Qnap Mac mini?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Qnap Mac mini?

Hei.
    Beklager hvis dette er diskutert i en annen tråd men har ikke klart å finne noe svar.

Jeg har en qnap 219p som server. Som avspiller bruker jeg ps3. Men jeg har lyst å streame hd filmer fra qnap, noe som ikke ps3 klarer. Det jeg tenkte var å kjøpe en macmini. Generelt pga størrelse kontra andre media pc. Det jeg lurer på er om detter noen god match? Jeg regner med at macmini vil finne min qnap som en nettverksdisk på lik linje slik som min pc gjør. Det jeg lurer på da er hvor mye kraft jeg må ha i denne minien for at den skal takle full hd med dts hd/true hd lyd. Holder det med den minste på Apple? Eller må jeg oppgradere skjermkort/ram? Og vil dette i det hele tatt være noen god match? Hvilken avspiller på Mac bør man bruke for å vise full hd med hd lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjønt det slik at denne ikke kan sende hd lyd bitstream med lion??? Stemmer det at man må installere Windows for å få hd lyd fra denne?

Newcomer oyvindstamnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Hei.
    Beklager hvis dette er diskutert i en annen tråd men har ikke klart å finne noe svar.

Jeg har en qnap 219p som server. Som avspiller bruker jeg ps3. Men jeg har lyst å streame hd filmer fra qnap, noe som ikke ps3 klarer. Det jeg tenkte var å kjøpe en macmini. Generelt pga størrelse kontra andre media pc. Det jeg lurer på er om detter noen god match? Jeg regner med at macmini vil finne min qnap som en nettverksdisk på lik linje slik som min pc gjør. Det jeg lurer på da er hvor mye kraft jeg må ha i denne minien for at den skal takle full hd med dts hd/true hd lyd. Holder det med den minste på Apple? Eller må jeg oppgradere skjermkort/ram? Og vil dette i det hele tatt være noen god match? Hvilken avspiller på Mac bør man bruke for å vise full hd med hd lyd?
    Hei

Den minste mac mini burde holde: Mac mini: Mac mini 2,3 GHz 500GB - Eplehuset
    Men jeg vil anbefale deg å sette inn mere ram. 8GB(2x4GB) er max. Komplett.no - Crucial DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB KIT

Når det gjelder streaming av full hd lyd og bilde er det flere faktorer som påvirker. Hvor kraftig er nettverket ditt, sender nettverket på 2,4ghz, 5ghz eller begge? Dersom du vil at alt skal kjøre knirkefritt uten forsinkelser eller lagging, vil jeg anbefale deg å koble qnap til mac mini med usb-kabel. Videre hdmi fra minien til din receiver. Er du ikke fullt så kresen er det fullt mulig å få til et ok resultat ved å streame fra qnap til mac. Det kan funke for noen, men ikke for alle. Du må nesten bare prøve deg frem.

Newcomer oyvindstamnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Har skjønt det slik at denne ikke kan sende hd lyd bitstream med lion??? Stemmer det at man må installere Windows for å få hd lyd fra denne?
    Mener du at qnap ikke kan sende hd lyd bitstream? Dersom dette stemmer er det bare å koble den til macen med usb-kabel. Lion og mac støtter de formatene du trenger nå du benytter hdmi. Det skal ikke være nødvendig å installere windows.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere leser litt her er det mange som sier det går og andre (dem fleste) sier det ikke går å kjøre dts master osv på mac mini (eller generelt mac) etter hva jeg forstår.

New Mac Mini output HD Audio? - MacRumors Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindstamnes
    Mener du at qnap ikke kan sende hd lyd bitstream? Dersom dette stemmer er det bare å koble den til macen med usb-kabel. Lion og mac støtter de formatene du trenger nå du benytter hdmi. Det skal ikke være nødvendig å installere windows.
    Til mitt bruk så står qnap bare som nettverks disk. Om den streame hd eller ikke spiller vel egentlig ikke noe rolle. Men problemet er at jeg leser at mini Mac ikke kan kjøre bitstream hd lyd over hdmi. Er mye forskjellige meninger her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindstamnes
    Hei

Den minste mac mini burde holde: Mac mini: Mac mini 2,3 GHz 500GB - Eplehuset
    Men jeg vil anbefale deg å sette inn mere ram. 8GB(2x4GB) er max. Komplett.no - Crucial DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB KIT

Når det gjelder streaming av full hd lyd og bilde er det flere faktorer som påvirker. Hvor kraftig er nettverket ditt, sender nettverket på 2,4ghz, 5ghz eller begge? Dersom du vil at alt skal kjøre knirkefritt uten forsinkelser eller lagging, vil jeg anbefale deg å koble qnap til mac mini med usb-kabel. Videre hdmi fra minien til din receiver. Er du ikke fullt så kresen er det fullt mulig å få til et ok resultat ved å streame fra qnap til mac. Det kan funke for noen, men ikke for alle. Du må nesten bare prøve deg frem.
    Bare kablet nett i kjelleren. Så det går nok fint tenker jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •