Avspiller for streaming-media. Netflix, CanalDigital GO, Viaplay, Hulu++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avspiller for streaming-media. Netflix, CanalDigital GO, Viaplay, Hulu++

Hei!

Jeg har et problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. For øyeblikket har jeg en WDTV Live HD som jeg bruker til å spille filmer fra NAS. Jeg har en e-350 basert laptop som jeg bruker til surfing og avspilling av WIMP. Bluray spilles fra en Sony BDP-S360.

Filmer vises via HDMI på projektor eller tv via en receiver.

Nå når streamingtjenestene blir lansert på løpende bånd er jeg interessert i å integrere avspilling av Netflix, CanalDigital Go, Viaplay, HBO og tilsvarende tjenester inn i mitt eksisterende system. Jeg er derfor ute etter noe som kan hjelpe meg med streamingen. Datamaskinen min klarer ikke å streame bl.a Netflix, så en laptop-basert løsning er utelukket.

Slik jeg ser det har jeg tre muligheter:

1. Kjøpe en mediaboks ala Apple TV, for streaming av nettmateriale.

2. Erstatte min nåværende bluray spiller med en som støtter streaming fra de ønskede tjenestene.

3. Kjøpe en ny tv med Smart TV funksjonalitet.

Til disse løsningene har jeg flere spørsmål og kommentarer.

1. Ny mediaboks ala Apple TVløsning:
    - Støtter Apple TV avspilling av film fra NAS uten videre?
    - Hvis ikke, introduserer en slik løsning en ny dings i systemet som gjør at brukervennligheten synker.
    - Jeg er i grunn motstander av Apple produkter på grunn av de begrensede mulighetene som tilbys meg som administrator, men må innrømme at brukervennligheten er tiltalende.
    - Hvilke bokser støtter streaming fra flest mulig leverandører?
    - Finnes det en oversikt over hvilke bokser som støtter hva?

2. Bluray-spiller løsning:
    - Gjør systemet i stand til avspilling av 3D-filmer om jeg senere går til innkjøp av 3D kompatibelt framvisningsutstyr.
    - Hvilke Bluray-spillere støtter streaming fra flest mulig leverandører?
    - Finnes det en oversikt over hvilke spillere som støtter hva?

3. Smart TV løsning:
    - Har jeg med en slik løsning mulighet til å koble TV'n via receiver for å utnytte HD-lyd og sende bilde videre til projektor, eller må jeg nøye meg med TV-bilde og evt SD-lyd fra coax/optisk til receiver?
    - Finnes det en oversikt over hvilke TV'er som støtter hva?

Håper det er noen der ute som sitter med oversikt og kunnskap slik at jeg finner en tilfredsstillende løsning.

Mvh
    Mats

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3

God kveld

legger til et til alternativ, ps3 har støtte for netflix og viaplay, muligens flere også? har prøvd begge på min og funker bra det. skal også være mulig å trikse til amerikansk bruker på netflix, men det har jeg ikke prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    God kveld

legger til et til alternativ, ps3 har støtte for netflix og viaplay, muligens flere også? har prøvd begge på min og funker bra det. skal også være mulig å trikse til amerikansk bruker på netflix, men det har jeg ikke prøvd.

Hei og takk for svar!

Hvordan er det med støy på ps3? Jeg tenker da helst på hissige vifter som kjører konstant.

Vet du om ps3 har samme app-tilbud som Sony's Blu-ray spillere ettersom begge er Sony?

Jeg kan i tillegg informere om at jeg har prøvd to blu-ray spillere.

- Samsung E5500 støtter for øyeblikket bare Viaplay.
    - LG BP420N støtter for øyeblikket Viaplay og Netflix. Jeg var ikke i stand til å få denne til å aksessere amerikansk netflix via skifte av DNS.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt 2 - all the way! Har testet flere mediaspillere, men synes de nyere blu-ray spillerne med usb eller nettverkstilkobling ligger klart foran i bildekvalitet. De har ganske enkelt bedre bildeprosessering.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veksler mellom å bruke Apple TV og PS3.

AppleTV støtter iTunes, Netflix og Hulu.

Ingen støtte fra avspilling fra NAS sånn uten videre. Mulig det virker hvis NAS'en kan fungere som iTunes server. Jeg har en billig PC som jeg kjører iTunes på, den fungerer som server for AppleTV'en. Dermed kan jeg spille av lokalt lagret innhold også i tillegg til iTunes og Netflix.

AppleTV kan jailbreakes, og man kan installere 3. parts medieservere. Da får man direkte tilgang til NAS og liknende. Det finnes imidlertid ikke jailbreaks til AppleTV3 eller nyeste versjon av iOS, så det er en noe usikker vei å gå.

PS3 har Netflix, Viaplay, Vudu, Mubi, Amazon, Hulu og sikkert flere.

Jeg har prøvd Netflix og Vudu. I tillegg har PS3 støtte for å spille av media direkte fra NAS. Tror PS3 er den plattformen som lettest kan støtte nye streamingtjenester.

Smart TV har jeg ikke tro på, tror det er altfor mange forskjellige løsninger ute og går. Så for meg så fremstår PS3 som den klart mest fleksible og fremtidsrettede platformen dersom man ikke må ha iTunes, og vil ha alt i en boks.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Alt 2 - all the way! Har testet flere mediaspillere, men synes de nyere blu-ray spillerne med usb eller nettverkstilkobling ligger klart foran i bildekvalitet. De har ganske enkelt bedre bildeprosessering.
    Kan man spille av fra hdd på nettverk eller med hdd plugget i bluray spilleren med usb?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ryktes at en jailbreak til Apple TV3 er på vei. Da vil den vel støtte avspilling av de fleste formater fra NAS, samt ha både Netflix og HBO Nordic. I tillegg til lekkert grensesnitt og mange andre muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det ryktes at en jailbreak til Apple TV3 er på vei. Da vil den vel støtte avspilling av de fleste formater fra NAS, samt ha både Netflix og HBO Nordic. I tillegg til lekkert grensesnitt og mange andre muligheter.
    Har det kommet noe mer håndfast ut av disse ryktene eller er det fortsatt bare rykter?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olebr0mm
    Har det kommet noe mer håndfast ut av disse ryktene eller er det fortsatt bare rykter?
    Fortsatt på ryktebasis, og det sies vel at det ikke er noe særlig i disse ryktene heller..

Kjøper du en ATV 2 derimot, kan du jailbreake. Ulempen er at den ikke er 1080p, og koster det dobbelte på Finn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •