Darbeevision Darbee Darblet Videoprosessor vs andre prosessorer. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    La meg presisere ytterligere; det er i mørke scener DLP-en ikke har kontrast. I lyse scener (ANSI-kontrast) har den veldig god dynamikk.

Når det gjelder etterslep, så er det ikke som følge av Darbee. Den har rett og slett ikke prosessering som kan bidra til etterslep. Det er kun snakk om kontrast-boost, og ingen prosessering som påvirker bevegelse.
    For gamere kan det også være betryggende å vite at den ikke genererer input lag.
    Klippet fra testen til Eurogamer: Latency isn't a problem either, which came as pleasant surprise. When measuring input lag via our high-speed camera, we detected no perceivable delay between a button press and the resultant action on-screen. Any processing that the unit is carrying out is clearly completing in well under 16.67 milliseconds (or under one frame), so there should be no problems with pro players taking advantage of the device's effects.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby Vis post
    Kun Blu-ray jeg snakker om her. Kjørte Darbee med HD settingen og rundt 35%. Ikke noe problem å se oppskarpingen, tror du kanske misforsto. Er ikke enig det du skriver om kontrast på dlp, min er toppers. Men problemet er hastigheten, darbeen ga etterslep, men ikke mye da, men akkurat nok til at jeg irriterte meg litt over det.

skal prøve ut oppo med darbee. En del som mener darbee er bedre der enn den løse boksen.

Som Gorm sier så gir Darbee ikke noe etterslep i det hele tatt, og Darbee i Oppo spillerene (har Oppo 105D og løs Darbee selv) er det ingen forskjell på.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Som Gorm sier så gir Darbee ikke noe etterslep i det hele tatt, og Darbee i Oppo spillerene (har Oppo 105D og løs Darbee selv) er det ingen forskjell på.
    ...som betyr at Darbee prosesserer hver frame uavhengig og at tid/frames ikke er en dimensjon i teknologien? Eller gjøres frame-til-frame prosessering etterskuddsvis på tidligere observerte videodata (reaktivt)?

Generelt sett er jo dette en tradeoff. Ved å forsinke frames kan man vite litt om hva som kommer i fremtiden og kan forberede sigalbehandlingen på det som kommer. Men har man for lang forsinkelse, koster det lag i videoen. F.eks. Motion Enhancer, hvor man må kjenne framen man skal til før man kan interpolere framene i mellom. ME kan jo gi enda bedre interpolering dersom den kjenner flere fremtidige frames.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjøres jo ikke prosessering på pikselnivå i Darblet, kun en generell boost av kontrast mellom lyse og mørkere områder. Det er vel dermed ingen analyse og kalkulasjon pr frame. Hadde det vært det ville vi fått et seriøst lip-sync problem, gitt at de fleste har denne koblet mellom receiver og fremviser. Altså etter "splitt" av lyd og bilde (men mindre man har utstyr med auto lip-sync)
    Sist endret av Gorm; 05-05-2014 kl 19:14

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg nysgjerrig på hva du mener med begrepet "ikke prosessering på pixelnivå". Er ikke det å endre bildebalansen slik Darbee gjør nettopp å endre på pixelnivå? Et bilde er jo bare pixels.

Ja, videosync er jo et viktig moment. Jeg tror at en av grunnene til at man faktisk kan kjøpe Darbee Dablet som et eget produkt, er nettopp at denne teknologien har veldig lav latency. I en "komplett" kilde, som f.eks. BD i Oppoen, kunne man i prinsippet benyttet seg av en teknologi som innfører mer delay, da man også har kontroll over lydstrømmen og kan forsinke denne ved behov.

Forresten: Har dere erfaring med om lipsync-featuren i HDMI brukes noe særlig? Denne skal kunne forhandle og plukke opp hvor lang tidsforsinkelse det er i HDMI-kjeden og skal kunne kompensere lydmessig for dette.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tenker på med "ikke prosessering på pixelnivå", er at det ikke fungerer som prosessering ala oppskalering, interpolering, etc. Altså prosessering på pikselnivå beregner og endrer bildeinformasjon. Her er det snakk om et filter som booster intrascene dynamikk, ala clarity filteret i photoshop. Det er også grunnen til at den ikke ser forskjell på informasjonen i bildet. Den fremhever altså kontrasten rundt alle "kontraster" i bildet, uavhengig av om utgangspunktet er hudtoner, fine detaljer i et eller annet objekt, eller rett og slett mpeg-artefakter. Darblet booster kontrasten på alt sammen. Dårlig bildemateriale kan dermed fremstå dårligere, mens godt kildemateriale (skarpt og med lite bildestøy) får et seriøst løft.

Sony projektoren din har forøvrig en "Darbee light" innebygget. Sjekk bare ut hva Contrast Enhancer gjør med bildet ditt
    De nye JVC projektorene har også en tilsvarende funksjon aktivert default, og her kan det faktisk bli for mye av det gode om man også kobler en Darblet inn i forkant.
    Sist endret av Gorm; 05-05-2014 kl 21:36

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •