Bluesound Node/PowerNode

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bluesound Node/PowerNode

Hei!

Et nystartet selskap kalt Bluesound som har samme eiere som NAD skal lansere en ny serie musikkstreamere ala Sonos.

De støtter 24bit opptil 192kHz og skal være mulig å få kjøpt hos Hifiklubben nå. Den har allerede Wimpstøtte, og Spotify er på vei. Den lanseres offisielt på CES 2013 i januar.

Har noen unboxing bilder av min Bluesound Node som kostet 3498,- her:

http://sdrv.ms/Z5JfWB

Dette virker som Squeezebox/Sonos-killeren jeg, og sikkert mange andre har ventet på

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbausende lite respons på denne må jeg si. Her er litt mer info fra HFK:

24 bit support - Bluesound Plays all audio files that we can think of up to 24/192 - including FLAC, WMA and Apple lossless.

Integrated rip/network hard disc solution - no computer/External NAS drive needed, V500 is the perfect network Storage for this system

Local USB-key playback - If you have a streaming service like WiMP you have almost all Music available, but there are always a few Music tracks or artists missing (AC/DC, Metallica, Beatles etc.). Customers can rip these to a USB key that they park in the USB-plug in the back of a Node - and there you are!

Sound quality - especially with the amp (PowerNode) Plays extremely well. Be sure to compare with CONNECT:AMP. The PowerNode does not play louder than the CONNECT:AMP, but it has more Control over the bass, the midrange is more open, distortion extremely low and so on.

No BRIDGE needed - BLS will Connect to Your existing standard wifi network.

Perfect integration to the "Audiophile" and high-end world. Today NAD M50 can be integrated into a Bluesound multi-room system, tomorrow...?

GUI bilder fra iOS appen: http://sdrv.ms/UwEEoz

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er allerede kommet i butikkene. Så toppmodellen med harddisc og rippefunksjon på HFK i Lillestrøm 20 desember. Ligger på ca 6500kr. Foreløpig kun i hvit, men svart kommer i februar. Den første skal jeg ha :-)

Bare vent Caveman. Dette er det strømme-produktet alle audiofile har ventet på. Sonos bør ikke føle seg trygge. Jeg spår at dette blir en storselger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Bluesound Node på testing, og var ikke helt fornøyd.

Det første var programvaren som bærer preg av å være uferdig. Det er ikke så rart, i og med at dette er et produkt som ennå ikke har kommet ut. I januar vil det nok komme gode oppdateringer i forbindelse med den offisielle avdukingen.

Det som fikk meg til å bytte den ut med en Camebridge Stream Magic 6 var likevel det at de hadde plassert strømkontakten kloss inntil RCA-out-kontakten. Svært lite gjenomtenkt, og merkelig på en selverklært audiofil avspiller.

Hos meg ga det et brummeproblem, selv med gode signalkabler med trippel skjerming.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogsguden
    Jeg har hatt en Bluesound Node på testing, og var ikke helt fornøyd.

Det første var programvaren som bærer preg av å være uferdig. Det er ikke så rart, i og med at dette er et produkt som ennå ikke har kommet ut. I januar vil det nok komme gode oppdateringer i forbindelse med den offisielle avdukingen.
    Det stemmer, noe som også bekreftes av Hifi-klubben.

Sitat Opprinnelig postet av Skogsguden
    Det som fikk meg til å bytte den ut med en Camebridge Stream Magic 6 var likevel det at de hadde plassert strømkontakten kloss inntil RCA-out-kontakten. Svært lite gjenomtenkt, og merkelig på en selverklært audiofil avspiller.

Hos meg ga det et brummeproblem, selv med gode signalkabler med trippel skjerming.
    Jeg synes også det var litt rart at strømkontakten og de analoge utgangene satt så nær hverandre. Dette burde være en åpenbar reklamasjonsgrunn, og noe BS forhåpentligvis retter opp på produksjonsutgavene.

Dette blir uansett ikke noe problem for min del, da jeg skal koble den mot en DAC via optisk kabel. Heldigvis sitter både coax- og optisk utgang i god avstand fra strømkontakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antall aktive utganger?

Kan noen av dere forhåpentligvis lykkelige eier svare meg på om alle utgangene kan være aktive samtidig?
    Jeg lurer på å erstatte squeezebox oppsettet mitt hvor jeg blant annet har en squeezebox receiver som jeg har koblet til og spiller på opptil tre forsterkere samtidig. (En veldig hendig og rimelig flerroms løsning faktisk)
    Greit å vite om jeg må kjøpe tre stk noder for å erstatte en squeezebox

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balnes
    Kan noen av dere forhåpentligvis lykkelige eier svare meg på om alle utgangene kan være aktive samtidig?
    Jeg lurer på å erstatte squeezebox oppsettet mitt hvor jeg blant annet har en squeezebox receiver som jeg har koblet til og spiller på opptil tre forsterkere samtidig. (En veldig hendig og rimelig flerroms løsning faktisk)
    Greit å vite om jeg må kjøpe tre stk noder for å erstatte en squeezebox
    Jeg har en node, og selv om jeg ikke har testet analog ut så er det ingen innstilling i oppsettet for om man skal bruke analog eller digital ut. Ergo regner jeg med at begge gir lyd samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men hvorfor ikke Airplay

Til slik pris hadde jeg forventet både bluetooth og airplay

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midtveit
    Hvorfor? Det er ikke normalt å ha bluetooth på streaming produkter. Er bare å kjøpe en QED -uplay eller noe ved siden.

Airplay ser jeg ikke noe poeng med hvis du bruker streaming. Det er stort sett det samme bare bluesound streamingen er 10 ganger bedre. Airplay har flere begrensninger på antall enheter som kontrollerer, og hvor mange steder du kan spille av samtidig. Noe bluesound ikke har.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midtveit Vis post
    Det er bare å plugge en usb-bluetooth-adapter i bluesoundenheten, så kan du streame.
    -mvh Andreas :-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anopsahl Vis post
    Det er bare å plugge en usb-bluetooth-adapter i bluesoundenheten, så kan du streame.
    -mvh Andreas :-)
    Og da er vel vitsen med 24bit support 192 plutselig borte......??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •