Samle sonos forsterkerne , eller spre de?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samle sonos forsterkerne , eller spre de?

På hifi klubben ble jeg anbefalt og ha sonos enhetene i nærheten av sonen.

Men har lest at flere samler alt på teknisk rom!
    Hvordan fungerer det for dere?

Hifi klubben mente systemet kunne bli tregere og mindre responsivt pga mulig dårlig "dekning" på nettverket.

Hadde vært veldig greit å ha alt samlet på tekn. for å slippe å plassere i kjøkkenskap og garderobe osv.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste dekningen vil du få av å ha sonene spredt rundt i huset, men med mindre du har en enormt stor bolig tror jeg ikke det vil være noe problem å samle sonene i ett rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Den beste dekningen vil du få av å ha sonene spredt rundt i huset, men med mindre du har en enormt stor bolig tror jeg ikke det vil være noe problem å samle sonene i ett rom.
    huset er 260 m2 fordelt på 2 etasjer. hjelper det hvis jeg har en av sonene på andre siden av huset? eller hjelper det bare på den ene sonen som er er flyttet?

Har man direkte kontakt med den sonen man spiller fra?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem å ha alle sonene på teknisk rom.

For å kontrollere sonene trenger man å være logget på huset wlan. Det er mellom nettverket man styrer Sonos boksene, så om boksen er 50m eller 50cm fra sonen den driver har ingenting å si så lenge du er tilkoblet nettverket med telefon eller nettbrettet.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er ikke noe problem å ha alle sonene på teknisk rom.

For å kontrollere sonene trenger man å være logget på huset wlan. Det er mellom nettverket man styrer Sonos boksene, så om boksen er 50m eller 50cm fra sonen den driver har ingenting å si så lenge du er tilkoblet nettverket med telefon eller nettbrettet.

Geir Arne
    Takker for svar.

Er du sikker på dette? Jeg ble fortalt at sonos hadde/lagde et eget nettverk, og nettverks tilkoblingen kun var for spotify? Men da hadde det vel kanskje ikke fungert med telefon og nettbrett hvis det var slik?

i følge deg er rekkefølgen slik? nettbrett --wlan--> sonos ---> høytaler ?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mariusj
    Takker for svar.

Er du sikker på dette? Jeg ble fortalt at sonos hadde/lagde et eget nettverk, og nettverks tilkoblingen kun var for spotify? Men da hadde det vel kanskje ikke fungert med telefon og nettbrett hvis det var slik?

i følge deg er rekkefølgen slik? nettbrett --wlan--> sonos ---> høytaler ?
    Den siste linjen stemmer.

Det stemmer også at sonos lager sitt eget nettverk men den eneste fordelen med dette er at du kan sette boksene hvor du vil, noe du ikke vil benytte deg av.

Edit: Man trenger nettverktilkobling uansett hva man skal benytte seg av. Streaming fra wimp, spotify eller internettradio skjer rett fra nettet via routeren. Men selv om man skal spille av fra en lokal NAS eller PC med filer lagret går dette også via router. Man kan heller ikke sende noe "direkte" til sonos. Man velger kun hva sonos selv skal hente, med et herlig unntak av ipod docken til sonos.

En sak jeg tenkte på er at om du bruker en orginal sonos kontroll så kan du få problemer med rekkevidden til boksene, men bruker du pc, telefon eller nettbrett er det wlan som gjelder.

Geir Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •