Xtreamer Ultra 2 Deluxe - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fargemessig, eller hva? Meg bekjent skal det ikke være noe i veien med bildekvalitet i XBMC, ser fint ut her ihvertfall

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Fargemessig, eller hva? Meg bekjent skal det ikke være noe i veien med bildekvalitet i XBMC, ser fint ut her ihvertfall
    Det jeg tenkte på var dårligere oppløsning, eller samme oppløsning, men faktisk litt kornet. Og Kanskje litt etterslep.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være noen innstillinger på TV'en din også. Vanskelig å si ut i fra beskrivelsen din.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være noen innstillinger på TV'en din også. Vanskelig å si ut i fra beskrivelsen din.
    Tja, det tror jeg ikke, da det er samme innstillinger på TVen ellers, om jeg bruker PS3 eller HDMI på andre kilder.

MEN TVen sto nå på SPILL modus, og dette skal gjøre det slik at det blir litt dårligere bilde for å kunne spille fort / raske bevegelser. MEN slik har den stått på for når jeg ser film/serier via Smart TV delen, og da er det ikke slik. MEN skal sjekke igjen når samme serie tid kommer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Game mode slår av all bildeprosessering og har en markant effekt på min Samsung ihvertfall, og game mode støttes ikke i media portalen så der vil den alltid være av.

Prøv å aktiver "VDPAU studio level conversion" i system settings -> video -> video playback og se om det hjelper.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Game mode slår av all bildeprosessering og har en markant effekt på min Samsung ihvertfall, og game mode støttes ikke i media portalen så der vil den alltid være av.

Prøv å aktiver "VDPAU studio level conversion" i system settings -> video -> video playback og se om det hjelper.
    Ok, så da blir det ikke "rettferdig", da Xtreamer har den påslått og media portalen ikke. Jaja, tror det ble bedre, har ikke fått testet så mye enda, men ser bedre ut på det lille jeg har sett :-)

Har aktivert VDPAU ifra tidligere...
    Vil det bli bedre om jeg skrur det av?

Takker så mye for kloke svar :-)

Er egentlig VELDIG fornøyd med denne saken :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med PCM-lyd

Jeg sliter veldig med å få til multikanals PCM-lyd fra Xtreameren til Onkyo-receiveren min.

Som vi kan se av bildet under, rapporterer Xtreameren/XBMC/OpenElec helt korrekt at det er snakk om 5.1 PCM (hva "side" betyr her vet jeg ikke):

Xtreamer Ultra 2 Deluxe-xtr_pcm_00-jpg

Men som vi også ser mener receiveren bestemt at det kun er snakk om 2-kanals PCM...

Det neste skjermbildet (og beklager kvaliteten (håndholdt, dårlig mobilbilde)) viser at flerkanals PCM-kompatibel forsterker er huket av:

Xtreamer Ultra 2 Deluxe-xtr_pcm_01-jpg

Er dette et kjent problem? Jeg har googlet noe uten å bli så veldig mye klokere...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ok, så da blir det ikke "rettferdig", da Xtreamer har den påslått og media portalen ikke. Jaja, tror det ble bedre, har ikke fått testet så mye enda, men ser bedre ut på det lille jeg har sett :-)

Har aktivert VDPAU ifra tidligere...
    Vil det bli bedre om jeg skrur det av?

Takker så mye for kloke svar :-)

Er egentlig VELDIG fornøyd med denne saken :-)
    Ja, VDPAU studio conversion skal i utgangspunktet være avslått sånn jeg har forstått det. Tenkte bare siden du fikk dårlig resultat kunne du forsøke å slå det på. Men slå det av om det allerede var på.

Andre ting:

- "Adjust display refresh rate to match video" skal være PÅ
    - "Sync playback to display" skal være AV

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett et par serier(Homeland), og mener fortsatt det er noe dårlig oppløsning & etterslep noen ganger, spesielt i mye og raske bevegelser.

Får teste litt med forskjellige innstillinger. Jeg mener det IKKE kan være tven? Siden det ikke skjer i mediaportalen der...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet / fått til HBO / Netflix i denne Xtreamer boksen?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Xtreamer Ultra 2 Deluxe-xtr_pcm_01-jpg

Er dette et kjent problem? Jeg har googlet noe uten å bli så veldig mye klokere...
    For å svare meg selv: Problemet kan vi se på skjermbildet. Jeg skulle ha satt Onkyo-receiveren både som "Lydenhet" og "Passthrough enhet". Etter at jeg gjorde dette så funket det gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Har nå sett et par serier(Homeland), og mener fortsatt det er noe dårlig oppløsning & etterslep noen ganger, spesielt i mye og raske bevegelser.

Får teste litt med forskjellige innstillinger. Jeg mener det IKKE kan være tven? Siden det ikke skjer i mediaportalen der...
    Har du satt riktig oppløsning i innstillingene da? Du er nå den eneste som opplever dette, er aktiv på andre forum og det er ingen som har samme opplevelsen som du. Hvilken OpenELEC versjon kjører du?

Ang. Netflix så støttes ikke dette under Linux. Det fins en eksperimentell måte å kjøre det under Wine, men det er langt unna noe brukendes under OpenELEC. Du kan selvsagt kjøre Windows på boksen for å få det til.

@RuneW

Lett å gjøre feil der, så du fikk svar på openelec.tv XBMC har fortsatt en vei å gå når det gjelder å få satt riktige innstillinger. Burde ikke være så mye rom for å gjøre feil. Skulle hatt en konfigurasjons-wizard eller lignende som stilte et par enkle spørsmål og kjørte lyd/video tester. Heldigvis er det veldig gøy når alt funker som det skal

Merker forøvrig at du bruker triste Confluence, anbefaler at du sjekker ut Xperience1080 eller reFocus BIG.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problem med at bilde er veldig mørkt i forhold til det er når jeg ser film fra altibox/blu ray spiller
    Er samme inngang på tv så der er instillingen riktig.

Hvor kan jeg stille lysnivå i xtreamer? Fant det ingen logisk plass.
    Lurer også på om det er mulig og stille lydnivå noen plass da dette og er ganske lavt i xtreameren.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt riktig oppløsning i innstillingene da? Du er nå den eneste som opplever dette, er aktiv på andre forum og det er ingen som har samme opplevelsen som du. Hvilken OpenELEC versjon kjører du?

Ang. Netflix så støttes ikke dette under Linux. Det fins en eksperimentell måte å kjøre det under Wine, men det er langt unna noe brukendes under OpenELEC. Du kan selvsagt kjøre Windows på boksen for å få det til.
    Oppløsninger ja, her er det bilde av innstillingene mine

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart, du har jo ikke slått på videoakselerasjon. Alle de tre VDPAU opsjonene skal være slått på. Var disse virkelig slått av som default?

"Sett oppdateringsfrekvens til å samsvare med video" skal være slått av.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker forøvrig at du bruker triste Confluence, anbefaler at du sjekker ut Xperience1080 eller reFocus BIG.
    Hehe - takk for tips! Strategien min er å få alt til å sitte 100%. Så ta finstasen etterpå :-)

Så utsetter jeg også å forstå hva av det jeg skulle laste ned... :???:

FRODO:

Repo:
    http://skin-refocusbig.googlecode.com/fi....salem.zip

GIT dev version:
    https://github.com/paulsalem/skin-refocu...master.zip

EDEN:
    https://github.com/paulsalem/skin-refocu...e/eden.zip

github
    https://github.com/paulsalem/skin-refocusbig.git

google code
    skin-refocusbig - Mod of reFocus usig big fonts. - Google Project Hosting

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken "GIT dev version" er den jeg bruker. Den vil alltid gi deg siste revisjon, og så kan du følge med på changelog her: https://github.com/paulsalem/skin-re...commits/master

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart, du har jo ikke slått på videoakselerasjon. Alle de tre VDPAU opsjonene skal være slått på. Var disse virkelig slått av som default?

"Sett oppdateringsfrekvens til å samsvare med video" skal være slått av.
    Det hjalp betrakteling :-)

Av en eller annen grunn så har jeg forstått / lest det slik at dem skulle være motsatt.

MEN om jeg er super kresen, så er det forstatt litt etterslep igjen, men dette kan jeg leve med. Tidligere så klaget kånå, og da er det ikke bra i det hele tatt.
    Nå klager ikke hun, men ser som sakt litt etterslepp, om jeg er super kresen. Sett i forhold til media senter via TVMOBiLi program som går / sviver på PC, og blir "fanget" opp av TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke aktivert Samsung "motion plus" på noen av kildene dine på TV'en? Spiller av 1080p bluray med min xtreamer uten noe etterslep eller lignende.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke aktivert Samsung "motion plus" på noen av kildene dine på TV'en? Spiller av 1080p bluray med min xtreamer uten noe etterslep eller lignende.
    Dette skal jeg sjekke opp i om ca 2uker.
    Reiser vekk på jobb.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •