Squeezebox lagt død - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei:-D

Jeg har en SB Touch og den har vært ustabil ganske lenge nå. Jeg har lastet ned software på nytt flere ganger selv om det står att det er den siste som er installert. Har gjenopprettet fabrikkinstillinger og har også tatt ut stikkontakten flere ganger og ventet litt (noen ganger ca 1 minutt og noen ganger kanskje 5 minutter og tenkt det var tilstrekkelig) før jeg har plugget den til igjen. Men den har bare spilt en liten stund (ofte bare noen sekunder) og så stopper den bare opp og skrudde seg av hele tiden.

Jeg var så lei hele greia og følte jeg hadde prøvd alt for å få SB til å fungere stabilt. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å koble laptop til receiveren med HDMI og spille av fra Spotify med den og det har jo fungert uten problemer. Så det har i allefall ikke hatt noe med internettforbindelsen å gjøre har jeg tenkt siden det fungerer fint med PC.

I går så tenkte jeg derfor att jeg skulle teste SB Touch igjen siden jeg ikke hadde brukt den på lenge, men samme problem som før. Denne gangen tenkte jeg att nå er det bare å pakke ned hele greia siden den ikke fungerte. Når jeg hadde koblet den bort (tok strømledningen ut fra selve SB Touch'n også) og flyttet den bort fra tv benken så kom jeg på att den kunne få en sjanse til. Hadde lest her en plass på forumet att noen hadde problemer med en receiver og hadde tatt ut stikkontakten og ventet ganske lenge før den ble koblet til igjen og da hadde receiveren fungert fint etter det. Så da tenkte jeg att jeg kunne gi den en siste sjanse når den hadde vært uten strøm i ca 30 minutt.

Koblet den til igjen og denne gang så fungerte den helt topp Jeg brukte den i 5-6 timer i strekk i går og den stoppet ikke en eneste gang. Ikke hakking en eneste gang heller:-D Jeg håpet att dette ikke var tilfeldig så jeg ville vente til i dag for å se om den fungerte like bra før jeg skrev noe om dette. I dag har den stått og spilt av musikk fra Spotify i over 4 timer uten å hakke eller stoppe opp en eneste gang og jeg har byttet låter og spillelister og alt fungerer nå i allefall:-D

Det kan fortsatt være tilfeldig, men det tror jeg ikke noe på når den har vært helt håpløs i det siste helt til jeg koblet den bort i ca 30 minutt:-D Det ser i allefall ut for att løsningen for meg var å ha SB Toutch frakoblet strøm i ca 30 minutt for å få den til å fungere stabilt igjen:-D Bruker iPad som fjernkontroll og det er herlig når den fungerer igjen så nå er jeg bare lettet og glad og håper den fortsetter å fungere stabilt:-D Nå vet jeg i allefall hva jeg skal gjøre neste gang den slutter å fungere. Att jeg ikke har tenkt på dette før er jo litt flautops: De fleste som har opplevd problemer med Squeezeboxen har vel prøvd å ta ut stikkontakten lenger enn bare noen få minutter før de har pakket den ned og bare lagt den bort. Men om dette innlegget skulle være til hjelp for noen som er like utålmodig som meg så er det god nok grunn til å skrive om hvordan det løste seg med den Squeezeboxen jeg har i allefall:-D

Beklager att det ble ett litt langt innlegg, men det er noe annet jeg lurer på nå når Squeezeboxen endelig fungerer igjen:-D

Det er att nå som Logitech skal slutte med disse blir det da sånn att Spotify slutter og fungere etter en stund? Jeg tenker da på om det ikke kommer oppgraderinger av software som kanskje gjør att Spotify ikke vil fungere lenger med SB Touch:-?

Er det i såfall noe som kan erstatte Squeezebox og som er like enkelt og oversiktelig i bruk med iPad som fjernkontroll?

Takker for svar:-D

Edit: Glemte å skrive att den har fungert bra før og att det er nå i det siste den ikke har fungert stabilt (rettere sagt vært håpløs og ikke mulig å bruke). Får håpe den er "friskmeldt" nå:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lignende problemer med SB touch. Fikk den aldri til å fungere stabilt nok. Ble byttet mot AppleTV som fungerer dønn solid.

Litt kjipt da SB touch virker som et fint produkt ellers.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hadde lignende problemer med SB touch. Fikk den aldri til å fungere stabilt nok. Ble byttet mot AppleTV som fungerer dønn solid.

Glemte å nevne att den har fungert fint før

Den hadde vel bare fått ett "illebefinnende", men den hadde vært håpløs ganske lenge nå så nå er jeg bare glad den er "friskmeldt" Får bare håpe det varer nå og att det kommer til å fungere lenge sånn som den gjorde før den ble helt håpløs

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

Kan AppleTV brukes til Spotify og bruke iPad som fjernkontroll? Har ikke peiling på AppleTV og andre ting som kan bli en erstatning for Squeezebox når den dagen kommer:???:

Synes Squeezebox er genialt å bruke så lenge det fungerer da selvfølgelig

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned spotify appen til ipaden, så er det tut å køyr med apple tv.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Last ned spotify appen til ipaden, så er det tut å køyr med apple tv.. ;-)
    Får bruke SB Touch så lenge det fungerer stabilt nå når den endelig fungerer igjen

Supert om Apple tv kan brukes til Spotify på samme måte som SB Touch Ikke så gal pris på den heller så da blir det en Apple tv når SB Touch ikke fungerer mer!

Takk for svar

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny/grensesnittet på appen til Ipaden er enorm i forhald til SB sin.. No har eg begge deler, men etter "vane" så brukar eg SB sin automatisk. Men om eg har PJ eller TV på så brukar eg Ipaden sidan titlane+++ kjem opp på skjermen..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny/grensesnittet på appen til Ipaden er enorm i forhald til SB sin.. No har eg begge deler, men etter "vane" så brukar eg SB sin automatisk. Men om eg har PJ eller TV på så brukar eg Ipaden sidan titlane+++ kjem opp på skjermen..
    Det jeg liker med å bruke Ipaden som fjernkontroll til SB er att jeg ikke trenger å ha på TV, men kan bytte låter og spillelister enkelt på Ipaden:-D

Går dette fint på Apple tv også med Ipaden som fjernkontroll? Mener du bare att det er greit att det kommer opp på TV i tillegg til på Ipaden? I såfall er jo det bare fint det:-D Spørr litt dumt nå sikkert og går ut fra att det går fint, men har ikke så mye peiling:-?

Edit: Har forresten Apple tv optisk og/eller coaxial digitalutgang i tillegg til HDMI utgang? Da har man jo mulighet til å høre på musikk samtidig som man ser på ett TV program sånn som man kan med Squeezebox:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går som ein draum med Ipaden og apple tv utan å ha tv`en på.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går som ein draum med Ipaden og apple tv utan å ha tv`en på.. ;-)
    Da tror jeg att jeg bare kjøper meg en Apple tv med det samme! Fin liten box det og det virker jo som den har det jeg trenger og mer til sikkert:-D

Takk for hjelpen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox død

Kommer ik inn på Wimp plutselig. Ska alt fungere med squeezebox fortsatt eller er det en sammenheng med dette dødsfallet?

Lennon

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser veldig seriøst på Mac Mini / Audirvana Plus / iTunes som en erstatter for squeezebox. For å kunne spille av DSD filer (via Mytek Stereo DSD DAC) så er dette en farbar vei å gå. Kan da like godt droppe SB/LMS og gå 100% for en løsning.

I anlegg nr. 2 så blir det da AppleTV med optisk til DAC (Burson).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var SB Duet solgt med en receiver - og jeg har SB Touchen igjen som støvsamler. I perioder vikrer den relativt stabilt, men begynner å tulle slik Asfalt sier innledningsvis. Selv etter noen uker uten strømtilkobling, så kan den bare begynne å tulle. Selv etter siste oppdatering, så finer den ut at den vil henge og deretter restarte når man skifter album.

Har i parallell benyttet MacBook og MacMini som mediaservere, og det kommer jeg å fortsette med.

Synd for mange at Logitech kutter ut disse produktene, for de er i teorien geniale.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt pussig at det skal være så variabelt hvor stabil denne plattformen er. Hos meg er det så godt som 100 % stabilt. Det eneste som kan skape problemer, er når strømmen blir borte og serveren (WHS v1) starter på nytt.

Installerte opprinnelig WHS-versjonen av SqueezeServer (eller hva den heter i siste versjon), men den startet aldri opp igjen etter strømstans uansett. La i stedet inn helt vanlig Win SqueezeServer og det er mye mer stabilt. Det hender jeg må koble til SB på nytt, men det er unntaksvis.

Men av brukervennlighetshensyn (kona...) kommer jeg antagelig til å kjøpe en Airport Express og bruke AirPlay, i hvert fall i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt til pessimisme her da. Logitech Media Server er jo Open Source så det er vel ingenting i veien for at noen smartinger kan utvikle den videre så lenge det finnes Squeezeboxer igjen som virker?
    Selv vurderer jeg sterkt å kjøpe meg enda en Duet og kanskje også en Touch. Jeg har allerede to Squeezebox Radio, og det får holde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS:
    Jeg har aldri hatt noen problemer med stabiliteten. Jeg måtte riktignok ta full reset på Receiver når jeg byttet WLAN Base for noen måneder siden, men etter det har alt virket knirkefritt.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min Slimdevices Squeezebox V3 i 2007, har brukt den daglig og aldri hatt noen form for problemer med den. Har brukt SqueezePad en stund og er veldig fornøyd med det og liker de ekstra funksjonene godt. Jeg ser ikke for meg at det er noen god grunn til å velge noe annet i fremtiden enn dette, men nå har jeg tross alt byttet både cd-spiller og bosted langt oftere enn streamer de siste fem årene.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er allerede en egen teknisk tråd for SB - kunne dere ikke brukt den?

http://avforum.no/forum/av-prosessor...nisk-trad.html

(merkelig at ikke linker fungerer når jeg klipper og limer inn...)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo strengt tatt ikke en teknisk tråd og ergo ikke kvalifisert for den tekniske tråden.

Intensjonen med denne tråden var vel snarere å diskutere nyheten i seg selv og ikke Squeezebox-konseptet generelt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette er jo strengt tatt ikke en teknisk tråd og ergo ikke kvalifisert for den tekniske tråden.

Intensjonen med denne tråden var vel snarere å diskutere nyheten i seg selv og ikke Squeezebox-konseptet generelt.
    Mnja - det kan så være, men det er vel også en viss mulighet for at det blir litt teknisk diskusjon rundt fremtidige mulige DIY oppgraderinger.....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •