Apple TV gen. 3. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 251
    Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er nettopp denne bruken Apple innretter seg etter. Skal Apple fortrenge høyoppløste formater til evig tid, så forblir de en produsent for hettefolket med laptop og hvite propper i ørene. De som vil ha maks lydkvalitet må se etter andre løsninger. Og det vil være synd og skam med tanke på hvor anvendelig Apple TV er. Det kan da ikke være noe hokus pokus for dem å implementere HD lyd i ATV, men jeg tror motviljen skyldes arroganse, at de nekter å betale for lisenser.

Som du selv nevner er det mange andre alternativer og velge mellom, både rimeligere og dyrere alternativer. Har ikke Apple TV de tingene som du føler behov for er jo det en smal sak og velge et annet alternativ. Flere bekjente kjører HTPC uten begrensinger. Har jeg behov for en SUV så kjøper jeg meg ikke en småbil.

Dette støtter ATV3 iflg Apple.com:

HE-AAC (V1), AAC (16 to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV; Dolby Digital 5.1 surround sound pass-through

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Som du selv nevner er det mange andre alternativer og velge mellom, både rimeligere og dyrere alternativer. Har ikke Apple TV de tingene som du føler behov for er jo det en smal sak og velge et annet alternativ. Flere bekjente kjører HTPC uten begrensinger. Har jeg behov for en SUV så kjøper jeg meg ikke en småbil.

Eeh, joda.
    Men hva er vitsen med forum som dette, og f.eks. politikk - jo diskutere erfaringer og komme fram til løsninger. Selv var jeg ikke klar over denne klare mangelen med APV. Burde kanskje sjekket bedre, men..

Nå er det slik at det er andre funksjoner som er nyttige med Apple, f.eks. Airplay. Foreløbig er Apple alene om å kunne streame Wimp og Spotify fra telefoner og nettbrett. Dessuten vil de nok før eller siden implementere HD lyd i ATV, spørsmålet er bare når? Jeg savner også en mailadresse hos Apple hvor man kan klage inn mangler.

Man kan ikke streame Netflix med DD Plus fra PC eller nettbrett. Men det er noen andre platformer hvor dette er mulig. Disse er foreløbig uaktuelle for meg, derfor satser jeg på at HD lyd blir implementert i ATV om ikke altfor lang tid. Så får tiden vise om dette er en riktig antagelse.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eeh, joda.
    Men hva er vitsen med forum som dette, og f.eks. politikk - jo diskutere erfaringer og komme fram til løsninger. Selv var jeg ikke klar over denne klare mangelen med APV. Burde kanskje sjekket bedre, men..
    Absolutt, viktig og diskutere litt. Jeg var heller ikke klar over denne mangelen før nå. Mine synspunkter var ikke ment som kritikk, beklager vist det virket slikt.

Nå er det slik at det er andre funksjoner som er nyttige med Apple, f.eks. Airplay. Foreløbig er Apple alene om å kunne streame Wimp og Spotify fra telefoner og nettbrett. Dessuten vil de nok før eller siden implementere HD lyd i ATV, spørsmålet er bare når? Jeg savner også en mailadresse hos Apple hvor man kan klage inn mangler. Så får tiden vise om dette er en riktig antagelse.
    Streame fra Wimp og Spotify er fantastisk flotte løsninger.
    Jeg mener og ha lest at vist man installerer XBMC på en HTPC(annet) så skal det være muligheter for og sende via AirPlay til denne HTPC'en, men med noe begrenset "tilgjengelighet". Dette har jeg selv ikke testet ut, så kan ikke bekrefte/avkrefte, men iflg denne linken så skal det være mulig.

XBMC: AirPlay on Windows

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløbig er Apple alene om å kunne streame Wimp og Spotify fra telefoner og nettbrett.
    Langt i fra

Hjemme har jeg to ikke-Apple-produkter med streamingmulighet (Pinell Supersound II og et lite Sharp anlegg) - og en i husholdningen har en Galaxy mobil som han svært enkelt får streamet til Pinell'en.
    For Sharp sitt vedkommende (som også har AirPlay) er det litt mer "knot" da denne både støtter WPS og DLNA og jeg ikke helt får den til å samarbeide med zYxel routeren.
    Men det skal være fullt mulig å streame fra Galaxy til Sharp over DLNA/WPS.

btw: AirPlay direct er slik jeg ser det en "uting"..... for det fordrer vel at man ikke kan være på wifi samtidig. Det er vel et eget lokalnett? Og da kan man kun spille av f.eks Spotify låter som er tilgjengelige offline. Eller tar jeg feil her?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Langt i fra

Hjemme har jeg to ikke-Apple-produkter med streamingmulighet (Pinell Supersound II og et lite Sharp anlegg) - og en i husholdningen har en Galaxy mobil som han svært enkelt får streamet til Pinell'en.
    For Sharp sitt vedkommende (som også har AirPlay) er det litt mer "knot" da denne både støtter WPS og DLNA og jeg ikke helt får den til å samarbeide med zYxel routeren.

btw: AirPlay direct er slik jeg ser det en "uting"..... for det fordrer vel at man ikke kan være på wifi samtidig. Det er vel et eget lokalnett? Og da kan man kun spille av f.eks Spotify låter som er tilgjengelige offline. Eller tar jeg feil her?

OK, mulig jeg er litt på villspor her

Airplay er jo Apples patenterte varemerke - og Wimp/Spotify har apper som inkluderer dette. Kunne gjerne tenkt meg å teste ut DLNA ettersom min receiver støtter dette. Men er det slik at dette kun er mulig med nettbrett og telefoner (f.eks. Galaxy) fordi de har utviklet Wimp og Spotify apper med trådløs overføring av DLNA?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, mulig jeg er litt på villspor her

Airplay er jo Apples patenterte varemerke - og Wimp/Spotify har apper som inkluderer dette. Kunne gjerne tenkt meg å teste ut DLNA ettersom min receiver støtter dette. Men er det slik at dette kun er mulig med nettbrett og telefoner (f.eks. Galaxy) fordi de har utviklet Wimp og Spotify apper med trådløs overføring av DLNA?
    Her må andre (tiger, marsboer, f.eks) trø til med god hjelp. Jeg vet for lite om dette.

Men det virket på meg som at Galaxy telefonen ikke nødvendigvis må ha app for å streame lyd over DLNA/WPS/UPnP (Pinell) men at det ligger i selve telefonens trådløse oppsett.

...men bare så det er sagt: Galaxy'en får ikke kontakt med mine AirPort produkter (Express, ATV)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd fra ATV både HDMI og optisk?

Jeg skal ha meg enda en ATV og koble til TV med HDMI, og til forsterker med optisk (egentlig til analog via en konverter). Her er bruken helt separat, når jeg ser på TV har jeg ikke planer om å få lyd fra stereoanlegget, og når jeg skal høre på musikk, skal jeg ikke bruke TV.
    Sender ATV ut lyd fra både HDMI og optisk samtidig? Eller er det mulig at det blir noe krøll? Har i dag tilkoblet en Airport Express som jeg håper jeg kan få brukt et annet sted.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt i fra

Skriver dette på iPad, mens den streamer fra Spotify online til anlegget, så slik jeg forstår deg, tar du feil.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Skriver dette på iPad, mens den streamer fra Spotify online til anlegget, så slik jeg forstår deg, tar du feil.
    Hva streaming du til? En ATV eller en AirPort Express?
    Det er jo helt uproblematisk for Apple produktene legger seg fint inn i hjemmenettverket med oppsettet om man bruker AirPort verktøy (app eller software). Selv har jeg tre slike mottagere og er kjempefornøyd.

Verre er det med tredjepartsløsninger som har noe de kaller f.eks AirPlay direct. Ihvertfall den løsningen jeg har på Sharp anlegget. Samme hva jeg gjør, så kommer ikke enheten opp som valg sammen med de andre AirPort enhetene.
    Kun ved å koble seg direkte til Sharp på wifi, og da er jeg i lokalnett.

Noen her som bruker f.eks Libratone høyttalerne og som får dette til å fungere sømløst med hjemmenettverket og AirPlay?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva streaming du til? En ATV eller en AirPort Express?
    Det er jo helt uproblematisk for Apple produktene legger seg fint inn i hjemmenettverket med oppsettet om man bruker AirPort verktøy (app eller software). Selv har jeg tre slike mottagere og er kjempefornøyd.

Verre er det med tredjepartsløsninger som har noe de kaller f.eks AirPlay direct. Ihvertfall den løsningen jeg har på Sharp anlegget. Samme hva jeg gjør, så kommer ikke enheten opp som valg sammen med de andre AirPort enhetene.
    Kun ved å koble seg direkte til Sharp på wifi, og da er jeg i lokalnett.

Noen her som bruker f.eks Libratone høyttalerne og som får dette til å fungere sømløst med hjemmenettverket og AirPlay?
    Bruker en B&W Zeppelin Air og det funker som juling. Kjenner ikke begrepet AirPlay direct, så vet ikke om den har det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.

Så Zeppelin kommer opp som alternativ AirPlay enhet på iPhone/iPad i hjemmenettverket?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt. Har en Zeppelin och alternativet att sända till Zeppelin kommer på iphone, ipad, macbook och alla pc'er (via itunes) här i huset.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Korrekt. Har en Zeppelin och alternativet att sända till Zeppelin kommer på iphone, ipad, macbook och alla pc'er (via itunes) här i huset.
    Takk. Det er nok da bare meg som ikke klarer å finne ut av SSID oppsettet til denne Sharp saken her i hjemmenettverket.
    Må koble meg til Sharp på wifi for å få AirPlay til å fungere, dvs kun i lokalnett.
    Ergerlig !

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skall sägas att det inte var helt raka vägen att få Zeppelin uppe och gå med airplay, det var en del "krull", men det är 100% B&W sitt fel. Kanske inte helt omöjligt att Sharp har liknande problem?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være. Var det SSID eller WPS som ble benyttet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nog aldrig B&W svara på, men en kombination med det och stand-by är nog en lågoddsare.

Edit, läste fel, SSID skulle jag svara.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Det kommer nog aldrig B&W svara på, men en kombination med det och stand-by är nog en lågoddsare.

Edit, läste fel, SSID skulle jag svara.
    Ok, da bør det fungere her også. Mulig jeg må justere noe i zYxel router oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på hvilke alternativ som gir best lydkvalitet på stereoen;

1. Apple Tv og Ipad med installert Spotify Premium/kjøre digitalt fra ATV til forsterker.

2. Sonos Connect med forhåndsinstallert Spotify/kjøre digitalt til forsterker.

...??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jailbreak til AppleTV 3 på trappene...

Headline Story | equities.com

Ser ut for at vi er ett skritt nærmere XBMC på AppleTV3.

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ventet så lenge på jailbreak at jeg endte opp med å skaffe Netflix istedenfor. Funker helt strålende! Har enn så lenge sluttet helt med å laste ned filmer fra nettet. Men kjenner jeg begynner å bli litt trett av gamle filmer nå. Vil gjerne ha et utvalg fra nyere dato. Så det blir nok xbmc alikevel når det kommer...

Når det gjelder å kjøre digitalt til forsterker, så er absolutt kombinasjonen iPad/ATV den mest foretrukne fra min side. Skikkelig brukervennlig og knall lyd. Var fornøyd med å kjøre Squeezeboxen min digitalt og, hadde det ikke vært for rævva stabilitet/Spotifystøtte...
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •