Streaming Flac: Valg av utstyr for soverommet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streaming Flac: Valg av utstyr for soverommet

Jeg driver for tiden å gjør om alle mine CDer til Flac, med EAC (Kjører Flac med 1024 kbit innstilling).

I stua så har jeg Logitech Squeezebox Touch, som planlegges oppgradert til Musical Fidelity M1Clic når feriepengene ruller inn. Hvor jeg da flytter Touch til kontoret.

Men tenkte jeg kunne fått til noe på soverommet også. Lytter som regel til musikk før jeg skal sove, og bruker i dag en iPod med iStreamer DAC og hodetelefonforsterker. iPoden er 160 GB Classic utgaven, og vil ikke kunne ta all musikken i FLAC. Noe som er viktig for mer er å ha all musikken tilgjenglig når jeg vill.

Jeg kommer til å omgjøre alle FLAC filene til AAC eller MP3 for å ha med på iPod på jobb eller i bilen, men ønsker å utnytte lossless lyd når jeg er hjemme. så jeg trenger noe jeg kan få dette til med på soverommet også.

Jeg har en NAS fra Netgear (Duo 2 eller noe slikt), som har både Squeezebox server og mulighet for iTunes. Har både kablet og trådløst, men på soverommet så blir det trådløst.

Det som er ønsket mitt, vel egentlig ett krav, er at jeg lett kan lage spille lister slik jeg gjør på iPoden. Ett alternativ er jo at jeg lett kunne flyttet SB Touch til soverommet, men jeg får ikke laget spill lister såpass enkelt på denne.

Vil jeg kunne gjort dette med Apples Airplay?. Da gått til innkjøp av en iPod Touch for å styre hele greien? Har ikke helt satt meg inn i Airplay, og hvordan det funker på denne måten. Kan jeg bruke Sonos sitt?

Når det kommer til fysisk utstyr, så ønskes det så smått som mulig. Finnes det hodetelefonforsterker med Airplay. Det må være litt kvalitet, og ikke Clas Ohlson kvalitet.

All info/hjelp mottas med takk.

EDIT: Kan man bruke iPod Touch som en mediespiller?, slik at den henter fra nettverket, og jeg da bruker iStreamer DACen og utstyret jeg har i dag?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jeg ikke feil, så kan Squeezecast-appen streame fra Squeezeserver rett til iPod eller iPhone. Den skal også støtte FLAC.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    EDIT: Kan man bruke iPod Touch som en mediespiller?, slik at den henter fra nettverket, og jeg da bruker iStreamer DACen og utstyret jeg har i dag?
    Dette skal fungere utmerket så det vil klart være den rimligste (og fysisk minste) løsningen:-D

Det eneste du trenger er en app som lar deg hente fra nettverket, disse finnes det mange av så det er bare å finne en som du trives med.

Mvh
    Peter

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Hørs ut som en bra løsning.

Hvordan er denne til å lage spill lister? Som jeg nevnte så likte jeg ikke dette helt hos SB Touch, testet veldig lite. Liker iPod versjonen hvor jeg bare holder senterknappen nede og den legger seg i aktiv spill liste, samt at jeg kan arkivere eldre lister.

Jeg har lastet ned en for SB på Samsung tableten jeg har, og kan jo teste mer med den, men den er litt småtreg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •