spesielt bra.
    Selv har jeg nok gain på systemet, mere at nivået er så markant lavere enn på 7020 som sto i oppsettet mitt før og jeg har ikke hatt nevneverdige nivå forskjeller mellom andre produkter.

Stusset over bruksanvisningen selv når jeg pakket opp og var dermed inne på produsentens side å så det sto den kommer.

Bygge kvaliteten over produktet er det ikke noe å si på. Mere spent på å finne ut om forsinkelsene har gått på bekostning av noe. Spesielt da programvaren som er i den.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa i en annen tråd var jeg skeptisk til å forhåndsbestille et produkt for det dukker alltid opp noe "ekstra", som en kamerat av meg pleier å si...

Som BEF sier virker byggekvaliteten å være bra, i tillegg til at den har veldig mange forskjellige oppsettsmuligheter. Dessverre så er det noen irriterende feil/mangler som kanskje er rettet opp til nyere modeller.

Det første man ser ut av esken er fjernkontrollen. Ett kjapt blikk på denne forteller at den er nesten ubrukelig da volumknappene sitter på toppen. Den husker heller ikke hvilken høyttalere du sist justerte på, så var du inne på sub sist, så hopper den frem til feks senter neste gang du trykker på knappen. Det neste man leter etter er brukermanualen, som ikke finnes...

Etter hvert så må jeg innrømme at jeg begynte å like burken. Mange oppsettsmuligheter og i tillegg var førsteinntrykket av lyden bra. Så dukket "volumproblemet" opp, å da blir jeg irritert igjen!

Dette virker kanskje negativt og det er nok en smule overdrevet fra min side. Det virker i utgangspunktet som et flott produkt, men jeg blir så utrolig irritert av det går an å sende ut produkter med sånne idiotiske småfeil...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ikke bra ut, nå ble jeg litt skeptisk...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev at dette nok var en smule overdrevet fra min side, så det er ikke sikkert at dette er noe problem for andre! Man legger jo stort sett merke til det negative, så jeg kan jo legge inn litt skryt også

Jeg spilte Jonas Fjeld sånn halvhøyt tidligere i kveld og det låt veldig bra! Skulle bare kjapt innom noen plater, men Jonas ble stående å surre et par timer gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg skrev at dette nok var en smule overdrevet fra min side, så det er ikke sikkert at dette er noe problem for andre! Man legger jo stort sett merke til det negative, så jeg kan jo legge inn litt skryt også

Jeg spilte Jonas Fjeld sånn halvhøyt tidligere i kveld og det låt veldig bra! Skulle bare kjapt innom noen plater, men Jonas ble stående å surre et par timer gitt
    Jeg synes dette med lavt nivå virket veldig rart, sikker på at det ikke er en innstilling dere har oversett? Hadde vært interessant å sjekket hvor mye lavere nivået er med RCA/XLR vs andre receivere med gain på 0 og mv20.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått i gjennom menyen mange ganger. Jeg kan jo ha oversett noe, men tror jeg har vært innom det meste. Når man i tillegg ikke har brukermanual så ender det nok opp med en telefon til Lsound i morgen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye gain har du på frontene? Hvor mye kan du justere her?

Moderator EDIT: Fjernet unødvendig quote av forrige innlegg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Jeg synes dette med lavt nivå virket veldig rart, sikker på at det ikke er en innstilling dere har oversett? Hadde vært interessant å sjekket hvor mye lavere nivået er med RCA/XLR vs andre receivere med gain på 0 og mv20.
    Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har oversett noe! Så fremt det ikke finnes en "ekspert-meny" man må ha "spesial-kode for å åpne, alla det som er på projektorer. Jeg har ikke oscilloskop hjemme, vis ikke skulle jeg koblet det opp og sett på ut signalet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min i morgen, skal sammenligne mot Onkyo NR807. Svarte også, tør jeg å håpe på en software oppdatering i nærmeste fremtid?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Når jeg har fått testet den endel, vil jeg komme med en tilbake melding på mine inntrykk.
    Har du kommet noe lenger med dette BEF?

Jeg må desverre på jakt etter nytt nå, da min kjære Onkyo-3008 tok så brått kvelden.

Hva er de store forskjellene på 7020 og 7030?

Er det evt noen som skal kvitte seg med sin atm?

RF

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    Har du kommet noe lenger med dette BEF?
    Har fått hørt endel og prøvd litt. Men å komme med noen direkte tilbake melding/konklusjon er alt for tidlig!

Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    Hva er de store forskjellene på 7020 og 7030?
    Det er flere ting som er forskjellig, de mest vesentlige tingene 7030 har som 7020 ikke har er, HDMI 1.4, dobbell HDMI ut, balansert inngang, zone 3 kontroll, bedre romkoreksjon via TACT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da hadde jeg stort sett fått med meg de store endringene. Tror det nesten må bli en 7030, om noe.

Hva vil evt. Denne nye romkorreksjonen komme på prismessig, noen anslag?

Jeg hører også en del musikk, i tillegg til film. Men jeg kan ikke se at det skal bli noen stor utfordring for denne saken?

RF

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye sus når dere må ha så mye main volume på?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, helt stille som i graven...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg suser det noe, bruker foreløpig ubalansert via Crown XTI4002 på mine DIY Four PI høyttalere. Noen som har en formening om susingen blir borte/mindre hvis jeg går over til balanserte kabler?

Har fått svar fra Sherbourn ang manual, jeg fikk som dere ser under en preliminary versjon. Hher er quote fra mailen:

Sorry you did not receive a manual with your PT 7030 and I am sorry you could not access it from our webpage. Our website is in a state of improvement and not everything is active. Attached is the preliminary manual that should have been in the box. If you have any additional questions please let us know. Thank you very much for purchasing Sherbourn.

Ray Elkins
    Sales Manager

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og 10 år garanti - det skulle vel holde.

Men manglende manual, romkorreksjon , kalibrering av utnivå - ligner vel mye på beta testing etter mitt syn, men den er vel ikke sluppet enda - "Comming soon" står det vel på hjemmesiden....

Blir nok bra etterhvert...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    og 10 år garanti - det skulle vel holde.

Men manglende manual, romkorreksjon , kalibrering av utnivå - ligner vel mye på beta testing etter mitt syn, men den er vel ikke sluppet enda - "Comming soon" står det vel på hjemmesiden....

Blir nok bra etterhvert...
    Jeg har ikke vært borti mange produkter der man kan kalibrere ut nivå styrken på en prosessor. Det du har full mulighet til er å justere hver kanal hver for seg i nivå.

Man må huske at dette produktet er phuset ut så fort de fikk det ferdig og man kan nok oppleve noen "barne" sykdommer. Jeg er mest glad jeg har den i hus nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha god innsikt for å eie denne, eller er det et produkt som kan heve både innsikt og eierglede?

Jeg begynte med en Onkyo tx-nr 3008. Men etterhvert har det dukket opp noe parasound og mcintosh i samme rack, og derfor er effektdel ikke lenger nødvendig.

RF

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •