Mediacenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Mediacenter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediacenter

Noen som har tips i forhold til oppsett av mediasenter/pc/apple etc.?

Jeg bygger nytt hus og ønsker å benytte meg av følgende funksjoner i huset:
    Jeg har 3 stk smart tv'er som jeg skal plassere i stue, loftstue og soverom. Alle rom har både tv og nettverk tilkoblet. Jeg ønsker at jeg kan spille av nedlastede filmer og serier på alle tv'ene i huset. Alle tv'ene støtter dlna, og ser for meg at jeg kan ha en NAS tilkoblet nettverket som alle tv'ene kan være tilkoblet slik at jeg kan spille av filmer/serier på den tv'en som måtte falle meg inn uten å koble til noe utstyr. Jeg ønsker også et mediasenter eller hjemmepc løsning tilknyttet tv'en i stua. Noen som erfaringer i forhold til eks. Boxee vs. hjemmepc (Apple eller annen leverandør). Primært bruk vil være surfing på nett, men muligheten for å kunne åpne office dokumenter etc. er også noe jeg verdsetter. Jeg vet at Smart tv'ene har muligheter for surfing på nettet, men jeg ønsker å noe som er litt hurtigere og brukervennlig i forhold til å bruke f.eks trådløs tastatur og mus.

På forhånd tusen takk for innspill og forslag til løsninger fra deg som er litt mer kyndig og erfaren på dette området

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du allerede ikke har gjort det anbefaler jeg deg å legge nettverkskabler til alle rom som har bruk for det, trådløst nett funker det men slår ikke kablet nettverk.
    Når det er på plass så ville jeg satt opp en trådløs router i tillegg til kabelnettet, bestandig greit å ha trådløst tilgjengelig, til denne kobler du NAS og eventuelt andre enheter som skal være tilgjengelig på nettverket ditt, da har du tilgang uavhengig om du er koblet til med kabel eller trådløst.

Vet ikke om du vil ha Bluray eller ikke innbygget i eventuell Mediacenter boks i stua, du får jo nå så mange små bokser som tar liten plass og avgir lite støy.
    Jeg har en selvbygget sak som fungerer meget bra, du kan lese mer om det her: (OPPDATERT IGJEN)Da var det på tide med ny HTPC - Forum - Hardware.no

Har også TV tilgangen via denne ved hjelp av 3 tunere for kabel tv, denne maskinen fungerer da som en server for andre maskiner i huset, så alle har tilgang til tv uten å trekke antennekabler rundt i hele huset.
    Alle maskinene i huset kjører Windows 7 med Mediaportal som programvare. Har prøvd endel andre ting som XBMC under Linux og andre mediaspillere, men havner tilbake på Windows med Mediaportal. Anbefaler deg å holde deg til et system på alle enheter, det er så mye enklere å få de til å snakke sammen.

Mediaportal er gratis og meget fleksibelt, har selv brukt dette siden den første versjon for mange år siden. Kan også kontrolleres via mobiltelefon enten du har iphone, Android eller Windows Phone 7

Musikk kjører jeg gjennom en Squeezebox Touch som henter musikk fra NAS og fra Wimp.

Håper dette var til litt hjelp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •