Problem med Dune smart H1? (dvd filer)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Dune smart H1? (dvd filer)

Nå har jeg brukt Dune et par uker (smart h1), og jeg er passe fornøyd. Der Popcorn hour a-110 slet (dette gjelder forsåvidt alle popcorn bokser?) var audio drop outs med mkv filer med dts (bluray ripper) med for høy high level og frame rates, så jeg ble nødt til å muxe hver fil til ts.

Jeg har nå prøvd lignende filer på Dune boksen, uten noen problemer, jeg er VELDIG glad for å slippe å muxe hver eneste fil med dts, pluss at den også slet med ripper fra visse "release" grupper, nok en gang, ikke noe problem med Dune.

Men helt smertefritt er det ikke, for på dvd er jeg litt skuffet. Jeg har opplevd audio drop outs, på filmer jeg til og med har rippet selv (video_ts mappe). Spoler jeg tilbake til stedet hvor lyden "hikket" så skjer det ikke igjen, men det kan skje senere i filmen.

Det skjer heldigvis ikke mer enn 1-2 ganger iløpet av en film, og det er ikke ekstremt plagsomt, men det er synd at skjer, er det noen andre som har opplevd det samme? Jeg bruker dvd-decrypter til å rippe, jeg tror ikke at det er det som er problemet, for rippene har alltid fungert uten drop outs på min gamle popcorn hour a-110.

Det skjer altså med både video_ts mapper og iso filer. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? Det må vel være noen her med en Dune boks, som har testet mange dvd filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever fortsatt problemer, av alle som har vært innom her, så er det INGEN med dune boks, som også spiller av dvd filer (iso, ts mappe osv) som har opplevd det samme?

Det skjedde igjen idag. Som sagt, Jeg har for det meste brukt den til bluray ripper (mkv) som forøvrig går smertefritt, den takler til og med high level med ekstremt mye referance frames (dts audio) uten problem. Greit, det er jo en enkel løsning på det, hvis ingen kan komme med noen gode råd, og det er å bruke både popcorn hour a-100 og Dune smart h1.

Det er helt utrolig at det skal være nødvendig, men jeg har mye dvd i hyllen som skal rippes etterhvert, og det er slitsomt med audio/bilde dropouts på noe så simpelt som en dvd film iso/ts_folder. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne, nok en gang. Har lagt inn ny firmware (beta), sliter fortsatt på de samme scene som før. Testet med div. filmer hvor jeg har notert ned hvor feilen skjer, og det skjer på akkurat samme sted. Jeg skjønner ikke hvorfor en så nye mediastreamer som dune smart h1 skal slite med noe så simpelt som en dvd iso eller video_Ts mappe, når min gamle popcorn hour a-100 klarer det uten noe problem (har testet på akkurat de samme stedene i div. filmer, ikke noe problem der).

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med Dune men har du prøvd og resette heile boksen? høres ganske mistenkelig ut, skjer dette på alle dvder? eller er det kun riper? kanskje det er noe problem vedrørende akkuratt den ripen?
    Som sagt ingen erfaring med dune men kanskje noe av dette hjelper:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du fortsatt sliter med problemet ville jeg spurt på avforums.com hvor det er større sjanse for å treffe andre eiere.

Dune HD Smart H1 Owners Thread | AVForums.com - UK Online

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •