Trenger tips til mediasenter/streaming til min hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til mediasenter/streaming til min hjemmekino

Hei!

Jeg har en Samsung UE40D6517 TV med integrert wifi og støtte for DLNA. Jeg ønsker å spille av musikk, filmer, og bilder trådløst fra pc'en til tv'en.

I dag har jeg installert Serviio media server på pc'en, og dette fungerer ganske bra. Ulempen er at det virker som om det tar en evighet å gjøre filer delbare (f.eks. går det sjelden smertefritt å spille av en 20GB mkv filmfil på denne måten). I tillegg er Samsung's "mediespiller" latterlig dårlig (musikkavspilleren er mer eller mindre ubrukelig). Derfor jeg er på jakt etter andre løsninger, men er usikker på hva som finnes.

Finnes det f.eks. en ekstern harddisk jeg kan legge under tv'en, som er koblet til pc'en over nettet? Eller finnes det en mediespiller med integrert harddisk som kan koblet trådløst til pc'en?

Eller hvordan er Apple-TV? Kan jeg spille av hvilke som helst filer trådløst til den fra en PC (ikke mac)?

Kom gjerne med løsninger som dere tror kan virke bedre enn de jeg har listet opp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAS-disk er en mulighet for å få en harddisk som trådløst er koblet til PCen gjennom en router samtidig som den kan være koblet til TVen.

Et alternativ kan da videre være å bruke en jailbreaka Apple-TV med XBMC installert som en alternativ avspiller fremfor den Samsungs interne avspiller.

Vil unsett anbefale å kjøre kablet nettverk fra TVen til routeren hvis du velger denne løsningen. Apple-TV 2 har nok problemer med å få spilt av 20GB mkv filmer, men er litt usikker på hvordan den nylanserte "Apple-TV 3" fikser dette. Du kan jo alltids også gå for andre muligheter som Boxee Box ol. Disse har jeg desverre ingen erfaring med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Ja, det spiller forsåvidt ingen rolle om disken er koblet trådløst eller kablet til nettverket, da routeren er rett ved tv-bordet. Men en NAS er altså en ekstern harddisk med DLNA (eller lignende?)?

Hvordan er det med Apple TV og PC (ikke mac) da? Kan man koble ekstern harddisk til denne? Og kan man streame innhold fra PC til apple tv uten å gå gjennom iTunes? Kan man streame wimp/spotify f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAS disken er nok nødt til å være koblet kablet til nettverket, tror ikke det eksisterer noen slike disker med WLAN innebygd, men de har som oftest DLNA ja.

Når det kommer til AppleTVen kan man fint streame lyd fra en PC fra f.eks. Spotify og WIMP (og alle andre lydkilder iofs.) gjennom et program som heter Airfoil (koster 25$ på utviklerens hjemmeside) Jeg testet faktisk det programmet igår, og det funket helt perfekt Da trenger du ikke engang Jailbreake AppleTVen.

Skal du begynne å streame filmer ol. utenfor iTunes blir du nok nødt til å jailbreake den. Dette kan du lett gjøre ved hjelp av en "ferdigpakke" som heter aTV flash av Firecore, eller bare ved å gå inn på Firecore sine sider, og gjøre alt manuelt som blir gratis. Legg allikevel merke til at AppleTV 3 som er den som selges i butikkene nå, ikke enda er mulig å jailbreake, men de jobber vel med det

Jeg kjører personlig en ReadyNAS Ultra 2.0 fra NetGear som NAS-disk, og bruker en jailbreaket AppleTV 2 med XBMC som avspiller. Dette er jeg veldig fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaffy20
    Når det kommer til AppleTVen kan man fint streame lyd fra en PC fra f.eks. Spotify og WIMP (og alle andre lydkilder iofs.) gjennom et program som heter Airfoil (koster 25$ på utviklerens hjemmeside) Jeg testet faktisk det programmet igår, og det funket helt perfekt Da trenger du ikke engang Jailbreake AppleTVen.
    Hvordan fungerer Airfoil hvis jeg f.eks. streamer Wimp til Apple TV da? Vil jeg få opp Wimp med sanginformasjon og det hele på TV'en, eller bare streamer den alt av lyd på pc'en til en "virtuelt lydkort" på samme måte som f.eks. Jamcast?

Og kan man koble en ekstern harddisk til Apple TV og spille av innhold som ligger på disken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mojo Pin
    Hvordan fungerer Airfoil hvis jeg f.eks. streamer Wimp til Apple TV da? Vil jeg få opp Wimp med sanginformasjon og det hele på TV'en, eller bare streamer den alt av lyd på pc'en til en "virtuelt lydkort" på samme måte som f.eks. Jamcast?

Og kan man koble en ekstern harddisk til Apple TV og spille av innhold som ligger på disken?
    Airfoil sender kun lyd til Apple TV så vidt jeg veit, så sanginfoen må du nok se på pcen.

Når det gjelder ekstern harddisk, så er det ingen mulighet for slikt.
    Apple TV baserer seg kun på streaming. Hvis du skal bla det gjennom mapper for å spille av innhold, så trenger du en jailbreak med XBMC installert - samt at harddisken må være koblet til en pc for så å bli delt på nettverket (eventuelt koblet rett i routeren din dersom den har usb-inngang eller en NAS)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •