SONOS som forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SONOS som forforsterker

Hei,

Har en Yamaha RX A2010 og en Lyngdorf sda2175, kan jeg bruke en SONOS Connect som forforsterker da? Dvs kjøre stereo gjennom SONOS og rett i lyngdorfen og samtidig ha Yamahaen koblet opp til Lyngdorfen til film og tv bruk uten å måtte bytte om på kabler?
    Tror det jeg lurer på er om det er prosessor inngang på SONOSen.....

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan du IKKE gjøre!

Hvis du skal koble to kilder inn på samme effekttrinn, må du ha en svitsjeboks i mellom - slik at du er helt sikker på at det ikke blir kontakt mellom de to kildene. Det er ikke nok å slå av den kilden du ikke bruker - du må bryte den elektriske kontakten.

Hvis du tenker på å koble den ene kilden din til Lyndorfens balanserte inngang, og den andre til RCA-inngangen, og bruke den lille RCA-XLR-velgeren bakpå til å velge kilde, er dette noe som Lyngdorf uttrykkelig fraråder i brukermanualen til SDA2175. I hvert sto det klart og tydelig i manualen for min SDA2175.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,

Så det jeg må gjøre er å kjøpe en switch og koble SONOSen og Yamahaen til denne og kjøre rca fra switch til rca på Lyngdorf da...
    Var det jeg håpet og slippe...
    Du får jo forforsterkere med prosessor inngang eller....?
    Vet at man får vanlige forsterkere med dette....

Noen andre?

Takk for raskt svar BTW.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har ikke denne Sonos-boksen din en digital utgang? Da kan du bare plugge den til en digital inngang på Yamaha'en din - så er problemet løst.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men tenkte at kanskje SONOSen ville være en bedre forforsterker en Yamahaen... Mulig bare en dum tanke:-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - jeg kjenner jo ikke Yamaha'en din - men jeg ville tro at Yamaha'ens DAC og forforsterker er et strå hvassere enn det du kan forvente å få av Sonos. Jeg ville ha prøvd. Kjør volumet på Sonosen opp på max eller "fixed" og la Yamaha'en ta seg av resten. Jeg tror det blir bra.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den Yamahaen du har er nok ikke Sonos noen bedre forforsterker. Kjør digitalt fra Sonos og inn i Yamahaen. Du kan likevel styre(les: senke) volumet med Sonos om du ønsker det, men naturligvis ikke høyere enn hva Yamahaen står på.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da takker jeg for svar og venter spent på postmannen som er snill og kommer med pakke til meg om noen dager med enda en SONOS boks:-))))))

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •