Mede8er MED1000X 3D ( 3D BD.iso ) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 98
    Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Insane at skifte fra Win7 til Win8 skal gi 50% forbedring. Håper jeg får testet litt i kveld med den nye Win8 maskinen.

Jeg blir sykt skuffa hvis jeg må flytte enkelte high-bitrate-utgivelser på den interne disken for å avspille perfekt. Alle unødvendige støykilder skal lengst mulig unna !

Time will show

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå kan ikke filkopierings hastighet og streaming hastighet sammenliknes 100%
    Men det gir en god indikasjon.

Det finnes flere eksempler på at "bokser" som kun klarer 3-4 MB/s likevel klarer å streame 2D Blu-ray.

Det er veldig viktig at det bygges inn et skikkelig buffer, noe som skjelden blir gjort.
    Bestrider ikke det, som sagt er det helt sikkert mer enn nok til streaming men tenkte det er verdt å nevne for de som tenker at kombinasjonen USB3 og gigabit vil gjøre denne boksen til et bra NAS også.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg forstår så er det litt problemer med streaming av noen få 3D Blu-ray.

Om dette lar seg ordne med firmware eller om hardwaren rett og slett ikke er god nok, vil tiden vise.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Klarer den til og med å streame 3D BD.iso uten droputs så er jo dette meget bra da de "værste" filmene peaker over 90Mbit/s :shock:
    Så vidt jeg vet har 3DBD en maks bitrate på 60Mbit/s. Mulig dette kun er for video. Hvis man ikke har økt maks bitrate for lyd i samme slengen, så bør maks bitrate for 3dvideo + lyd + subtitles være 68Mbit/s og max rå datatransfer være 74Mbit/s

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny versjon på trappene:
    www.Mede8er.eu :. The Greatest Show on Earth..

Skal være samme som storebror, men uten innebygd harddisk.

Firmwaren til Mede8er er den mest stabile av de som er ute med 3D støtte og spillerene deler firmware.

Har ikke sett den til salgs enda, men kommer vel snart skulle jeg tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse spillerene mulighet for å flytte teksten?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer denne

Er denne spelaren "the shit" av det som er på markedet no? Greier den strømma 3d film over nettverk utan problem med win. 7?

Tar den stort sett alt av format problemfritt? Korleis fungerer det med undertekst til mkv filer? Er den invikla å setta opp og bruka? Og kva vert meint med støtte for seriar og ikkje?
    Har prøvd å lesa meg opp litt på denne spelaren, men må onrømma det er mykje som går over hodet på meg...

Brukar no Samsung bluray spelar til å strømma innhald, men det er meir problem enn kva som er moro. For å slippa meir irritasjon prøver eg derfor å finna den "komplette" spelaren.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den "perfekte" mediespilleren finnes ikke.

Jeg har prøvd de fleste.

Dette er en av de beste.

Den spiller av det aller meste og gjør det bra.
    Den spiller også av 3D BD.iso hvis man bruker NFS, samba er det ingen av spillerene som takler for øyeblikket.
    Jeg har Blu-ray på den interne disken og streamer alt annet.

Denne lager veldig lekre backdrops ( about.jpg ) og er relativt enkel i bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikkje peiling på kva NFS og samba er, så om eg nruker det veit eg ikkje. Veit du om den greier 3dbbr over nettverk? Eg har gigabit ruter og cat6 kabel heile vegen.

Den eg brukar no slit med bluray rips på ca 20gb,men greier det av og til når eg transcoder med Mezzmo. Formatstøtta slit eg litt med og.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mede8er 600 blir sendt i morgen fra england skal bli spennende og se hvordan den er i mot boxee boxen.Men ut fra Arendal sine erfaringer saa høres det ut som en artig liten sak.

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd ut denne og kan si noe om hvordan denne spilleren er i forhold til Xtreamer Prodigy?

Vurderer evt. Å bytte ut min Prodigy...om denne er hakket bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer eg litt på og.

Og så lurer eg på korleis musikk avspeling fungerer pæ mede8eren. Navigering, bibliotek, osv. Har vel rundt 800gb musikk på pc, og kjem til å bruke mede8er som hovedkilde. Derfor er det viktig at drtte fungerer godt og er lettvint...

Edit: nokon som kjapt kan forklara kva NFS er, så eg kan finna ut om eg nrukar/kjem til å bruka det? Har behov for ny mediaspelar no...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett eksempel på hvordan backdropen ser ut:Vedlegg 99741
    Man kan også velge Blu-ray cover:Vedlegg 99740

Man bruker ett program som heter YAMJ to Mede8er for å behandle filmene:
    Vedlegg 99742

Men, som jeg skrev tidligere så finnes det ingen perfekte spillere.
    Jeg har mange og skal selge min 1000, Boxee box og WD HD TV G2.
    Jeg solgte Dune HD MAX nylig.

Holder på å teste WD TV HD G3 og PCH A-400 nå:shock:
    Så skal jeg etter planen teste ut den kommende Zappiti spilleren osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser jo unekteleg fristande ut. Nokon som kan forklara kva som krevst for å få denne til å fungera optimalt?

Og nokon som kan fortella korleis musikkbibliotek og avspeling fungerer?

Arendal: eg leser gjerne Evalueringa di av popcorn hour, og denne målt opp mot den:-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Denne ser jo unekteleg fristande ut. Nokon som kan forklara kva som krevst for å få denne til å fungera optimalt?

Og nokon som kan fortella korleis musikkbibliotek og avspeling fungerer?

Arendal: eg leser gjerne Evalueringa di av popcorn hour, og denne målt opp mot den:-)
    Jeg har brukt den veldig lite til musikk, men har testet med diverse wav, flac og mp3 filer uten problemer.
    Den viser folder bilder og leser embedded data i flac og mp3 filene.

Jeg har stort sett streamet alt unntatt 3D BD,iso fra NAS'en både via NFS og SMB uten problemer.

3D BD.iso spiller jeg av fra den interne harddisken.

Det jeg kan si ang A-400 VS MED1000X3D er at de spiller de samme filene med samme kvalitet.
    Det er "store" forskjeller i brukergrensesnittet.
    MED1000X3D har direkte knapp til favorittene dine og du kan sette den til å starte opp direkte i favorittmappa, det kan du ikke på A-400.
    Du kan lage så mange jukeboxer du vil, for hver kilde for eksempel.
    MED1000X3D har den peneste og mest fancy jukeboxen jeg har sett, ulempen er at den er litt tungvinn å tvangsstyre hvis man ikke er enig i YAMJ sine default valg.
    Man kan bruke thumbgen eller Ember til å editere xml filene hvis man vil.

Det er MYE mer men man må nesten bruke flere dager på forumene til spillerene for å få full oversikt over alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrande!

Kva vil NFS og SMB sei, kort fortalt? Har forstått NFS skal vera betre, men kva det er, veit eg ikkje endå...

Eg kjem til å strømma frå stasjonær pc gjennom kabla gigabit nettverk. Blir brukt til relativt stort musikkbibliotek og film. Grei nok brukavennlighet, god formatstøtte er hovedpri.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er nok om du Googler det litt.

Men, for å si det meget enkelt så står NFS for Network File System og er en protokoll utviklet for Nettverkstrafikk og er regnet for å være mest effektiv.
    Mye brukt av Linux.

Samba / SMB / CIFS Common Internet File System er det mest vanlige som alle Windows maskiner støtter. Generelt litt tregere siden det går veldig mye unødvendig tilleggsinformasjon sammen med dataene.

Nesten alle NAS'er støtter begge deler og man kan installere NFS støtte på Windows maskinen sin i tillegg for å få raskere og mer stabil overføring.

Når alt er satt opp og man ikke "diller" for mye med det så fungerer det veldig enkelt og greit. Formatstøtten er enorm. Tror ikke det finnes så mye denne boksen ikke støtter, jeg har ikke funnet noe enda.

Jeg har alltid en kopi av de nyeste filmene osv på den interne disken i tilfelle noe skulle skjære seg når jeg skal se film sammen med kona eller en kompis.
    Det er ikke noe som er så kjipt som at nettverket får en uforklarlig hikke akkurat når det passer minst:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, det siste der er meget sant! Eg er nesten nervøs for å starta ein film no, med alle dei problema som har vert

Då trur eg at eg skal finna ut korleis eg installerer NFS, og testa det. Eg har sikkert ein kompis som kan det.

Då har eg bestemt meg for ny spelar. Spørsmålet då er berre om eg skal gå for denne eller popcorn hour.

Takkar for gode svar!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FreeNFS
    HaneWIN

Jeg tror ikke det vil by på store problemer å sette opp noen av disse.

Forresten så er det noe som er litt stilig med MED1000X3D og det er at når man setter inn en disk i spilleren, for eksempel en 3TB Seagate Barracuda sånn som jeg gjorde så kan man koble spilleren til PC'en i host mode med USB 3.0 sånn at det ser ut som om harddisken står i maskinen.
    Da kan man overføre store datamengder med stor hastighet uten å trenge å røre harddisken en gang.

Jeg er ingen stor fan av løse disker hverken i stua eller i kinoen, men det er selvsagt ett alternativ det også.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •