Ny surround pre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny surround pre?

Hei alle sammen, jeg vurderer å bytte ut min gamle Rotel RSP-1066 surround prosessor til noe litt mer praktisk og oppdatert.
    (bla. HDMI og full støtte for blu-ray formater).
    Musikk i stereo vil jeg helst beholde den samme gode kvaliteten som rsp-1066 gir.
    Har sett litt på nettet og vurderer Rotel RSP-1572, NAD T187 eller Marantz AV7005.
    Er det noen her som har erfaring med en eller fler av disse, evt andre merker? Litt forskjellige fordeler og ulemper med disse 3 ser det ut som.
    Rotel sikkert minst like bra lyd som min gamle men ikke automatisk romkorreksjon som mange synes å like på nytt utstyr for tv/film i det minste.
    NAD veldig ny med romkorreksjon, men ikke noe nettverk/airplay og jeg har ikke hørt på noe særlig utstyr fra NAD.
    Marantzen muligens ikke samme 2 kanals musikk kvalitet? men praktisk med romkorreksjon og flac fra nettverk/airplay. Det er også litt eldre modell enn de nyeste recieverne fra Marantz.

Evt kan det være aktuelt å kjøpe en reciever å bruke den som pre, eller vil det koste mye i lydkvalitet uten den store prisforskjellen?

Noen som kan hjelpe med noen gode synspunkter eller tips?

Edit: glemte å nevne vesentlige deler av anlegget. Effekt forsterkeren er en Parasound HCA-2205 som driver et par Infinity Kappa 80 høyttalere via bi-amping. Ellers er musikkkilden FLAC streamet til en PS3 (optisk til pre gir veldig bra lyd men er ikke så praktisk) og blu-ray spilleren er en billig Sony. Kappa senter, Jamo concert 8 bak og en Epik Empire sub

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo sin PRE? Eller Sherbourn fra Lsound.no?

Disse skal nok være veldig gode og engasjerende på film

Bortsett fra det kan jeg anbefale Yamaha reciever som pre. Bruker dette selv og det spiller helt kanon. Avshop har også brukt dette i sin demokino. Veldig engasjerende og flott lydsignatur

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til Onkyo og sherbourn

Onkyo:

AVshop.no / ONKYO PR-SC5509 9.2 AV-prosessor

Sherbourn:

Sherbourn PT-7020A 7.1 AV Processor/Preamplifier - L-Sound AS

Yamaha 3010:

Yamaha RX-A3010 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Hva du skal bruke det med av høyttalere er også greit å vite

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow, raskt svar der så du svarte raskere enn jeg endret inlegget med ekstra info om anlegget.
    Onkyo'n ser litt dyr ut for meg 20k+ men skal sjekke ut sherbourn i hvertfall

Edit: Sherbourn ser litt gammel ut og muligens mer fokusert på bilde enn lyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •