Mede8er MED1000X 3D ( 3D BD.iso ) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Covere

Først; tusen takk til Borabora og Arendal! Hyggelig med hjelp!

Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet over at boksen ikke kunne skanne filnavnene og komme opp med covere etc. Boxeebox, XBMX, ATV Flash sin spiller etc klarer jo det.
    Men, som du skrev Arendal; ingen slike bokser er perfekte.
    That's life.

Jeg får gruble litt da. Problemet med jukebox for min del er at det da kan bli kluss for min eple tv om jeg hadde gjort om navnet på alle filmene. Filmene vises i mediaplayeren, og alt funker der.
    På en annen side, det er jo stas å slippe å bla i mapper, heller få opp alle coverene på et eller flere definerte steder.

Jeg tester litt nå. La et bilde i en mappe, renamet bildet til navnet på mkv filen, vips så kom bildet opp. Smertefritt

Om det er browsermode som velges så må man kanskje bruke et program som legger en fil i mappen sånn at man får opp film info?
    Samme og med cover kanskje?

Tenke å teste ut det før jeg kaster meg inn i jukebox-prosjektet

Igjen, takker for feedback

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Trur eg må testa ut yamj/y2m. Kvar lastar eg det ned?

http://mediaplayersite.com/YAMJ_Latest
    Mede8er Y2M User Guide

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for link. Då helde eg på å testa Yamj. Den driv å scanner mediafilene no, utan å finna stort. Er det sånn at .nfo fila kun skal innehelda link til imdb for at den skal finna infoen?

Må eg gjera noko på sjølve Mede8eren for at dette skal fungera og?

Som eg nevnte tidlegare hadde eg problem med at ein BDMV film plutseleg gjekk over til bak kamera scenar og sånt. Vil eg verta kvitt dette problemet dersom eg konverterer filmen til ei ISO fil kanskje?

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for link. Då helde eg på å testa Yamj. Den driv å scanner mediafilene no, utan å finna stort. Er det sånn at .nfo fila kun skal innehelda link til imdb for at den skal finna infoen?

Må eg gjera noko på sjølve Mede8eren for at dette skal fungera og?

Som eg nevnte tidlegare hadde eg problem med at ein BDMV film plutseleg gjekk over til bak kamera scenar og sånt. Vil eg verta kvitt dette problemet dersom eg konverterer filmen til ei ISO fil kanskje?
    Fulgte den her og det fungerer noenlunde med de fleste filmene, men er litt bugs.
    Mede8er Y2M User Guide V2.0.5

Det er pga den ser den største filen. Er en knapp nede til venstre (4 nederst) du kan trykke på for å komme inn i menyen til filmen. Der kan man velge hvem spor man skal se på en av undervalgene.

( Jeg er skikkelig dårlig på å forklare. )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At eg må inn i mappa og velga at den skal spela av dei og dei videofilene? Det vert for mykje arbeid til at eg orkar. Det er veeeeldig mange filer og namna er kun nummer...

På dei bdmv filene eg har testa tidlegare, har alltid den største fila vert kun filmen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At eg må inn i mappa og velga at den skal spela av dei og dei videofilene? Det vert for mykje arbeid til at eg orkar. Det er veeeeldig mange filer og namna er kun nummer...

På dei bdmv filene eg har testa tidlegare, har alltid den største fila vert kun filmen.
    Nei, at når du har startet å se filmen så kan man gå inn å velge. Og er vel den lengste/største filen/sporet som blir valgt og da man kan gå inn å velge en som er litt mindre som er selve filmen uten ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Det skal testast ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva knapp er det? Fant den ikkje :-)

Har testa yamj på pcen no. Den finner info og bilder på ein del av filmane, men langt frå alle. Er det forresten noko instillingar eg må gjera på mede8eren og? Må vel prøva å fikla litt meir med det...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et antagelig totalt noob spørsmål her, men når f-eks en Mede8er MED600X sies å kunne spille BD ISO, hva menes egentlig med det? En ISO-fil liggende på en NAS-boks? I såfall, hvordan går man fram for å lage en ISO-fil av en Bluray plate?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ripper (kopierer) rett og slett hele bluray platen via f.eks AnyDVD HD. Bruker denne selv, og kan varmt anbefale den. Er forholdsvis rask, og bruker minimale ressurser i PC. Jeg har tre BD-drev koblet til min PC, og med det oppsettet kan jeg rippe tre bluray plater samtidig, mens PC omtrent kjører "på tomgang".

Via dette bitte lille programmet kan du også velg å fjerne regionskoding, fjerne reklame og trailere, fjerne original menystruktur, ja kort sagt tilpasse etter ditt behov. Programmet koster småpenger, og blir oppdatert konstant. Mener det var 63 euro, inkludert 2 år med oppdateringer

Når programmet er installert, ligger det aktivt og scanner alle filmer du legger i plateskuffen, og fjerner automatisk all kryptering (og regionsperrer). Sjekk side 2 i denne tråden for beskrivelse (med screenshot): http://avforum.no/forum/generell-vid...et-bruk-2.html
    Det fjerner dog ikke cinavia, men det er ikke noe problem via Mede8tor uansett
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gorm.

Rip via PC altså, som jeg antok.

Men det som hadde vært kjekt er om en avspillerboks også kunne rippe platene sjøl, spesielt fordi jeg ikke har noen PC med Bluray drive... ;-)

En blu-ray plate er vel i snitt 40 GB, så det krever litt lagringskapasitet dette her, en forholdsvis stiv pris å betale for å slippe å lete i hylla etter den filmen man vil se. Det blir på en måte kost vs latskap... hehe. Men jeg elsker streaming-konseptet til musikk, og kunne ikke tenkt meg et liv uten en Squeezebox (R.I.P.). Spørs om det blir noe sånt i kinoen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg brukar primært Mede8er til musikkavspelar. Den fungerer greit til det. Men eg har endå ikkje fått satt meg inn i jukebox, playlists og slikt endå. Så det er ikkje lika lettvint dom på pc. Hadde den hatt Winamp eller spotify, så hadde den vert perfekt:-)
    Driv å prøver å få til yamj no.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign

En blu-ray plate er vel i snitt 40 GB, så det krever litt lagringskapasitet dette her, en forholdsvis stiv pris å betale for å slippe å lete i hylla etter den filmen man vil se.
    Jeg snakket med en som hadde rippet masse av sine egne filmer. Han mente de lå på 30 GB i snitt.
    Om det stemmer får du ca 100 filmer inn på en 3TB disk. En 3TB disk får du til under 1000-lappen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, man må jo også ha en PC å ha disken i, bluray-drive for å rippe, kablet 1Gbps nett samt rippe-software og selve mediastreameren. Det blir en viss kostnad som man kan kjøpe mange bluray filmer for faktisk.

Hva om man har 500 filmer da? 500x30 GB = 15 TB. Da begynner man å behøve en NAS-boks som ikke er helt gratis.

Men lettvint er det selvsagt å ha alle filmene på harddisk. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å få installert andre program på denne spelaren? Feks netflix ,winamp eller liknande?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kvar det går an å få tak i det tastaturet til denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd lyd?

Hmmm har prøvd å få hd lydsporet ifra noen filmer til å virke på min mede8er 600 men ikke sjanse i havet, prøver så samme film på oppo 103 gjennom mediaspiller delen og der kommer det, noen andre med samme erfaring? har oppgradert med siste software men hjelper ikke... må vurdere dune sine spillere kanskje.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har du valgt bitstream ut fra mediaplayeren?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Hmmm har prøvd å få hd lydsporet ifra noen filmer til å virke på min mede8er 600 men ikke sjanse i havet, prøver så samme film på oppo 103 gjennom mediaspiller delen og der kommer det, noen andre med samme erfaring? har oppgradert med siste software men hjelper ikke... må vurdere dune sine spillere kanskje.
    Jeg får alt av lydformater til å fungere her så er sikkert noen innstillinger som nevnt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Nåja, man må jo også ha en PC å ha disken i, bluray-drive for å rippe, kablet 1Gbps nett samt rippe-software og selve mediastreameren. Det blir en viss kostnad som man kan kjøpe mange bluray filmer for faktisk.

Hva om man har 500 filmer da? 500x30 GB = 15 TB. Da begynner man å behøve en NAS-boks som ikke er helt gratis.

Men lettvint er det selvsagt å ha alle filmene på harddisk. :-D
    Trenger ikke å bli så kostbart for en nas boks. Selv bygde jeg en windows maskin med windows homeserver. Betalte vel cirka 1500,- for maskinvaren. Perfekt for å lagre Bluray og streame. Og langt raskere enn de billigste "ferdig nas boksene".

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •