Xtreamer Ultra 2 Deluxe - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Smooth må jeg si

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk.

Jeg har lenge kjørt Boxee Box og er i utgangspunktet strålende fornøyd med den funksjonaliteten og enkeltheten denne tilbyr. Jeg begynner dog å bli litt lei av at den er ustabil, ikke lenger oppdateres og at den til tider er SVÆRT treg.

Jeg har nylig satt opp OpenElec på en Raspberry Pi og fått denne til å fungere svært tilfredstillende med ett unntak; ytelse.

Jeg tenkte derfor jeg kunne utnytte litt av kompetansen jeg opplever at finnes på dette forumet

Jeg tror jeg har lest gjennom det meste av denne tråden men kan ikke se at det er nevnt noe særlig om opplevd ytelse i GUI. Hvor raskt responderer boksen? Hvordan takler den (relativt) store bibliotek? Går navigering i menyer/filer/filmer/TV-serier glatt og raskt? Er det mye "heng"? Er den stabil? osv.

Jeg har nylig (endelig) tatt skrittet fra 2.1 til 5.1, noe som forsåvidt er veldig gøy. Jeg har imidlertid oppdaget at jeg har en del filmer med AAC-5.1-lyd, som ser ut til å bli spilt av korrekt på både BoxeeBox og Raspberry Pi, men som kommer inn i recieveren (Onkyo TX-NR515) over HDMI som 2.0-lyd. Dette kan jeg veldig lite om, altså. Jeg har snudd opp-ned på alt av innstillinger både på reciever og avspillere, uten å lykkes, Den eneste boksen som spiller dette riktig er PS3, med riktig innstillinger satt.

Vil dette også være et problem med feks Xtreamer? og forsåvidt, hva er egentlig problemet?

Jeg har forøvrig brukt uttalig timer på å sette opp Openelec til å fungere optimalt på Raspberry Pi, det finnes mye bra internasjonal "dokumentasjon", men lite på norsk. Jeg vurdere derfor å lage en norsk guide på de tingene jeg har funnet hensiktsmessig for å "tune" denne. Er det noe interesse for noe slikt på AVForum?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtreameren har mer enn nok hardware til å drive store bibliotek og responderer øyeblikkelig i GUI og under avspilling. De fleste skins oppleves meget bra, mens enkelte krever noe mer ressurser enn GT520M for å være 100% smooth. Etter min erfaring så kjører reFocus BIG, Xperience1080 og MQ (de som er verdt å bruke) mer enn tilfredsstillende på Xtreameren. Det vil jo være natt og dag da Raspberry Pi absolutt ikke er bra nok hardwaremessig til å kjøre hverken XBMC GUI eller spille av filmer med høy bitrate.

Når det gjelder AAC så kan ikke det bitstreames over HDMI såvidt jeg vet og må dermed decodes til PCM. Skal ikke være noe hokus pokus med innstillingene for å få med alle kanalene annet enn å huke av hvor mange du har. Har ikke noe AAC materiale selv så får ikke testa.

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo !

Har til nå hatt 2 stk Popcorn Hour a-200 maskiner, 1 på kinon, og 1 på stua ..men, har begynt og se litt etter andre alternativer nå. Sett på popcorn hour a-400 og diverse htpc, xbmc opplegg, osv osv ...så vanvittig mye og velge i

Noen kjappe og sikkert ganske enkle spørsmål

Kan jeg styre Spotify, Wimp, Youtube, Browser osv på en android enhet ? note 2, evt en galaxy tab 10.1 ? slik at jeg kan browse film galleriet på telefonen, sette på trailer på tvn, så velge filmen, og få denne til og starte på tvn ? samme med spotify, wimp ? sitte der med spillelistene, søke, velge, osv ..

Denne hadde vel ikke vanlig phono lyd ut ? forsterkern min (primare i30) har vel ikke optisk innganger, så da må jeg vel kjøre ifra pcn til en dac, så videre for og få lyd ?

Fjernkontrollen er vel kun IR ? så de hadde en xbmc remote, den styres vel via nettverket hjemme ? kan man browse sanger som ligger på NAS disken osv der, for og så spille de av ?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer av en eller annen grunn ikke inn som root med openelec som passord på boksen min. Noen gode ide'er til hva som kan være galt.

Fårs svar at jeg er oppkoblet korrekt IP, go system (2.99.3) men felt på passordet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stage
    Hallo !

Har til nå hatt 2 stk Popcorn Hour a-200 maskiner, 1 på kinon, og 1 på stua ..men, har begynt og se litt etter andre alternativer nå. Sett på popcorn hour a-400 og diverse htpc, xbmc opplegg, osv osv ...så vanvittig mye og velge i

Noen kjappe og sikkert ganske enkle spørsmål

Kan jeg styre Spotify, Wimp, Youtube, Browser osv på en android enhet ? note 2, evt en galaxy tab 10.1 ? slik at jeg kan browse film galleriet på telefonen, sette på trailer på tvn, så velge filmen, og få denne til og starte på tvn ? samme med spotify, wimp ? sitte der med spillelistene, søke, velge, osv ..

Denne hadde vel ikke vanlig phono lyd ut ? forsterkern min (primare i30) har vel ikke optisk innganger, så da må jeg vel kjøre ifra pcn til en dac, så videre for og få lyd ?

Fjernkontrollen er vel kun IR ? så de hadde en xbmc remote, den styres vel via nettverket hjemme ? kan man browse sanger som ligger på NAS disken osv der, for og så spille de av ?

Mvh

Hei,

du kan sende de fleste mediaformater direkte fra forskjellige apps på en android telefon, dette gjøres via egen fjernkontoll app til android (yatse, XBMC remote) eller andre. Du vil da få opp valg ved avspilling om du vil sende den til XBMC boksen din.

Boksen har ikke standard phono ut nei, men det er stereo jack på den, og du finner overganger mellom disse. Og i den andre enden, er det full støtte for HD lydformaer med den nye Frodo (XBMC 12)

Fjernkontrollen som følger med i delux pakken er kun IR, men du finner som nevnt mange alternative løsnigner til telefoner, som går via nett.

Det er egne funksjoner i de fleste fjernkontroll app'ene for å bla i mediebiblioteket ditt og starte dem på tv dermfra, både trailer og selve filmen. (Trailere hentes eks direkte fra IMBD eller Youtube)
    Jeg sitter selv godt i sofakroken og blar med min Galaxy 10.1, og programmet Yatsi.

XBMC med linux i bunn har støtte for de fleste eksterne oppkoblinger. Mest bruk er trolig SAMBA (Windows nettverk), og de er i tillegg 6 USB (hvor 2 3.0) så her kan du koble til mye moro.

Lykke til, håper du fikk svar på det meste.

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indig0
    Hei,

du kan sende de fleste mediaformater direkte fra forskjellige apps på en android telefon, dette gjøres via egen fjernkontoll app til android (yatse, XBMC remote) eller andre. Du vil da få opp valg ved avspilling om du vil sende den til XBMC boksen din.

Boksen har ikke standard phono ut nei, men det er stereo jack på den, og du finner overganger mellom disse. Og i den andre enden, er det full støtte for HD lydformaer med den nye Frodo (XBMC 12)

Fjernkontrollen som følger med i delux pakken er kun IR, men du finner som nevnt mange alternative løsnigner til telefoner, som går via nett.

Det er egne funksjoner i de fleste fjernkontroll app'ene for å bla i mediebiblioteket ditt og starte dem på tv dermfra, både trailer og selve filmen. (Trailere hentes eks direkte fra IMBD eller Youtube)
    Jeg sitter selv godt i sofakroken og blar med min Galaxy 10.1, og programmet Yatsi.

XBMC med linux i bunn har støtte for de fleste eksterne oppkoblinger. Mest bruk er trolig SAMBA (Windows nettverk), og de er i tillegg 6 USB (hvor 2 3.0) så her kan du koble til mye moro.

Lykke til, håper du fikk svar på det meste.
    Hei, og takker for godt svar

Sjekket opp noen filmer på youtube ang Yatse programet, det så jo ganske ryddig og kjekt ut da men, kan man styre spotify via den " addons " kategorien der ..eller kjører man en egen spotify app via xbmc osv ?

og, er denne htpc´en kraftig nok, hvis man tenker litt fremover, med tanke på 1080p 3D osv ? burde jeg heller ha kjøpt noe kraftigere ?

Hovedsak blir den jo brukt på stua, mest serier i 720, spotify, wimp, nett-tv osv ..

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å få Xtreamer Ultra2`en min til å spille av, eller les komme inn på synology serveren min.
    Xtreamer Ultra2`en finner serveren min, men får ikke lov til å entre den. Hva må til for å få det til?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indig0
    Ser det er en del her som ønsker seg flere "containere" i hovedmeny, for å skille eks. Barnefilmer, Spillefilmer og Konserter etc.

Dette er mulig å sette opp i skin AEON NOX, der kan man legge til flere egendefinerte "containere" og legge til innhold fritt.

Etter installasjon vil dere finne egen meny under "Settins" hvor du kan sette opp alle ønsker.
    Thank you :-)
    Denne var kanon bra.

Da var det bare å få til å slette det andre raske som ligger rundt om kring :-)

Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alternativ til xtreamer ultra 2 deluxe

hei. er det noen her inne som vet om noen alternativer eller et bedre forslag til htcpc enn xtreamer ultra 2.

skal kun brukes til xbmc for film og tv serier. og kanskje litt musikk.

hadde plan om å bruke openelec da jeg ikke trenger windows etc. men det store spørsmålet er om ikke xtreamer begynne å bli gammel og det har dukket og bedre maskiner til ca samme pris?

krav er av og på mulighet fra fjernkontroll og helst så lydløst som muligt..og den må kunne kjøre xbmc glatt. med tyngre skins, store bibliotek etc..
    den blir koblet på hjemmenettverk kablet gigabit lan med en synology nas.

forslag tas imot med takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INTEL Mini-PC Barebone NUC DCCP847DYE | Pixmania

Denne er noen hakk hvassere enn Xtreamer Ultra 2, og formfaktoren er knøttliten. Ett minus er at det mangler USB3, kommer i aprilmodellene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

intel nuc

disse har jeg sett på tidligere.. men disse har jo ikke fjernkontroll. kan vel heller ikke slås av og på med fjernkontroll..? og er denne intel celeron saken hvassere en intel+nvidia komboen i xtreamer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer, infrarød vil nok ikke komme på disse boksene. Det fins dog bedre bluetooth/2.4ghz løsninger for fjernkontroll, men du vil ikke fått slått på strømmen med slike som du sier. Det er kjekt å ha men ikke så veldig viktig akkurat med slike bokser som knapt bruker strøm.

I følge denne: PassMark CPU Lookup

Så bli Xtreameren's Atom CPU slått av Celeron 847. Geforce GT520M er ikke mye å skryte av heller bortsett fra videoavspillingsegenskaper.

Begge alternativene er nok i samme klasse, men tror at NUC er litt hvassere og når den er mye billigere så må man begynne å se på hvor mye man trenger USB3/IR-poweron som er det eneste Ultra2 kan skilte med over NUC akkurat nå.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart den er jo en 1000 lapp billigere. det er den jo. dog uten fjernkontroll. og som du sier.. men man har jo android phone. ipad.... etc å bruke også.. da spesielt på xbmc som den skal brukes til.. er vel fullt mulig å finne en openelec build som funker til denne også så man slipper å legge windows inn på den. selv om det ikke er et problem da.. har en win7 32 bit liggende ubrukt.. men det krever sikkert mer av hardware å kjøre xbmc oppå win7 enn å bare ha openelec kjørende. dog er det nok lettere å sette opp netwerket med win7 i bakgrunden. dillema ..

av og på så er det kanskje ikke så kritiskt som du sier da den nok kan stå på hele tiden. min wdtv live med xltv software står jo på 24\7..
    usb3 er heller ikke såååå viktigt da den kommer hovedsaklig til å kjøres opp mot en synology nas.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

intel nuc

ser at denne bare har hdmi ut.. det blir et problem da jeg bruker optisk eller digital coax til dacèn min. darn... for denne virket aktuell...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen svare på om CEC HDMI input (bruke TVens egen fjernkontroll til å styre XBMC) fungere på Xtreamer Ultra 2, slik som det gjør med Raspberry Pi'en min? Synes det er veldig greit å bruke Sony TVen min sin fjernkontroll til både å styre TV og XBMC.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Ja det stemmer, infrarød vil nok ikke komme på disse boksene. Det fins dog bedre bluetooth/2.4ghz løsninger for fjernkontroll, men du vil ikke fått slått på strømmen med slike som du sier. Det er kjekt å ha men ikke så veldig viktig akkurat med slike bokser som knapt bruker strøm.

I følge denne: PassMark CPU Lookup

Så bli Xtreameren's Atom CPU slått av Celeron 847. Geforce GT520M er ikke mye å skryte av heller bortsett fra videoavspillingsegenskaper.

Begge alternativene er nok i samme klasse, men tror at NUC er litt hvassere og når den er mye billigere så må man begynne å se på hvor mye man trenger USB3/IR-poweron som er det eneste Ultra2 kan skilte med over NUC akkurat nå.
    Tja er du helt sikker på dette? At Celeron er bedre enn Aton sin CPU?
    Intel Celeron 847 vs Atom D2700

Xtreamer Ultra2 Announcement!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Tja er du helt sikker på dette? At Celeron er bedre enn Aton sin CPU?
    Intel Celeron 847 vs Atom D2700

Xtreamer Ultra2 Announcement!
    Rimelig sikker: PassMark CPU Lookup

Brukere fra xbmc.org forumet har også rapportert at Celeron NUC kjører tunge skins som Aeon glatt og fint, noe Xtreameren ikke gjør.

@ghaddafi

Xtreamer støtter ikke CEC, men du kan kjøpe et CEC adapter: Pulse-Eight. Control your TV from XBMC, or vice versa! USB - CEC Adapter

Det er forøvrig støttet av OpenELEC såvidt jeg vet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mounte nas volum til opelnelec\xtreamer

hei. har en extreamer ultra 2 som jeg har noe problem å legge til nas med alle filmene mine. finner den via upnp når man skal legge til filer og får tilgang til den. men den kan ikke sette content på den. er vist noe med upnp og oe. så da skal man vist nok kunne mounte dem direkte i oe. noe alla å legge dem til som nettverksdisker i windows.. har sett en noe kryptisk bruksanvisning på dette på nett. men skjøner meg ikke så mye på det. prøvde å ssh meg inn på den ip adressen som xtreamern har men får beskjed om å logge inn og jeg har ikke passordet..

er det noen som kunne hjulpet meg med dette?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtreamer ultra 2

flaut.. men jeg tror jeg kom borti noe i bios.. fjernkontrollen min virker ikke lengre.. kun på knappen... mulig jeg var borti cir enable eller noe sånt.. men nå så kommer jeg meg ikke inn i bios å få sjekket. kan heller ikke gjøre noe med xtreamern.. dog virker den med yatse på mobilen. men jeg kommer vel ikke inn i bios med den.. er det noen som har noen tips til meg? etc kanskje oppdatere bios så den blir tilbakestilt? har lest litt på xtreamer men finner bare gamle tråder.. og er litt skeptiskt til å legge inn noen bios da jeg ikke vet om det er korrekt eller ikke.. er det noen her inne på forumet som har oppdatert bios på en xtreamer ultra 2?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •