Apple TV gen. 3. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 251
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Headline Story | equities.com

Ser ut for at vi er ett skritt nærmere XBMC på AppleTV3.

-R
    Dette høyres bra ut
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe mulighet for at de kan få til så den usb-porten blir brukende til noe nyttig da, eller blir den fortsatt uinteressant for oss brukere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FullHD... :-)

Vet ikke hvor mange som har prøvd dette, men jeg har iallefall nettopp rippet Avatar fra min egen Blu-Ray som et ISO image vha AnyDVD (Freeware for 30 dager).
    Så mounter jeg ISO imaget via VirtualCloneDrive (Freeware) og eksporterer filmen som en M2TS fil med DTS-HD.
    Filen ble 41GB.
    Så transkoder jeg filmen med xMedia Recode (Freeware) med format innstilt på "MP4", video innstilt på "video copy" og audio innstilt på "convert" og "AC3" med 640kbps bitrate.
    Mp4 Filen ble tilslutt rundt 35GB.
    Tar 25 minutter på min to år gamle midt på treet laptop med en dual core cpu.
    Har installert siste versjon av iTunes og legger så mp4 filen til i biblioteket.
    Kjører trådløst nettverk mellom laptop og router, men kablet via router til Apple Tv 3 gen med siste firmware.
    Og vet dere hva, det spiller helt glatt... Ingen hickups overhode...

Prøvde med Avatar da den har så høy video bitrate.

Gjorde nettopp det samme med Iron Sky som jeg også eier på Blu-Ray og mp4 filen ble tilslutt 13GB. Spiller som silke.

Ingen AC3 inn i recieveren via HDMI dog, kun stereo, men skal ut å handle en billig Toslink kabel på Biltema i morgen for å se om ikke den overfører AC3 strømmen.

Akkurat nå transkoder jeg Avatar med DTS-HD og med DTS-HD konvertert til DTS (1411kbps), får se om Apple Tv'en sender DTS-HD strømmen til Toslinken da også, samt om den greier å sende stereo lyd på HDMI.

I morgen skal jeg leke litt med metadata og se om det er mulig å legge inn coverart slik at jeg får dette i menyen på Apple Tv.

Har det gøy med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avatar med DTS-HD konvertert til DTS forble lydløs på HDMI, men har ikke prøvd Toslink ennå...:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måste ju vara enklare att ta AC3/dts spåret med en gång i från filmen i stället för att transkoda ned hd till ac3. ATV3 klarar inte hd ljud. HD ljud får inte plats i en toslink.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Måste ju vara enklare att ta AC3/dts spåret med en gång i från filmen i stället för att transkoda ned hd till ac3. ATV3 klarar inte hd ljud. HD ljud får inte plats i en toslink.
    Enig, men tsMuxer har ikke mulighet for å konvertere DTS-HD til AC3, kun DTS-HD til DTS eller Dolby TrueHD til AC3, tror jeg da.

Men dette var mest for å se om Apple Tv 3gen greide en "rå" video fil fra Blu-Ray, hadde ikke lyst til å begynne å konvertere.

Men Blu-Ray'er som er kodet med VC-1 eller MPEG må helt sikkert konverteres til H264...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Psst Handbrake

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd Handbrake for Windows, men var det mulighet der for transkoding?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handbrake tar desvärre alltför lång tid på sig. Eller har de en funktion där du kan slå av transkodingen nu?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der fant jeg ut at xMedia Recode også kan rippe en Blu-Ray disc direkte. Kjører AnyDVD HD. Alt man finner ut av...

Da var det betydelig enklere å rippe en Blu-Ray for Apple tv 3 gen.

:-)

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet Netflix på Apple TV, det jeg fikk testet av "norske" Netflix på nett var ikke videre imponerende..

Utvalget var så som så, bildekvaliteten er som stort sett alle andre streaming tjenester temmelig skadelidende av lav bitrate så TV-serier og filmer, selv de som er i HD er jo ikke i nærheten av samme bildekvalitet som MKV-er du laster ned fra nettet og overhode ikke i nærheten av Blu-Ray.

Dette blir litt som med Spotify, du må gjøre et kompromiss når det kommer til tilgjengelighet og kvalitet. Med Spotify så er du begrenset til 320kbps OGG Vorbis, det vil altså ikke matche ditt lokale bibliotek bestående av FLAC / ALAC. Men forskjellen er ikke så alt for merkbar og de fleste velger tilgjengelighet over topp kvalitet da fordelene ved å ha alt så lett tilgjengelig overveier det lille tapet av kvalitet som de fleste ikke engang legger merke til.

Når det gjelder streamingtjenester så er det dog mye større og merkbare forskjeller på kvaliteten. Du har rask og enkel tilgang til alt av serier og filmer, gjerne før de i det hele tatt er tilgjengelig i Norge i MKV format som har 95% av bildekvaliteten til Blu-Ray (som blir referansen her) og 80% av lydkvaliteten (DTS og Dolby Digital (AC-3) kontra DTS: HD Master Audio og Dolby True HD), setter du opp en torrentklient skikkelig så vil ting ligge klart å du kan se på det akkurat når det passer deg og få nesten topp kvalitet.

Streamingtjenester lider av flere ting, for det første er det et stort problem med rettigheter.. Dette er det jo med musikk og løsninger som Spotify også, men du får nå tross alt det meste av relevant og populær musikk på Spotify og du har et hav av sanger å velge imellom. Tjenester som Netflix derimot har store hull i biblioteket da det er bøttevis med filmselskaper å forholde seg til og flere går for hver sin løsning så du har alltid en god del populære og relevante filmer som ikke er der, mange som ikke er i HD og ikke minst så har du mange TV-serier som ikke er der og hvor sesonger og episoder ikke slippes før måneder, ja til og med år etter at de faktisk ble vist på amerikansk TV.

Problem nummer to er at kvaliteten overhode ikke står i stil med noe som helst, alle som har brukt eller bruker løsninger som ViaPlay, TV2 Sumo osv er smertelig klar over at begrenset bitrate gjør at med engang du forsøker å blåse opp bilde i fullskjerm på PC eller på din 50"+ store TV så ser det ikke ut i motvind og selv HD-sendinger fra slike løsninger ser jo verre ut enn SD-sendinger fra TV-dekoderen din. Her hadde mange håpet, meg inkludert at Netflix skulle slå i bordet og tilby litt høyere bitrate og dermed levere generelt bedre kvalitet, men det er jo overhode ikke tilfellet.

Jeg begynte med å teste Prison Break, det ligger ute i HD på Netflix og jeg har det på Blu-Ray og i MP4 på filserveren så jeg kunne ta noen raske sammenligninger. Hvor jeg med MP4 ender opp på tja 90% av bildekvaliteten sammenlignet med Blu-Ray og ca 80% av lydkvaliteten (Dolby Digital 5.1 lydspor kontra Dolby True HD) så er det dessverre mye dårligere stilt med Netflix.. Her ender du kanskje opp med 30% av bildekvaliteten, og det til tross for at det skal være "HD" og det virker å være ytterst få serier som har noe annet enn Dolby Stereo 2.0 lydspor.... Også har du denne grufulle gule underteksten som du ikke kan deaktivere i nettleseren...

Vi har kommet til et punkt hvor optisk media rett og slett blir for tungvindt og er alt for lite praktisk, jeg kjøper de beste seriene og filmene på Blu-Ray for å støtte skaperne bak og for å få den absolutt beste opplevelsen, men samtidig laster jeg de alltid ned i MKV for å ha en høykvalitetsutgave liggende på fil-serveren som jeg lett kan fyre opp alt fra PC, til mobil og nettbrett.

Streamingtjenester er det som på mange måter skal gjøre det praktisk å være "lovlig", og Spotify har jo fått til dette så til de grader når det kommer til musikk og er et levende bevis på at så lenge man kommer frem med en praktisk løsning med tilstrekkelig kvalitet så blir det populært, det er ikke sånn at folk generelt sitter å laster ned alt mulig bare fordi vi er så bortskjemte at vi skal ha absolutt alt gratis her i verden.

Men med filmer og serier så er og blir kvaliteten jevnt over alt for dårlig, tilgangen er generelt for dårlig og da kan jo egentlig filmindustrien bare takke seg selv når salget går rett at skogen når de ikke klarer å enes og få på plass relevante og gode "lovlige" løsninger.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dette med Apple TV og mangelen på MKV støtte.. Selv bruker jeg MKVtoMP4 som bare pakker ut MKV og pakker inn igjen som MP4 og rører ikke video eller lydspor så lenge det er videostrømmer og lydspor som støttes av Apple TV. Skulle det være DTS lydspor blant annet så kan du enten konvertere til AAC Stereo, AAC Multichannel eller AC-3.

Du mister ergo ikke noe kvalitet så lenge du ikke må konvertere lydsporet, da mister du naturligvis lydkvalitet. Og det ser ut til å være noe tull med AAC konverteringen da det er null surround selv med AAC Multichannel, og dessverre så vil konvertering til AC-3 i de fleste tilfeller gi et ikke synkronisert lyd og bilde.

Hvordan er HandBreak her? Kan du fint konvertere lyden uten at synkroniseringa blir helt spinnvill? Testet aldri HandBreak da det ble sagt at den vil konvertere bilde istedenfor å bare pakke ut og inn så du mister bildekvalitet uansett hvilke innstillinger du velger. Noen som kan bekrefte / avkrefte dette?

Og hva er egentlig den praktiske forskjellen på å bruke MKVtoMP4 / HandBreak kontra det å kjøre løsninger som PS3MediaServer som transcoder "on-the-fly"?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke påstå jeg er noen ekspert på Handbrake, men ettersom jeg har fortstått avhenger dette av to ting:

1. Innstillinger i Handbrake
    2. Kilden.

1. Kan du velge å være Native/som kilde
    2. Hvis kilden er et format som Apple takler, så mener jeg den ikke skal røre innholdet.

Hvis en av de to ikke stemmer overens med Apple-policy, så vil handbrake endre dem. Ergo, konvertering vil være rask hvis ingenting endres og ta lang tid hvis du velger en av profilene hvor oppløsning/kvalitet endres, eller det er en videoformat som Apple ikke håndterer.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Apple Tv til jul og det meste fungerer utmerket.
    Sliter imidlertid litt med stabiliteten på to områder:
    1. Airplay faller ut i hytt og pine. Hvis jeg slår wifi på Ipod touchen (3. generasjon) av og på så fungerer det som regel igjen, men det er jo litt knotete å måtte fikle med det hele tiden. Er det noen som vet om en mer permanent fiks?

2. I dag har Filmer( dvs. filmleiebiten) vært høyst ustabil. Når jeg går inn på filmleie kommer det kun opp Leide filmer, og ikke sjangre, søk, populære filmer osv. Virker mao. som den har problem med å koble seg opp til Itunes Store. Noen som har vært borti dette problemet og funnet en løsning?

3. Er det virkelig nødvendig at Itunes må være åpnet som program på pc`en som fungerer som server. Skulle tro det var nok at det var installert og satt dom et oppstartsprogram eller hva det nå herter i msconfig ( Windows 7). Er det en innstilling jeg har gått glipp av her?

Har restartet boksen , prøvd en fabrikknullstilling, restartet router osv uten at det har hjulpet.
    Det kom tilbake igjen etter at jeg skiftet språk og oppløsning fram og tilbake en gang, men så falt det ut igjen og etterpå har jeg ikke fått det til å fungere...

Edit:Fanen øverst i hovedmenyen/startskjermen som viser Populære filmer vises imidlertid for det meste (men ikke alltid), og jeg kan gå inn på en film der og se traileren osv. så den har kontakt med Itunbes Store (delvis?)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere som har problemer på mac1.no-forumet så det spørs om problemet ligger hos Apple for filmleiens del.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, ikke bare jeg som har problemer med APTV3.

Låser seg på leide filmer hoss meg også, får håpe problemet utbedres.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne linken på et annet forum: Movies and TV Shows oddly disappear from Apple TVs for many users | 9to5Mac

Tyder vel på at det er et relativt utbredt problem...

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lest hele tråden mne kommer med spørsmålet alikevel
    En kompis av meg (som ikke er den mest datakyndige) skal kjøpe seg atv 3 i helga og jeg lurer da på hva som er den enkleste måten for å få sett filmer han har liggende på en ekstern HDD? Er det å legge filene i biblioteket på itunes og dele de derfra så lenge? Eller har det kommet en jailbreak til den så han kan evt koble til disken rett i atv?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Nå har ikke jeg lest hele tråden mne kommer med spørsmålet alikevel
    En kompis av meg (som ikke er den mest datakyndige) skal kjøpe seg atv 3 i helga og jeg lurer da på hva som er den enkleste måten for å få sett filmer han har liggende på en ekstern HDD? Er det å legge filene i biblioteket på itunes og dele de derfra så lenge? Eller har det kommet en jailbreak til den så han kan evt koble til disken rett i atv?
    Han har ingen valg, han MÅ koble til pcen og dele der uansett om det kommer en jailbreak - for microusb'en på baksiden vil aldri kunne bli brukt som en inngang for ekstern disk..

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •