Xtreamer Ultra 2 Deluxe - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Installasjon/oppgradering til "XBMC 12" - Frodo

Hei,

har sett gjennom tråden, og finner mye god info, takk for det alle sammen:-P

Men i post #9 kan jeg ikke finne info om hvor, og hvilken versjon av frodo jeg bør oppdatere med.

Hadde satt stor pris på om noe kunne laget en detaljert "todo" list for oppdateringav OpenELEC, samt installasjon av nyeste versjon XBMC.

Gjerne også med litt info om forskjellige godt utprøvde skins.

Jeg venter på boksen i posten, og vil teste den grundig, og komme med erfaringer og inspill etterhvert.

Er linux/XBMC bruker fra før, men denne boksen måtte jeg bare ha, så ryker "burken" på loftet :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedlastinger og dokumentasjon finner du enkelt på openelec.tv, informasjon om skins og lignende finner du på xbmc.org. Personlig synes jeg reFocus BIG er den desidert beste, ellers er Avalon/Xperience1080 ganske bra. Mange er tilhengere av MQ skins, men jeg synes de er fælt rotete med ekstremt mye menyer og knapper klæsja oppa hverandre + at de er skikkelig buggy med Frodo og yter dårlig generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skins

Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Nedlastinger og dokumentasjon finner du enkelt på openelec.tv, informasjon om skins og lignende finner du på xbmc.org. Personlig synes jeg reFocus BIG er den desidert beste, ellers er Avalon/Xperience1080 ganske bra. Mange er tilhengere av MQ skins, men jeg synes de er fælt rotete med ekstremt mye menyer og knapper klæsja oppa hverandre + at de er skikkelig buggy med Frodo og yter dårlig generelt.
    Takk

Har fått lastet ned refocus (GIT) men finner ikke ut av hvordan den instlleres til xtreamer boksen.

Takker for tips om hvordan få den inn.

Forsøker også å få tilgang til boksen via SSH, men sliter med å finne root/passord for å logge inn, noen?

Ellers kan det meldes om mye problemer med standard openELEC installer, og XBMC Eden. Lyd manglet på det meste, reciever ble ikke oppdaget, så ingen lyd på noe som helst. Innstillinger for bilde var også ikke særlig enkelt, via reciever.

Etter oppgradering til openELEC 2.99.1 (3.0), var det fullstendig julekvelden

DTS-HD
    HD Master
    1080p
    Deinterlace for DVD

Alt funkser fett nå.

Kankje jeg kommer med noe mer etterhvert som jeg får oversikten, har hatt boksen i hus i 1 time hittil

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skin.refocus.big-0.87.1.zip - skin-refocusbig - Mod of reFocus usig big fonts. - Google Project Hosting

Last ned den, så går du på addons -> install from zip

root passord er openelec

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skin.refocus.big-0.87.1.zip - skin-refocusbig - Mod of reFocus usig big fonts. - Google Project Hosting

Last ned den, så går du på addons -> install from zip

root passord er openelec
    Takk for kjapp tilbakemelding, nyter nå nytt skin, ser bra ut sålangt.

Kan jeg spørre om en ting til, har noen her inne fått til å lage flere film "seksjoner", skulle gjerne ha delt opp med Barnefil og Spillefilm eller noe sånn. Noen gode ideer på løsning?

Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er det noen drevne xbmc folk her som kan å lage f.eks en movie liste for barnefuimer og en for spillefilmer så jeg får separert filmene til 5 åringen? :-) og så har jeg et problem med at noen filmer ikke legger seg alfabetisk i listen.. Ganske mange egentlig.. Noen formeninger om dette?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbmc tar ikke hensyn til filmer som begynner med "the" sorterer dem heller med det neste ordet i tittelen... Noen som har vært borti dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @bart24

Vet ikke med grupper, men du kan jo alltids lage den filstrukturen du ønsker, og så linke den til favourites eller noe.

Sortering av "The" kan du slå av under system -> settings -> appearance -> file lists. Selv har jeg veldig mange filmer som begynner på "The", uten denne sorteringen vil det bli vanskelig å finne fram til filmer synes nå jeg da.

Kanskje greit å gå skumme gjennom alle innstillingene om du ikke har brukt XBMC før, er ikke så veldig mange å se på egentlig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar.

joda selfølgelig er det lurt å se igjennom før man spør for mye..

har skummet igjennom. men kanskje litt fort. og da jeg helelr ikke viste hva alt sto for så ble det litt kryptisk.. men det kommer seg etter hvert merker jeg.. har nå instalert xbmc på dataen i vente av at min xtreamer ultra2 deluxe skal komme. mest for å gjøre meg kjent med oppsettet..

første inntrykk er litt overveldende.. men det blir bedre og bedre. tror dette skal bli et knall oppsett når det er ferdigt.. utrolig pent å se på også.. og det skader jo ikke

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wifi på ultra 2 deluxe

hei. er det noen som kan bekrefte om xtreamer ultra 2 deluxe støtter dual band wifi. da spesifik 5 ghz båndet? da jeg har kjøpt ny ruter "
    ASUS RT-AC66U 802.11ac Dual-Band Wireless-AC1750"
    og vil streame en del filmer via nettet på 5 ghz båndet..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Android Remote

Er det noen som vet om det finnes noen remote for XBMC (Frodo) til Android som fungerer? Jeg har forsøkt 3-4 stykker nå, men jeg får ingen til å fungere godt. Grunnen til at jeg spør her er at jeg ikke vet om det er forskjeller i støtte for de forskjellige versjonene av XBMC (Windows, Linux etc).

Jeg fikk anbefalt Music Pump XBMC Remote og den finner i alle fall XBMC som snurrer og går på Xtreameren (kan bruke den som fjernkontroll), men ikke snakk om at den finner en sang i musikksamlingen min osv. Jeg trodde jeg hadde "åpnet" for dette overalt i XBMC, men kanskje det er noe jeg har oversett for å få tak i musikksamlingen. Noen tips?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd Denne mot min pc med Win7, og den virker vertfall. Har ikke akkurat gått i dybden. Brukt den mot XBMC Eden (?) 11.0.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det noen som vet om det finnes noen remote for XBMC (Frodo) til Android som fungerer? Jeg har forsøkt 3-4 stykker nå, men jeg får ingen til å fungere godt. Grunnen til at jeg spør her er at jeg ikke vet om det er forskjeller i støtte for de forskjellige versjonene av XBMC (Windows, Linux etc).

Jeg fikk anbefalt Music Pump XBMC Remote og den finner i alle fall XBMC som snurrer og går på Xtreameren (kan bruke den som fjernkontroll), men ikke snakk om at den finner en sang i musikksamlingen min osv. Jeg trodde jeg hadde "åpnet" for dette overalt i XBMC, men kanskje det er noe jeg har oversett for å få tak i musikksamlingen. Noen tips?
    Sett dem her?
    https://play.google.com/store/search?q=xtreamer&c=apps

Eller er det mer slik at du vil fjernstyre den utenfra? Og ikke som en fjernkontroll?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Eller er det mer slik at du vil fjernstyre den utenfra? Og ikke som en fjernkontroll?
    Målet er å kunne browse musikksamlingen min uten å måtte ha på PJ, altså skumme gjennom samlingen på telefon/brett.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet siste XBMC utgaven v12 på denne kjekke saken her?

Noen som har nedlasnings link?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC v12 = Frodo, som er mye omtalt i denne tråden. Har kjørt det lenge

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC v12 = Frodo, som er mye omtalt i denne tråden. Har kjørt det lenge
    aaahhhhaaa
    Ja, det er samme som her ja

OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20121124032954-r12577.tar.bz2

Index of /tmp/image
    Siste version kom ut 20121124

Så for meg at det var kommet ut nyere version, men det er det allså ikke :-)
    Da er det greit ja.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OpenELEC 3.0 RC2 er siste build, den finner du på forsiden

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OpenELEC 3.0 RC2 er siste build, den finner du på forsiden
    Ok, så da var det en liten oppdatering iforhold til hva jeg hadde tidligere.
    Siste oppdatering
    OpenELEC Testing - Xtreamer x86_64 Version:2.99.2 (3.0 RC 2) - Dato oppdatert 2013-01-29 11:13:01

OpenELEC 3.0 RC2 released - OpenELEC Mediacenter

Direkte nedlastnings side
    Download OpenELEC - Xtreamer Ultra Builds

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere "Containere" for skille av filmer

Ser det er en del her som ønsker seg flere "containere" i hovedmeny, for å skille eks. Barnefilmer, Spillefilmer og Konserter etc.

Dette er mulig å sette opp i skin AEON NOX, der kan man legge til flere egendefinerte "containere" og legge til innhold fritt.

Etter installasjon vil dere finne egen meny under "Settins" hvor du kan sette opp alle ønsker.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •