Erstatter for Boxee Box?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatter for Boxee Box?

Boxee`n har etterhvert blitt så ustabil at den antageligvis må bort, men hva skal jeg erstatte den med?
    En eventuell ny spiller må gjøre akurat det samme som BB, bortsett ifra at den må virke da selvsagt... Dvs spille FLAC, HD film i 1080, HD lyd.
    All musikk og film ligger på pcn med kablet nettverk ned til kjeller så trådløst kommer ikke til å bli brukt på den.
    Jeg har både ipad og iphone hvis det skulle ha noe å si for evt muligheter.

Apple tv må vel jailbreakes for å kunne streame filer direkte fra pc og til boksen? Hvis ikke kunne det vært en god kandidat med tanke på fornuftig pris og utseende.

Jeg har også planer om å kaste ut den stasjonære pcn og erstatte den med ett par store HDD som kan kobles rett i mediespilleren og at evt ting som lastes ned fra bærbar pc blir lagt rett på de eksterne HDD. Om dette har noe å si på hvilken spiller som er aktuelt er ikke sikkert men jeg nevner det i tilfelle det skulle ha det.

EDIT: Hadde evt en HTPC vært veien å gå siden jeg vurderer å kaste ut stasjonær pcn?
    Eller rett og slett brukt den stasjonære pcn min i kinoen som HTPC kansje? Det er ikke noe råskinn akurat men til HTPC bruk trenger det vel heller ikke være all verden?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finns ingenting som helt kan ersätta pc'n när det gäller media desvärre. Alltid är det något som inte fungerar på dessa mediaplayers. En liten barebone, tex denna:

Komplett.no - Shuttle SH61R4 XPC Barebone Sort

Lägg till en billig cpu, 4gb minne och en hårddisk. Jag hade personligen lagt till ett billigt skärmkort i tillägg. Hamnar på precis 4000 med 2TB hårddisk.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn hour ser jo slettes ikke dumt ut da!
    Hvordan pris er det på denne i norge?
    Og er det "Plug and Play", så det bare er å koble opp og streame i vei?

HTPC er jo også interessant så jeg må lese meg opp litt på det inne på forumet her.

Fant PH C300 på komplett her nå, men er forskjellen på A300 og C300 bare at C300 har plass til dvd/BD rom?
    Hvis det er eneste forskjell så måtte muligens A300 være veien å gå da.
    Det ligger i allefall gode skussmål om den på komplett sine sider.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hadde en BB som tok seg en ferie her tidligere i sommer. I vente på en ny BB i retur kjøpte jeg en PH-C200 på impulsen. Var klar over at den hadde ett par år på baken, men makan til bomkjøp har jeg aldri gjort. Håper dem har gjort det noe bedre på C-300, for C-200 var jeg ikke imponert over.

Hadde nok satset på HTPC om du ikke bryr deg om å ha tastatur og mus. Du får nok fjernkontroller beregnet til HTPC, men har ikke sett slike som har qwerty-tastatur som BB.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech diNovo Mini (NO/DK) - Tastatur - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Den är fin till htpc. Qwerty och mus, liten som en kalkis.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! A300 ser ut til å ha fått annerleds GUI enn C serien og en del andre oppgraderinger. Har lest ett par tester på nett nå og den virker lovende men dessverre ikke helt feilfri virker det som....Men det er det vel ingenting som er. Så jeg må nok studere HTPC litt før jeg gjør noe som helst.
    Bare så synd den stasjonære PCn er såpass stor som den er hvis ikke hadde valget vært enkelt. Kan ikke tenke meg det hjelper å reklamere på BB heller, får vel i tilfelle bare en som oppfører seg helt likt regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Xtreamer Ultra 2, veldig fornøyd!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller mer og mer over til HTPC. Fikk ett tips om asrock coreht 235d hos multicom og det ser jo veldig lovende ut. Liker tanken på å slippe å knote med en mediaspiller og samtidig ha mulighetene som man får med en HTpc.
    Noen som har erfaring med asrock HTpc her?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Heller mer og mer over til HTPC. Fikk ett tips om asrock coreht 235d hos multicom og det ser jo veldig lovende ut. Liker tanken på å slippe å knote med en mediaspiller og samtidig ha mulighetene som man får med en HTpc.
    Noen som har erfaring med asrock HTpc her?
    Så du regner med at det blir mindre knoting med PC, med alle codex som skal legges inn, fjernkontroll mm ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele selvsagt blir det ikke problemfritt med en HTpc heller men det blir jo flere muligheter med en slik en. Og angående codecs, er det ikke bare å laste ned ei codecs pakke slik man gjorde før i tida for å få spilt av noe eller har det blitt forandringer på det?
    Hvis noen har en link til noe om det hadde det vært fint

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC er den beste løsningen.

Codec pakker trengs nok kun hvis du finner noe som ikke kan spilles av med VLC spilleren (videolan.org). Har til nå ikke opplevd det.

Det beste er å bygge HTPCen selv, da får man noe som er tilpasset eget bruk, og kabinett som både passer benk og øyne.

Dyrt er det egentlig eller ikke.

Ett tips er å bruke Intels i5-2500, men da ikke K versjon. K versjon er myntet på spilling, og har dårligere skjermkort i seg enn den uten K. Disse skjermkortene som kommer inne i selve CPUen er mer enn gode nok for HTPC bruk. Fordelen med Intel vs AMD, er at Intel gir bedre ytelse pr Watt.

Kan man fikle litt over normalen, så kan man også kaste seg på Linux OS, så sparer man prisen for Windows, selv om jeg foretrekker dette for letthetens skyld. Har selv Win7 maskiner, og det har aldri vært så enkelt å sette opp nettverket hjemme. Slet utrolig med XP, og spesielt XP mot Vista (Vista mot 7 var relativt enkelt, selv om det var noen småproblemer).

Bruker man ikke lokal lagring, så kan man kjøre inn enn 90 GB SSD. Slipper da Harddisk surringen, og får en meget kjapp PC.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 2 HTPC'er... og med Splash PRO media player, så tar den alt . Trenger ikke så kvass hardware heller:

Komplett.no - ASUS E45M1-I DELUXE, AMD E-450 <-- denne drar fint 1080P over WLAN kortet som er innebygget . (filer på ca 4-10gb). Bruker kun Splash PRO her, siden VLC får en skurr i lyden over HDMI. Ikke BD drev på denne, men den skal fint klare å kjøre BD filmer .

Ellers har jeg en "avdanka" AMD XP 4200+ med et Radeon HD 5670 kort (silent, passiv kjøling) som gjør nytta si på "hifirommet" . Sistnevnte har også en Blyray spiller som brukes ved å snurre film på plate . VLC, Spash PRO og PowerDVD 12 benyttes .

Det er utrolig gode muligheter på å stille inn bilde o.l. vha en HTPC .

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker gutter!
    Jeg har nok i utgangspunktet ikke noe problem med å bygge en htpc men er såpass lat at jeg liker å kunne kjøpe noe som er ferdig og asrock 235d har en fin størrelse samtidig som den gjør det jeg kommer til å trenge virker det som.
    Så jeg regner med det blir lagt inn bestilling på en slik en i løpet av dagen hvis ingen har noe innvendigner eller andre tips til htpc?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jag blir utmärkt och är en bra lösning i henhold till reklamation, du kan bara sända in hela maskinen i stället för att felsöka själv vad som kan vara fel.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har du ett godt poeng, det hadde jeg ikke tenkt på faktisk.
    Da blir det bestilt asrock maskin etterpå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •