Alternativer til Ipad og Apple Tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til Ipad og Apple Tv?

Nye investeringer står for døren, og jeg vurderer Ipad+ Apple Tv for bl.a. å kunne streame til stereo/tv. Tenker da å ha Spotify på Ipad og streame...
    Føler jeg må tenke alternativ før jeg bestemmer meg for løsning, og vil gjerne ha forslag til andre produkter, og da tenker jeg i hovedsak på android nettbrett, med en eller annen streame "enhet" m/optisk, som kan erstatte Apple Tv... Men hvilken? Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Nye investeringer står for døren, og jeg vurderer Ipad+ Apple Tv for bl.a. å kunne streame til stereo/tv. Tenker da å ha Spotify på Ipad og streame...
    Føler jeg må tenke alternativ før jeg bestemmer meg for løsning, og vil gjerne ha forslag til andre produkter, og da tenker jeg i hovedsak på android nettbrett, med en eller annen streame "enhet" m/optisk, som kan erstatte Apple Tv... Men hvilken? Noen forslag?
    Gå for Apple. Det bare funker. Jeg har iPad, iphone, Apple tv og Mac. Det geniale er at de snakker sammen som en gjeng med sladdrekjerringer.;-)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg konkret vet mulighetene til Apple TV etc, så ser jeg i profilen din at du har en Ps3. Jeg bruker ps3 til å streame det meste av media fra laptop og stasjonær rett til tv/stereo, funker som snus.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har diskutert litt med andre vedr. Apple produkter, og jeg føler meg usikker på brukervennlighet i forhold til Android. Virker som noen er ganske negative til Apple og deres produkter (bl.a. Ipad) mye pga. deres holdninger til forbruker, men også pga, at noen mener at teknologien ligger bak eksempelvis Samsung... Jeg personlig synes at Apple er designmessig lekkert, men kan ikke uttale meg om ytelser, holdninger osv... da jeg ikke vet. Har helt klart vurdert Ipad (4.gen.) og Apple TV, men er usikker...
    Å streame med PS3 høres spennende ut... kan man da bruke eksempelvis et nettbrett m/Spotify app- streame til PS3-videre til Stereo/TV?? Har du en fremgangsmåte??

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helgen forsvant stadig musikken med ipad og atv. Ikke et genialt system syns nå jeg. Jeg har rippet alle cdene mine i lossless på pc'n. Streamer altså fra pc med kabel via router til atv.

Eneste som var helt stabilt var avspilling av musikk som ligger på ipad. Flere bekjente av meg har også hatt problemer med stabiliteten med ipad og streaming. Du gjør lurt i å prøve å finne et system som er mer til å stole på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ipad og apple tv, fungerer greit det, men det som er kjedelig er at det er ipaden som streamer musikken og dermed bruker batteri. Jeg har også en squeezebox, noe som jeg heller foretrekker. Bare å koble opp og kjøre i vei, så benytter du ipaden eller galaxy tableten som fjernkontroll. Greit å kjøpe squeezebox touch da denne ikke trenger egen server for å kjøre wimp og spotify. Det er mange løsninger der ute, så du får ha lykke til.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å streame med PS3 høres spennende ut... kan man da bruke eksempelvis et nettbrett m/Spotify app- streame til PS3-videre til Stereo/TV?? Har du en fremgangsmåte??
    Det finnes vel ganske mange programmer for å streame lyd fra pc til Ps3, f.eks. DSBridge: Spotify + PS3 Media Server = Spotify streaming to PS3 (and probably Xbox 360) | 2k3 Blog Style

Bare følg den guiden der, og installer Spotimote på android telefon/nettbrett, og du er oppe å gå.

Når du har installert Ps3 Media Server på pc'en, så kan du uten problemer streame det aller meste av lagret musikk, film og bilder fra pc til Ps3 og.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det finnes vel ganske mange programmer for å streame lyd fra pc til Ps3, f.eks. DSBridge: Spotify + PS3 Media Server = Spotify streaming to PS3 (and probably Xbox 360) | 2k3 Blog Style

Bare følg den guiden der, og installer Spotimote på android telefon/nettbrett, og du er oppe å gå.

Når du har installert Ps3 Media Server på pc'en, så kan du uten problemer streame det aller meste av lagret musikk, film og bilder fra pc til Ps3 og.
    Dette må absolutt prøves-takker for alle innspill :-) kom gjerne med flere... Var btw og så på Ipad på Elkjøp i dag, og må bare si at det er en utrolig lekker sak...forundrer meg ikke om jeg går til innkjøp etterhvert? Testet også Nexus 7 fra Google, og det var også et fint nettbrett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må absolutt prøves-takker for alle innspill :-) kom gjerne med flere... Var btw og så på Ipad på Elkjøp i dag, og må bare si at det er en utrolig lekker sak...forundrer meg ikke om jeg går til innkjøp etterhvert? Testet også Nexus 7 fra Google, og det var også et fint nettbrett...
    Jeg bruker Apple og AirPlay hver eneste dag, og det uten problem. De som sliter, må ha en feil i nettverket (innstilling) et sted.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstillinger på nettverket tenker du på? Lappetoppen her hjemme har 110% stabilt signal.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd er én ting, bilde en annen. Gårsdagens Europa League kamp med Liverpool ble kun sendt på CMore og ITV 4, kanaler jeg ikke har i mitt abbonement. Fant et tips om en app til iPad, Filmon, som streamer en haug med kanaler, bl.a ITV. Last inn, trykk på Airplay og vips, så hadde jeg kampen på TV i SD kvalitet, på linje med TV2 Zebra eler Max. HD er betal option.

Har bare positive ting å si om Apple, funker som juling. Med unntak av enkelte dropouts når jeg streamer lyd, men det kan jo like gjerne være mitt nettverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raspbmc » About

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iDings + Apple TV er genialt, men hvis hovedbruken er Spotify, evt streaming av musikk fra PC/SAN, ville jeg gått for Sonos. Hvis du har nettverkstilknytning (kablet) ved anlegget trenger du kun en Connect (2700 kr), hvis ikke trenger du i tillegg en Bridge (400 kr) som du kobler til nettverket. Du må også ha noe å styre systemet med; Har du en Android-telefon (evt iPhone) så finnes det en app for det, evt kan du feks kjøpe den billigste utgaven av iPod touch til kr 2400 (evt en billig Android-dings).

Når det er sagt så er Apple TV konge til kjøp/leie av film og TV-serier (sistnevnte kan kun kjøpes), eller til bruk med feks Netflix. Sies også [1] at HBO Nordic skal bli tilgjengelig på Apple TV.

Har faktisk ikke Sonos selv - har allerede opptil flere iDingser + Apple TV og en Mac koblet til anlegget, så selv som dingsefrik klarer jeg ikke å rettferdiggjøre investeringen. Men, når jeg får meg et større krypinn skal jeg definitivt ha en Sonos i hvert rom. Liker Sonos av samme grunn som jeg liker Apple-produkter - de gjør ikke alt, men det de gjør gjør de jævlig bra.

[1] Iflg en eller annen avis bekreftet en representant for HBO dette på presselanseringen (tror jeg det var).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvilke innstillinger på nettverket tenker du på? Lappetoppen her hjemme har 110% stabilt signal.
    Er det et 2.4 GHz nettverk er forstyrrelser (minst) like sannsynlig, det være seg fra naboenes nett, trådløse telefoner, trådløse videosendere, mikrobølgeovner... Mye rart på det frekvensområdet. 5 GHz er tilgjengelig på mye nyere utstyr (inkl alt fra Apple), kalles da gjerne dual band (har ikke registrert rent 5 GHz-utstyr på en stund). Det har kortere rekkevidde, men er både mindre brukt og mer robust.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har selv streamet problemfritt til Air Port Express "siden den kom" fra eldre iBook, pod/pad med god lyd. Alltid med en form for ekstern DAC da.

MEN, ble skuffet da jeg byttet om hjemme og satt en Apple TV som airplayer i stua på samme anlegget. Umiddelbart hørte jeg forskjell på lyd/lydbildet og ikke i positiv favør ATV nei.. Googlet dette en del, og det er fler som er av denne oppfatning. Er storbruker av Spotify selv og vurderer en Sonos Connect med Spotify "innebygget". Da kan man jo styre fra/med "hva som helst"

Mvh. Erik

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IPad streamer Wimp, Spotify og musikkbibliotek trådløst med airplay til Airport Express, Apple TV eller direkte til receiver med innebygget airplay. Hvordan streames dette trådløst med f.eks. Samsung nettbrett - uten å slå på noen PCer?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tumle
    Hei!

Har selv streamet problemfritt til Air Port Express "siden den kom" fra eldre iBook, pod/pad med god lyd. Alltid med en form for ekstern DAC da.

MEN, ble skuffet da jeg byttet om hjemme og satt en Apple TV som airplayer i stua på samme anlegget. Umiddelbart hørte jeg forskjell på lyd/lydbildet og ikke i positiv favør ATV nei.. Googlet dette en del, og det er fler som er av denne oppfatning. Er storbruker av Spotify selv og vurderer en Sonos Connect med Spotify "innebygget". Da kan man jo styre fra/med "hva som helst"

Mvh. Erik
    Du får digitalt signal fra begge enheter helt fram til receiver/DAC. Kan det egentlig være noen forskjell i lydkvalitet? Jeg har begge deler og hører ingen forskjell.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Du får digitalt signal fra begge enheter helt fram til receiver/DAC. Kan det egentlig være noen forskjell i lydkvalitet? Jeg har begge deler og hører ingen forskjell.
    Ja. Helt likt oppsett, kun bytte mellom AX og ATV. ATV har hos meg en "hulere" og mer syntetisk klang oppover i frekvensområdet. AX låyer mer tight og naturlig. Beste lyden jeg får fra Spotify er Ibook tilknyttet samme Rega DAC m/USB. Det låter BRA!
    Nå er det veldig lett å høre forskjell på signalkilder i anlegget mitt da. Alle kilder koples via Rega DAC`n. Så brukte jeg også AX så lenge i forkant at det ble spesiellt merkbart. Uten å kjenne anlegget og resten av produktene så godt hadde det nok ikke vært like tydelig.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macnetic
    Er det et 2.4 GHz nettverk er forstyrrelser (minst) like sannsynlig, det være seg fra naboenes nett, trådløse telefoner, trådløse videosendere, mikrobølgeovner... Mye rart på det frekvensområdet. 5 GHz er tilgjengelig på mye nyere utstyr (inkl alt fra Apple), kalles da gjerne dual band (har ikke registrert rent 5 GHz-utstyr på en stund). Det har kortere rekkevidde, men er både mindre brukt og mer robust.
    Ok, at 5GHz hadde kortere rekkevidde visste jeg ikke, men jeg har jo registrert at det ofte er litt svakere signal når jeg har benyttet dette. Men problemet her hjemme er jo at streaming fra itunes til ATV detter ut av og til selv om alt er kablet.

At appleprodukter "bare fungerer" er absolutt en av de snodigste uttalelser jeg kommer over på nett, men det er jo et fint system når det fungerer. Det skal de ha.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Ok, at 5GHz hadde kortere rekkevidde visste jeg ikke, men jeg har jo registrert at det ofte er litt svakere signal når jeg har benyttet dette. Men problemet her hjemme er jo at streaming fra itunes til ATV detter ut av og til selv om alt er kablet.

At appleprodukter "bare fungerer" er absolutt en av de snodigste uttalelser jeg kommer over på nett, men det er jo et fint system når det fungerer. Det skal de ha.
    Har ingen problemer med dropouts, selv om streamingen foregår trådløst.

Men hva er alternativet, kan man streame f.eks. Wimp og Spotify trådløst fra disse populære Samsung telefonene og nettbrettene til receiver/DAC, dvs,. har de noe som tilsvarer airplay-funksjon, mottakere alá AE og ATV og apper for dette til Wimp og Spotify? Dette bør nå Apple-haterne kunne svare på. (sier ikke at du er det) Har spurt dem før, men da dreier de temaet straks over til noe annet enn det jeg spør om. Og PC skal være slått AV!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •