Apple TV gen. 3. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 251
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte meg Apple TV 3.gen nå for en time siden. Har sittet frem til nå og prøvd, og jeg må ærlig si at det er noe av det mest geniale jeg har vært borti! Sammenlignet med Squeezeboxen, så er det som å være i en himmel av brukervennlighet! Jeg synes at lyden er ørlite flatere på ATV'en, men dette klarer jeg fint å leve med... Det å bruke YouTube er ihvertfall en fryd med full HD.

Så foreløpig er jeg storfornøyd! Men det jeg gjerne skulle ønske at fantes, er Jailbreak for XBMC, som sikkert er rett rundt hjørnet... 24 bit oppløsning hadde også vært gledelig å hatt... Satser på at Apple oppgraderer dette med tanke på at de skal oppgradere iTunes... Så hadde det vært greit med koaksial, men det er strengt tatt ikke nødvendig da lyden er veldig fin fra optisk...

Men er det andre som opplever at iPaden blir veldig varm under avspilling med AirPlay?
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Den hendige lille fjernkontrollen gir "forstyrrelser" på CanalDigital HD Zapper.
    Dessverre er det lydjusteringeb som mottar signaler fra Apple remoten og volumet øker og øker når man trykker på Apple remoten.
    merker selv at den kødder litt med zapperen. men skjønner ikke hvorfor du vil justere lyden på dekoderen og forsterke støy når du må skru opp desto høyere på forsterkeren. har lyden på min på maks og heller passe på å skru ned master volum før jeg skifter kilde. gidder ikke sette den i standby da den bruker altfor lang tid i oppstart.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    merker selv at den kødder litt med zapperen. men skjønner ikke hvorfor du vil justere lyden på dekoderen og forsterke støy når du må skru opp desto høyere på forsterkeren. har lyden på min på maks og heller passe på å skru ned master volum før jeg skifter kilde. gidder ikke sette den i standby da den bruker altfor lang tid i oppstart.
    Grunnen er veldig enkel. Det hender, ganske ofte, at en i familien bruker stuekinoen til kun å se tv program (nyheter, komi serier osv) uten å sette på surroundanlegget. Lyden kanaliseres da til tv og da bruker vi like godt dekoderen remote til å justere lyden da denne også benyttes til å velge kanal.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det har vært nevnt før, men Apple TV' en funker som smør med Harmony One universalfjernkontroll. Trodde ikke Apple var så universal. Så kan den originale bare legges bort. Genialt.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Jailbreaking av Apple TV

Ser det er kommet jailbreak av siste software versjon for Apple TV gen2.

Seas0nPass currently supports a TETHERED jailbreak of the 2nd gen Apple TV running the latest 5.0.1 (iOS 5.1.1 - 9B206f) software that was released on May 10th, 2012, se Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

Hva betyr TETHERED jailbreak ?
    Har sett at det ikke er laget UNTETHERED jailbreak, men hva betyr dette og hvilke konsekvenser har det??

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B
    Vet ikke om det har vært nevnt før, men Apple TV' en funker som smør med Harmony One universalfjernkontroll. Trodde ikke Apple var så universal. Så kan den originale bare legges bort. Genialt.
    Samme gjelder fjernkontrollen til Bose settene (de nye surround pakkene deira), ble rett og slett genialt på stua, EN fjernkontroll =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrHenning
    Ser det er kommet jailbreak av siste software versjon for Apple TV gen2.

Seas0nPass currently supports a TETHERED jailbreak of the 2nd gen Apple TV running the latest 5.0.1 (iOS 5.1.1 - 9B206f) software that was released on May 10th, 2012, se Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

Hva betyr TETHERED jailbreak ?
    Har sett at det ikke er laget UNTETHERED jailbreak, men hva betyr dette og hvilke konsekvenser har det??
    Mener tethered betyr at jailbreaken forsvinner dersom ATV'en blir slått av.
    Så du må jailbreake den på nytt hver gang.

Untethered blir da det motsatte, altså at ATV er jailbreaket helt til du oppdaterer programvaren eller tilbakestiller den.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Mener tethered betyr at jailbreaken forsvinner dersom ATV'en blir slått av.
    Så du må jailbreake den på nytt hver gang.

Untethered blir da det motsatte, altså at ATV er jailbreaket helt til du oppdaterer programvaren eller tilbakestiller den.
    Den er kommet til ATV2, bruker den selv... Untethered

link:

Seas0nPass Cuts the Cord for 5.0.1 | FireCore

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ATV3 og oppløsning på Youtube

Hva er det som avgjør om ATV3 kjører full HD på filmer på Youtube?
    Har 40 mbit linje her og bra bilde på videoene som blir vist på tv'en. Men hos en kompis som bare har 1,5 mbit så er bildet helt elendig kornete og uklart selv om vi har satt ATV'en til 720p. Bør den ikke heller da bufre lenge nok til å kunne kjøre full kvalitet på bildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at squeezeboxen min dævva så ble det til at jeg idag stakk på lefdal å kjøpte en ATV3 og jeg er imponert så langt!
    Youtube, filmstreaming(bare sett på litt fra lokal pc pluss HD-trailere enda), radio og musikkstreaming er bare gull! Jeg synes lyden er bedre enn fra squeezeboxen(classic), men det kan jo være innbilning.

Men er det noen som har link til en side som kan si meg hvilke filformat jeg ut av esken skal klare å se med denne? Er ikke mange filmer jeg får opp på ATV3, men fikk opp alle sesongene med Breaking Bad da!

Og en ting til, finnes det noen god måte å få lagt til flere norske radiokanaler på lista på appleTV og/eller iTunes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har ATV3 som har testet å streame .mkv filer i 720p og 1080p fra en pc eller mac via trådløst nettverk? Isåafall, hvordan er det med buffring osv?

Vurderer om jeg skal kjøpe meg ny HTPC eller ATV3, er litt skeptisk til at ATV3 greier å streame HD-filene, men dersom den klarer dette er valgte ganske enkelt!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du spille MKV, må du jailbreake den. Den takler, ut av boksen, bare

• H.264-video opptil 1080p, 30 bilder per sekund, High Profile eller Main Profile nivå 4.0 eller lavere, Baseline Profile nivå 3.0 eller lavere med AAC-LC-lyd på opptil 160 kbps per kanal, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4, og .mov
    • MPEG-4-video, opptil 2,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-lyd på opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4, og .mov
    • Motion JPEG (M-JPEG) opptil 35 Mbps, 1280 x 720 bildepunkter, 30 bilder per sekund, lyd i ulaw, PCM-stereolyd i filformatet .avi

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes foreløpig ingen jailbreak til ATV3, kún AVT2.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det glemte jeg å nevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ja, men episodenavn må man jo også inn på hver enkelt å redigere.
    Samt at jeg synes iTunes bruker forferdelig lang tid når jeg går inn i filmmappen og velger at episodene er et TV-program - Da kan den bruke flere timer bare på 20 episoder. Og det er med en relativt kjapp stasjonær pc (Intel QuadCore6600, 8gb ram, etc)..
    Vet ikke om dette hjelper, men jeg bruker selv "The renamer" til å gi serier et fornuftig navn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenzo
    Vet ikke om dette hjelper, men jeg bruker selv "The renamer" til å gi serier et fornuftig navn
    Takker for tips, men problemet ligger ikke på selve filnavnet.
    Jeg har skrevet inn navn på alle filer slik jeg vil ha det, men for å få sortering i iTunes, så må det inne i iTunes splittes opp til forskjellige felter for navn på serie, episodenavn, episode nr osv.

Hvis dette ikke gjøres får du bare en lang rekke av alle mulige serier blandet om hverandre.. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere å kjøpe denne og ha den i stua. Har Boxee box i hjemmekinoen, men vil helst ha en som bråker mindre i stua.

Har serier i .mkv i dag, og er ikke inntresert i å convertere alle filmene/seriene. Så da er vell air video - airplay som er alternativet? Rekner med at bildet blir ok på 50", men hvordan er det med lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd air video - airplay som du nevner, men er veldig fornøyd med både lyd og bilde så langt på atv3'n min.
    Men denne air video - airplay eller hva det er du snakker om, er det noe som streamer lyd og bilde eller bare lyden? Jeg har prøvd airfoil, men det streamer bare lyd. Det er greit nok det til sitt bruk, men skulle gjerne streama litt mer filmmuligheter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Jeg har ikke prøvd air video - airplay som du nevner, men er veldig fornøyd med både lyd og bilde så langt på atv3'n min.
    Men denne air video - airplay eller hva det er du snakker om, er det noe som streamer lyd og bilde eller bare lyden? Jeg har prøvd airfoil, men det streamer bare lyd. Det er greit nok det til sitt bruk, men skulle gjerne streama litt mer filmmuligheter
    Airfoil kan bare sende lyd.

Du kan sende lyd og bilde direkte via Airplay fra iPhone, iPod Touch og iPad, i tillegg til iTunes. I Mountain Lion, som kommer i juli, kan du også streame skjermen på Macen til Apple TV.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet for strømming av både lyd og bilde fra osx til atv er jo AirParrot

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •