Apple TV gen. 3. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 251
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra du advarer. Høres ut som lett match når geeks foklarer i alle fall.
    Godt det finnes alternativ, selv om jeg er fornøyd med padda og eple-TV'n

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Jeg har et problem når jeg streamer spotify til atv3 ved hjelp av airfoil.
    Lydkvaliteten er svært dårlig, det virker som om bassen er økt flere hakk og gir 'hul' form for lyd, i tillegg til at det knitrer i høyttalerne både ved lavt og høyt volum.

Har kjøpt lisens til Airfoil så denne er ok.
    Spotify streames med "høy kvalitet"

Dette er fra en windows 7 maskin.

Atv3 er tilkoblet kablet nettverk, det er også pc.
    Atv3 er tilkoblet med hdmi til reciever.

Har aldri hatt trøbbel med noen andre kilder før, det være film, tv, ps3 etc.
    Läser att många har dåligt ljud med Airfoil. Kan du inte streama spotify till stereo i stället för till Apple tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Jeg streamer serier med air video til apple tven, men har problem med at undertekst sjelden passer helt med bildet. Er det mulig å justere dette? Med boxee box som jeg har i kinorommet så er dette veldig enkelt, men finner ikke ut av det med apple tv..
    Ingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jag aldrig har sett en episode från Itunes med text, visste faktist inte heller att man kunde flytta eventuell text på den heller.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Tror jag aldrig har sett en episode från Itunes med text, visste faktist inte heller att man kunde flytta eventuell text på den heller.
    Jeg leide en film på ATV under kategorien "movies with local subtitels".
    Men det kom aldri teksting.

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Läser att många har dåligt ljud med Airfoil. Kan du inte streama spotify till stereo i stället för till Apple tv?
    Jeg bruker Airfoil fra iMac til aktive ht på nettverk. Var mye sus og bråk før jeg kjøpte lisens på Airfoil, men etter det har det vært bra lyd.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Airfoil direkte når jeg lastet det ned (visste at det kom støy om man kun testet det) men problemet var der fortsatt.

Så lånte jeg iPad'en til svigers og testet spotify med airplay. Ikke noe skurr/knitring i det hele tatt.
    Investerte så oppgradering av OS X til Mountain Lion på min samboers iMac og det funker helt knirkefritt der også.

Kastet bort $25 på en lisens for Airfoil som ikke funker på min pc, men det får så være. Jeg vil anta at det sikkert er noe codex krøll hos meg så vil ikke svartmale programmet da det kan fungere for de fleste andre.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget til min forbløffelse at bilder ("bildestrøm") i iCloud på ATV ikke inneholder alle bilder som ligger i bildestrøm på iphone/iPad??

Logget ut og inn igjen og det er kun de siste 32 bildene som kommer frem på ATV.

Sjekket mappa på PC for "My shared pictures", og de ligger alle der.

Er det en begrensning bakover i tid på hvor gamle bilder som ATV henter frem fra bildestrøm i iCloud?

for the record: jeg har kjøpt 25gB ekstra i et fåfengt håp om at musikk også kan legges i iCloud (future project...), så det er ihvertfall ikke plassbegrensning i min iCloud

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D

Jeg har SB Touch og bruker iPad som fjernkontroll. Dette fungerer bra nå. Men nå når Logitech skal slutte med disse så vet jeg ikke hvor lenge Spotify vil fungere med Sqeezebox:-?

Jeg liker å være godt forberedt så har tenkt litt på Apple TV som en mulig erstatning.

Blir lydkvaliteten dårligere med Spotify via Apple TV siden det blir vel AirPlay med Spotify fra iPaden til Apple TV da?

Håper noen kan si noe om dette blir dårligere lydkvalitet enn med Spotify direkte fra Squeezeboxen før jeg eventuelt kjøper Apple TV:-D

Jeg har aldri brukt AirPlay for å spilla av musikk så har ingen erfaring med dette.

Om AirPlay ikke går på bekostning av lydkvaliteten så hadde det vært fint om noen kunne forklart meg hva jeg trenger å installere for å komme i gang siden jeg er helt grønn på dette:-D

Håper på att noen kan svare på mine "nybegynner spørsmål" siden jeg ikke har noe erfaring med dette som sagt:-D

Takker for svar:-D

Edit: Bruker DAC i receiver så det blir jo likt i begge tilfeller, men det er det med AirPlay jeg er usikker på med tanke på lydkvalitet i forhold til Sqeezebox:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei:-D

Jeg har SB Touch og bruker iPad som fjernkontroll. Dette fungerer bra nå. Men nå når Logitech skal slutte med disse så vet jeg ikke hvor lenge Spotify vil fungere med Sqeezebox:-?

Jeg liker å være godt forberedt så har tenkt litt på Apple TV som en mulig erstatning.

Blir lydkvaliteten dårligere med Spotify via Apple TV siden det blir vel AirPlay med Spotify fra iPaden til Apple TV da?

Håper noen kan si noe om dette blir dårligere lydkvalitet enn med Spotify direkte fra Squeezeboxen før jeg eventuelt kjøper Apple TV:-D

Jeg har aldri brukt AirPlay for å spilla av musikk så har ingen erfaring med dette.

Om AirPlay ikke går på bekostning av lydkvaliteten så hadde det vært fint om noen kunne forklart meg hva jeg trenger å installere for å komme i gang siden jeg er helt grønn på dette:-D

Håper på att noen kan svare på mine "nybegynner spørsmål" siden jeg ikke har noe erfaring med dette som sagt:-D

Takker for svar:-D

Edit: Bruker DAC i receiver så det blir jo likt i begge tilfeller, men det er det med AirPlay jeg er usikker på med tanke på lydkvalitet i forhold til Sqeezebox:-)
    Airplay er lossless, det er ikke et problem.

Problemet med AppleTV er at den gjør om alt til 48 kHz - enten den er 44.1/16 (CD, normal AAC osv) eller 24/96. Squeezebox Touch overfører bit-perfekt lyd. Om man hører det er jeg ikke like sikker på, men jeg foretrekker å vite at det er best mulig

Bortsett fra den biten er AppleTV både brukermessig og funksjonalitetsmessig i en annen verden... hadde den sendt bit-perfekt lyd hadde Squeezeboxen min forsvunnet med en gang.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få flere apps som f.eks. wimp på ATV?
    Og hvorfor er det så mange ikoner som f.eks TV-serier på noen av bildene? Only in US?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    Airplay er lossless, det er ikke et problem.

Problemet med AppleTV er at den gjør om alt til 48 kHz - enten den er 44.1/16 (CD, normal AAC osv) eller 24/96. Squeezebox Touch overfører bit-perfekt lyd. Om man hører det er jeg ikke like sikker på, men jeg foretrekker å vite at det er best mulig

Bortsett fra den biten er AppleTV både brukermessig og funksjonalitetsmessig i en annen verden... hadde den sendt bit-perfekt lyd hadde Squeezeboxen min forsvunnet med en gang.

Takker for svar

Jeg spiller av CD plater fra Blu-ray spiller og Spotify fra Sqeezebox (begge via DAC i receiver) så jeg har ikke prøvd om det er forskjell på når for eksempel 44.1/16 blir gjort om til 48 khz. Men jeg tenker litt sånn som deg også.

Da utsetter jeg heller dette og bruker SB Touch nå så lenge den fungerer:-D Når den tid kommer ( og får håpe det blir lenge til ) att Spotify ikke fungerer på Sqeezeboxen er det kanskje kommet noe som kan erstatte Sqeezeboxen og ikke gjør om alt til 48 khz

Jeg har god tid, men kommer til å undersøke litt fremover om det er noe som kan erstatte Sqeezebox. Jeg ser det er en del som mener det ikke er noe som kan erstatte den helt enda. Sonos har jeg tenkt litt på, men det ser ut som noen har litt problemer med Spotify på den. Jeg skal ikke si att Squeezeboxen har vært perfekt her heller, men når den ikke fungerte så var det "bare" å ta ut stikkontakten og vente ca 30 minutt og nå fungerer den i allefal stabilt som før

Så time vil show

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg oppdaget til min forbløffelse at bilder ("bildestrøm") i iCloud på ATV ikke inneholder alle bilder som ligger i bildestrøm på iphone/iPad??

Logget ut og inn igjen og det er kun de siste 32 bildene som kommer frem på ATV.

Sjekket mappa på PC for "My shared pictures", og de ligger alle der.

Er det en begrensning bakover i tid på hvor gamle bilder som ATV henter frem fra bildestrøm i iCloud?

for the record: jeg har kjøpt 25gB ekstra i et fåfengt håp om at musikk også kan legges i iCloud (future project...), så det er ihvertfall ikke plassbegrensning i min iCloud
    edit: fant ut av dette selv. Da jeg testet ut å bruke amerikansk iTunes konto, og endret tilbake til den norske - ble alle iCloud bilder fjernet fra ATV og kun de som var lagt til iCloud etter at jeg satt tilbake norsk Tunes konto, kom frem på ATV.

Synd, men sant. Men jeg fant ut en noe spesiell måte å få alle bilder tilbake i ATV iCloud på som om de var lagt til der nylig.....

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg min atv3 til å sende surround ut? Bare prøvd å "prøve film" på filmleien og da sender den bare stereo. Står pcm 2ch inn på forsterker. Dolby digital og lyd ellers står på auto.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ikke kjøpe filmen for å få full tilgang til lydsporet da? Er jo sånn på trailere på vanlig DVD/BR også....

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må du ikke kjøpe filmen for å få full tilgang til lydsporet da? Er jo sånn på trailere på vanlig DVD/BR også....
    Mulig, men trodde kanskje det kunne være noe med oppsettet for ville teste litt forskjellige filmer oppimot Blu-ray for å se om det var verdt å leie der istedet i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å kjøpe ATV.
    Hva er fordelene med den? Hva kan man gjøre med den? Trenger litt info ifra dere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du orkar inte läsa denna tråd ser jag?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Hvordan får jeg min atv3 til å sende surround ut? Bare prøvd å "prøve film" på filmleien og da sender den bare stereo. Står pcm 2ch inn på forsterker. Dolby digital og lyd ellers står på auto.
    Du ikke surround lyd på trailere/prøvekikk.

Når du ha valgt å leie, så får du det

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg leide en film på ATV under kategorien "movies with local subtitels".
    Men det kom aldri teksting.
    Har du skrudd muligheten på i settings?

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •