Mede8er MED1000X 3D ( 3D BD.iso ) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 98
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HD LYD

Jeg har nettopp fått denne pakket ut av esken. Jeg gikk fra en Tvix til denne.
    Foreløpig ser det ut som om jeg har tatt et tigersprang i riktig retning..

Jeg får derimot ikke lyden til å fungere... Det er kun hd lyden som ikke vil spilles av. Dts hd Master & True HD

Har jeg oversett noen instillinger?
    Jeg har prøvd flere hdmi kabler, flere optiske lydkabler, men det er det samme.
    Min reciever er H/K Avr 265 med et 5.1 oppsett.

Virker ikke som recieveren finner ut hvilken lyd den blir matet med..

Hvis noen kan gi meg en hjelpende oppklarende hånd, hadde jeg blitt veldig glad.

For dere andre som lurer på å kjøpe en slik en, så er det ikke noe å lure på.. Spilleren ser gjerne ikke så veldig smart ut, men du verden en jobb den gjør.. Ihvertfall for meg..

Nfs via min synology Nas gikk som en drøm etter å ha oppdatert til siste fw.

Jeg kjøpte den for to dager siden, men har blitt stoppet litt opp i dette med Hd lyden.. Kommer tilbake med mer når jeg har fått prøvd den ut mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fleire enn meg som ikkje får spelat av musikk i mp3 format med denne? Har den ikkje støtte for mp3?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å sjå ein bluray rip her om dagen (ikkje iso). Etter nokon min dukka kommentar spor og bak filmen scenar opp. Fekk det ikkje vekk, sidan det ikkje er full meny... Nokon som har tåd?

Mp3 fekk forresten til :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har denne spelaren lenger?

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Prøvde å sjå ein bluray rip her om dagen (ikkje iso). Etter nokon min dukka kommentar spor og bak filmen scenar opp. Fekk det ikkje vekk, sidan det ikkje er full meny... Nokon som har tåd?

Mp3 fekk forresten til :-)
    Opplevd det samme en gang med min 600. Men ikke prøvd noe spesielt.
    Du kan kanskje spørre her:
    MED600X3D / MED1000X3D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset. Les litt på forumet no, utan å bli spesielt klokare.

Lese ein del om YAMJ og Yadis... KVa er dette?

100% grønn på dette her...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Takker for tipset. Les litt på forumet no, utan å bli spesielt klokare.

Lese ein del om YAMJ og Yadis... KVa er dette?

100% grønn på dette her...
    He, he. Søkte såvidt selv men klarte ikke finne noe. Du kan jo lage en bruker der å spørre, burde være noen som vet det.

Det er måter å hente filminformasjon fra Imdb og noe annet. Slik at man har sammendrag og informasjon om filmene.
    Har du sw 1.05 funker YAMJ ganske bra. Beta 2.0 er med Yadis men sliter litt der ettersom den ikke bruker IMDB.
    Begge deler er litt knot og funker sånn passe. Men ganske kjekt å ha. Kommer mye oppdateringer så må følge med litt om man skal ha det oppdatert.
    Ser litt her hvordan det blir når det fungerer skikkelig. yamj - Google-søk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Ikkje oppgradert firmwaren sidan eg kjøpte den brukt for nokre veker sidan, så reknar med det er 1.05 som er på den. Trur det ligg ei yamj mappa på den. Men veit ikkje om det er noko som må installerast eller om eg brukar det no... Ikkje berre berre dette:-)

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamj og Yadis er noe man må installere selv...dette gir bedre tilgang til såkalt jukebox der man får opp coverar, info++ på filmene :-)

Selv gav jeg opp installeringen av Yamj på min pc (programmet som må installeres på pc eller tilsvarende for å sette opp Yamj).
    Mye knot...i tillegg til at det ikke ville fungere.
    Er visstnok veldig kranglete å sette opp på en pc med 64-bits operativsystem.

Ifølge forumet på mede8er er visst Yadis lettere å sette opp.

Skal etterhvert teste dette på en 32-bits pc :-)

Håper det fungerer bedre, da jeg har veldig lyst på en skikkelig god jukebox-løsning.

Noen andre med erfaringer rundt dette?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasOslo
    Yamj og Yadis er noe man må installere selv...dette gir bedre tilgang til såkalt jukebox der man får opp coverar, info++ på filmene :-)

Selv gav jeg opp installeringen av Yamj på min pc (programmet som må installeres på pc eller tilsvarende for å sette opp Yamj).
    Mye knot...i tillegg til at det ikke ville fungere.
    Er visstnok veldig kranglete å sette opp på en pc med 64-bits operativsystem.

Ifølge forumet på mede8er er visst Yadis lettere å sette opp.

Skal etterhvert teste dette på en 32-bits pc :-)

Håper det fungerer bedre, da jeg har veldig lyst på en skikkelig god jukebox-løsning.

Noen andre med erfaringer rundt dette?
    Slet litt med installeringen på Yamj selv, 64 bits pc men gikk etterhvert. Liker ikke Yadis så godt men testet det litt. Satser på det kommer bedre versjoner etterhvert av dette.

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at du fikk det til å fungere på 64 bits...
    Har du noen tips til hvordan jeg kan få satt det opp på pc?
    Noen "guide" for oss andre? :-)

Hadde vært knall å fått dette til å fungere :-)

Hva var det du ikke likte med Yadis?
    Og hvordan var denne å sette opp?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasOslo
    Kult at du fikk det til å fungere på 64 bits...
    Har du noen tips til hvordan jeg kan få satt det opp på pc?
    Noen "guide" for oss andre? :-)

Hadde vært knall å fått dette til å fungere :-)

Hva var det du ikke likte med Yadis?
    Og hvordan var denne å sette opp?
    Yamj:

Jeg måtte installere Yamj rett på C: og ikke i noen mapper. Så måtte jeg slite litt med hvor jeg la .exe filen. Og så sette banen til selve mappen under innstillinger slik at Y2j kom opp nede der. Klarer ikke helt å forklare men er bare å prøve å feile. Nå fungerer det ikke på min så må kanskje oppdatere. Men var det som fungerte på forrige. Når den fungerte var den bra, men med sw 2 beta så så gikk denne ikke hos meg.

Yadis:
    Bruker ikke imdb så finner ikke alt jeg har av filmer, og nesten ingen tv-serier. Her var YAMJ mye bedre.

Angående Yadis så må man ha 2.2 av denne og så Yadis Mede8er beta 17 som er nyeste. Ganske greit forklart på sidene her:

Yadis for Mede8er

Yadis2mede8er

Første kjører man 2.2 og så den beta17 iallfall.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruker dere ikke Y2M som er spesialskrevet software for å få mest mulig ut av Yadis på en Mede8er spiller?

komlo: det er denne softwaren som ligger på rota av disken som fulgte med.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvorfor bruker dere ikke Y2M som er spesialskrevet software for å få mest mulig ut av Yadis på en Mede8er spiller?

komlo: det er denne softwaren som ligger på rota av disken som fulgte med.
    Ble så mye bugs med det hos meg, måtte oppdatere hele tiden osv. Og fikk det ikke til å fungere med beta 2.0 Men tenkt å prøve den nye versjonen som kom denne uken når jeg har tid. Likte det bedre og fant flere filmer.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er problemer med indentifikajonen av filmer og serier så finnes det ett genialt lite program som heter therenamer.

Dette programmet gir alle filmer og TV episoder riktige navn sånn at man får bortimot 100% treff i diverse jukebox generatorer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her med YAMJ må eg innrømma at eg ikkje forstår bæret av. Får prøva å lesa meg litt opp på det når eg får tid.

Men fann til mi store glede ut at Mede8er kan "styrast" av Bubble upnp og Mezzmo på telefonen. Eg kan då bla i medibiblioteket på pcen frå telefonen, og starta film eller musikk på den, som så vert spelt av på Mede8er. Endeleg!

Einaste minuset, bortsett frå at det er litt ustabilt, er at det ser ut som strømminga går via telefonen. Altså ikkje direkte frå pc til Mede8er via kabel, men pc- telefon- Mede8er. Dette gjer at det oppstår hakking ved store filmfiler og ser ut til å begrensa formatstøtta litt (ikkje 3D feks). Nokon her som veit om det er nokon instillingar e.l. som kan gjerast for at strømminga vert starta opp "direkte til Mede8er"

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny avspiller

Hei, hei

Jeg snakket med Gorm, og ble tipset om Arendal's testing. Godt å ha guru-hjelp

Jeg har en Apple TV 2, en Apple TV 1 og en Boxee Box.
    Ene TV'en (så langt) er 720p, så der er ATV 2 fin. XBMC begynte å hakke litt på ATV 2, men kjøpte ATV Flash, da ordnet alt seg.
    Boxee'en er fin, enkel, men kjedelig at den ikke støtter DTS MA og det er jo dårlig med oppdateringer fremover.

Jeg kjøpte en MED1000. Den virker bra!

På Boxee Box'en og ATV scannes det etter covere, og det fungerer ganske bra. Jeg trodde vel egentlig at det var samme opplegget på MED1000, men det ser ut til at jeg tok feil.
    Jeg begynte å lese bruksanvisningen (uvant, hehe). Så kom jeg i slapp-hets modusen, og tenkte jeg heller skulle spørre her.

To spørsmål;
    *Er tingen at den ikke kan scanne og finne covere etc automatisk, men man må legge inn et program på pc'en som finner filene med film-info for så å legge filene/bildene i samme mappe som filmene?
    *På Boxee/XBMC/Media fra ATV Flash så kan en sette hvilke deler av hard disken som en skla se coverene til. En trenger da ikke å bla i mapper for å se coverene. Jeg har ikke sjekket så mye, men er MED1000 annerledes her? Må man bla til mappen for å se coveret?
    Mulig det var håpløst forklart.
    Om man feks har en mappe som har tre undermapper barnefilmer, tegnefilmer og filmer, må man da bla til hver av de mappene for å se filmene, eller kan en se alle filmene i et view?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    To spørsmål;
    *Er tingen at den ikke kan scanne og finne covere etc automatisk, men man må legge inn et program på pc'en som finner filene med film-info for så å legge filene/bildene i samme mappe som filmene?
    *På Boxee/XBMC/Media fra ATV Flash så kan en sette hvilke deler av hard disken som en skla se coverene til. En trenger da ikke å bla i mapper for å se coverene. Jeg har ikke sjekket så mye, men er MED1000 annerledes her? Må man bla til mappen for å se coveret?
    Mulig det var håpløst forklart.
    Om man feks har en mappe som har tre undermapper barnefilmer, tegnefilmer og filmer, må man da bla til hver av de mappene for å se filmene, eller kan en se alle filmene i et view?
    1: Ja, finnes flere muligheter, etter siste oppdatering er vel Yamj det beste sånn jeg ser det. Y2M (YAMJ TO MEDE8ER)
    Men finner ikke alt, så helt feilfritt er det ikke. Men sw 2.0 er fortsatt beta, skjer ofte nye oppdateringer så anbefaler å følge litt med.
    2:Må bla til mappen ja, om jeg ikke har oversett noe.
    Jeg har laget egne snarveier til f.eks 3D. animasjon, serier under favoritter så jeg slipper å trykke masse for å komme dit.
    Edit: Er også ett valg på en annen av de "coverprogrammene" som kan samle fra flere steder på hdd. Må bare se litt etter det på forumet der. Det var kanskje det du ville ha.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes 2 moduser å se innholdet på Mede8er:

Browser / folder og jukebox.

Browser mode fungerer på samme måte som man er vant med fra for eksempel WD TV boksene. At man ser coveret på filmen hvis man har brukt formatet film.mkv og film.jpg altså samme navn på filmen og bildet.

Da må man inn i katalogen for å finne frem.

Den andre metoden er jukebox.
    Da bruker man Y2M for å lage denne.

Hvis man bruker ett programm som Ember Media Manager eller Therenamer.com til å gi filmer og TV serier riktig " offisielt" navn så bommer den svært sjelden.

Hvis den likevel bommer kan man bestemme selv hvilen film det er og også gi den ett selvvalgt navn.
    Dette gjør man dette ved å legge en film.nfo fil sammen med filmen. Dette er en ren textfil.

Hvis denne fila inneholder riktig IMDB nummer for eksempel ( tt1074638 ) så er du garantert at det er riktig film.
    Det finnes mange programmer og nettsteder som gjør dette for deg, det er smak og behag hva man foretrekker.

Jeg vet at det virker som om det er mye jobb, men når man kommer inn i det går det fort.
    Man gjør det også kun en gang.

Når man har laget denne jukeboxen kan man legge denne samlingen under favoritter ( stjerna øverst på fjernkontrollen. Man kan også si at boksen skal starte direkte opp i favoritter ved restart. Man kan ha så mange favoritter / jukebokser man gidder å lage. En for film, en for serier, en for 3D filmer osv.

Kjempegøy, og man har ikke lenger fritidsproblemer:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur eg må testa ut yamj/y2m. Kvar lastar eg det ned?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •