finner ikke delt innhold på NAS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

finner ikke delt innhold på NAS

Har satt opp, eller i alle fall forsøkt å sette opp et NAS hjemme. Innhold ligger på en Verbatim mediashare (2 TB) kjøpt på Hifiklubben, og jeg prøver å spille av med AirPlay via en Denon AVR-1912.
    Receiveren finner mediesenteret helt fint, i den forstand at navnet på mediesenteret dukker opp på displayet. Men når jeg prøver å gå videre får jeg opp følgende mld: "No contents shared". Har sjekket mappestruktur, og all deling er OK reint hierarkisk. Likevel mener receiveren altså at det ikke er noe innhold som er delt.

Noen andre som har erfaring med oppsett av NAS og spilling via AirPlay, og som har hatt lignende trøbbel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydløs1
    Har satt opp, eller i alle fall forsøkt å sette opp et NAS hjemme. Innhold ligger på en Verbatim mediashare (2 TB) kjøpt på Hifiklubben, og jeg prøver å spille av med AirPlay via en Denon AVR-1912.
    Receiveren finner mediesenteret helt fint, i den forstand at navnet på mediesenteret dukker opp på displayet. Men når jeg prøver å gå videre får jeg opp følgende mld: "No contents shared". Har sjekket mappestruktur, og all deling er OK reint hierarkisk. Likevel mener receiveren altså at det ikke er noe innhold som er delt.

Noen andre som har erfaring med oppsett av NAS og spilling via AirPlay, og som har hatt lignende trøbbel?
    Men Airplay sier du...
    Du har åpnet iTunes på en pc/mac og lagt til mappen du har lagret på NAS'en, og prøver så å streame dette via en iPhone/iPad til Denon'en ?

Eller mener du at du prøver å la Denon'en spille av filene fra NAS'en direkte? (altså uten bruk av Airplay)(antar at det er dette du prøver på)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Uklart formulert. Det er riktig som du skriver. Direkte via receiveren som ikke funker. Har lasta ned Verbatim sin app for ipad, og da finner den derimot filene glatt... Snedig, men ingen krise lenger siden jeg nå tross alt får tak i filene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du spilt av filene med mediasenter på pc'en fra NASen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Uklart formulert. Det er riktig som du skriver. Direkte via receiveren som ikke funker. Har lasta ned Verbatim sin app for ipad, og da finner den derimot filene glatt... Snedig, men ingen krise lenger siden jeg nå tross alt får tak i filene.
    Hva slags filformater har du som du prøver å spille av?
    Bare for å være sikker på at formatene støttes av Denon'en =)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, får spilt av fra pc uten problem.

De meste er rippet til Apple lossless, men jeg har andre formater som jeg også har lagt over - bare for å sjekke om det er losslessfilene til Apple som er problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å slå av brannmuren på PCen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, får spilt av fra pc uten problem.

De meste er rippet til Apple lossless, men jeg har andre formater som jeg også har lagt over - bare for å sjekke om det er losslessfilene til Apple som er problemet
    Em pc vil i de fleste tilfeller kunne spille av alt, så at det kan spilles av der har ingenting med hva Denon'en klarer.

Ifølge hjemmesiden til Denon støttes kun følgende formater:
    Lydfiler: MP3, WMA (DRM), AAC (not DRM), FLAC, WAV
    Bildefiler: JPEG
    Videofiler: Ingen

Så hvis du har andre filer støttes ikke disse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •