Apple TV gen. 3. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 251
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    filmleien fungerte utmerket for meg vertfall.
    Synes kvaliteten var upåklagelig og hadde ingen ting å utsette på lipsync eller noe, var aldri antydning til hakking eller noe, ikke etter å ha pausa heller.
    Noen norsk tekst fikk vi ikke frem, men det er ikke _så_ farlig..

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Var det en film som det stod skulle ha norsk tekst du ikke fikk frem underteksten på? Har forstått det slik at det (foreløpig) er et begrenset antall filmer med norsk tekst eller er det stort sett "rettet" opp nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg husker ikke om det sto at det skulle være norsk tekst, det gjorde det sikkert ikke. Men vi trodde kanskje det pga filmbeskrivelsen var på norsk..

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja; det virker litt forvirrende det der med at alle filmomtaler er på norsk og så er de ikke tekstet. Naturlig å tro at når beskrivelsen er på norsk så er de tilrettelagt for norske forhold og dermed også tekstet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en anelse om hvordan det går med jailbreake til AP?. Synst dette tok enorm lang tid å lage det til den.

Netflix kan vil ikke brukes uten at AP er jailbreak?
    Hva er egentlig netflix?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Netflix kan vil ikke brukes uten at AP er jailbreak?
    Hva er egentlig netflix?
    Netflix fungerer ut av boksen på AppleTV - slå på AppleTV i dag, og Netflix-ikonet er dukket opp i løpet av natten. Ikke noe behov for jailbreak til dette.

Netflix er en tjeneste som gir deg tilgang til et stort arkiv av film og TV-serier på abonnementsbasis, og de har en måneds gratis prøvetid. Du kan se filmene og seriene på AppleTV, iPad, XBox (uaktuelt, min bråker mye), PS3, Wii, nettleser mm.

Dagens AppleTV-tips: Skriv inn brukernavn og passord med fjernkontrollen, ikke med remote-appen. Sistnevnte fungerer irriterende nok ikke, og etter mange mislykkede forsøk ga google meg tipset over.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Spør på vegne av en venn.

Er det mulig å sikre seg mot at Apple Tv enheten kan brukes / misbrukes av andre ved feks tyveri ?.

Er det mulig å feks å sikre den med passord i selve boksen?.

Eller er den eneste måten ved feks tyveri å endre kontoinnstillinger i Itunes ?

På forhånd takk.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor mange år det vil ta før vi tilbys et fullverdig produkt som kan konkurrere med videokiosken også på kvalitet?

Altså full HD bilde og HD lyd. Jeg synes ikke en film uten HD lyd er verdt 49 kroner, når man kan leie 3 BD filmer og ha de i ei uke. Neste uke koster det 100 for 3 filmer. Tilby meg dette, så skal jeg vurdere å streame filmer.

Viasat og Canal Digital ringer og tilbyr gamle filmer, hvorav flere i med SD oppløsning og herpet format. (FF i stedet for 2.35:1. Fysj). Og når jeg plager dem med spørsmål om Full HD og HD lyd, så sier de hææ?

Håpløst! Hvor mange år tar det før vi tilbys et fullverdig produkt?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakka varmt om filmleiedelen av apple tv3, det må jeg dessverre trekke tilbake..
    De forrige gangene jeg har prøvd den så har det funka fintflott, men i kveld..? Not so much..
    Jeg måtte vente en ***** time mens jeg venta på en eller annen flaskehals som jeg har funnet ut MÅ være hos iTunes. Jeg målte linja mi mens jeg venta og jeg maksa ut på 11Mbit/s på linja, så det må være eksternt det fucka.
    Men å bestemme seg for å se film, og så må vente nesten en time før den starter, det holder ikke mål! I tillegg så gikk jeg tom for buffer på slutten, så jeg måtte pause i 5min for å få sett slutten uten hakking.

Filmen, 21 jump street var helt ok da, faktisk tekstet versjon. Pluss for at de har teksten i bildet slik at man kan zoome inn bildet, men irritasjonen over ventinga overskygger alt det positive.. Sorry..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Lurer på hvor mange år det vil ta før vi tilbys et fullverdig produkt som kan konkurrere med videokiosken også på kvalitet?

Altså full HD bilde og HD lyd. Jeg synes ikke en film uten HD lyd er verdt 49 kroner, når man kan leie 3 BD filmer og ha de i ei uke. Neste uke koster det 100 for 3 filmer. Tilby meg dette, så skal jeg vurdere å streame filmer.

Viasat og Canal Digital ringer og tilbyr gamle filmer, hvorav flere i med SD oppløsning og herpet format. (FF i stedet for 2.35:1. Fysj). Og når jeg plager dem med spørsmål om Full HD og HD lyd, så sier de hææ?

Håpløst! Hvor mange år tar det før vi tilbys et fullverdig produkt?
    Det kommer när vi faktist har leverantörer med 50 mb/s ++ bandbredd att erbjuda oss. En brukbar BluRay ligger på 30mb/s med DTS master. Det funkar som fjäll att streama lokalt med kabel, men med servers borta i faroffistan och i tillägg gärna trådlöst hemma går det bara inte. Då måste det i det minsta lastas ned först (buffra).

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Det kommer när vi faktist har leverantörer med 50 mb/s ++ bandbredd att erbjuda oss. En brukbar BluRay ligger på 30mb/s med DTS master. Det funkar som fjäll att streama lokalt med kabel, men med servers borta i faroffistan och i tillägg gärna trådlöst hemma går det bara inte. Då måste det i det minsta lastas ned först (buffra).

Du har et poeng med båndbredden. Men i ettertid så må jeg si meg godt fornøyd med bildekvaliteten på f.eks. iTunes og Netflix. Iallefall på en TV.

Det er lyden som er problemet med Apple (TV). Kun Dolby Digital 5.1 på iTunes og Netflix. Dette holder slett ikke i 2012! Det er selvsagt ikke av hensyn til brukere med dårlig bredbånd at de stenger for muligheten for Dolby Digital Plus på Netflix og HD lyd i Tunes, men høyst sannsynlig fordi Apple TV nekter å betale lisenser. Noe altså brukerne deres får svi for. Dermed blir Apple synonymt med en virksomhet som kun satser på egen teknologi og funksjoner (f.eks. airplay) - men ikke noe for lydentusiasten. Pr 2012 kan ikke Apple tilby HD lyd! Nesten merkelig at de slipper unna oppmerksomhet om dette. Mye mulig fordi ikke har noen fungerende support eller svarer på mailer (med adresse man må lete med lupe etter). Denne arrogansen blir til slutt deres bane.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har väl aldrig påstått att ATV är en "Cinemamaster"?

Har de produktsupport direkt mot konsument? Var säker på att de hade support genom autoriserade återförsäljare, de hade det i alla fall tidigare.

Lisenser kostar en del skulle jag tro, och det kanske är en grund till at en ATV kostar 900 kronor och att man kanske inte bör förvänta sig mer?

Ska man ha en fullgod "cinemamaster" är det bara HTPC som är vägen att gå, oc h själv den är inte alltid utan problem.

Dessutom tror jag inte en enda online tv produktion (web TV) har True HD eller DTS Master. De remastrar tv-serier till HD ljud när de producerar BD utgåvan.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    .

Lisenser kostar en del skulle jag tro, och det kanske är en grund till at en ATV kostar 900 kronor och att man kanske inte bör förvänta sig mer?

Ska man ha en fullgod "cinemamaster" är det bara HTPC som är vägen att gå, oc h själv den är inte alltid utan problem.

Dessutom tror jag inte en enda online tv produktion (web TV) har True HD eller DTS Master. De remastrar tv-serier till HD ljud när de producerar BD utgåvan.

ATV koster 799, men det er ikke det som er saken. Apple begynner i feil ende. Etter min mening burde de vektlegge hva som er god nok lyd i 2012, og deretter fastsette prisen. Om dette medførte at ATV med disse kodeksene kostet kr 1000,- eller mer, så er ikke det noen stor sak. Poenget er at de som er opptatte av god lyd ofres - og ikke gis noen alternativ av Apple. For dem som ikke bryr seg om lydkvalitet (minst 95% av befolkningen), så kunne de hatt billigvarianten tilgjengelig.

Men, igjen, det ser ikke ut som om Apple har noen ambisjoner om å tilnærme seg entusiastene. De tenker kun volum. Det finnes mange billige spillere og mediesenter som koder Dolby Digital Plus hos Netflix, så jeg synes det er symptomatisk og direkte dårlig av Apple å ikke gjøre dette.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må ikke glemme at Apple TV er et "hobbyprodukt" fra deres side.
    Med dette så tviler jeg på at Apple TV er deres satningsprodukt, men de kunne jo absolutt gjort litt mer med denne boksen.
    Den er jo ikke gøy før man Jailbreaker den.

" However, even though the Apple TV product is doing actually very well, Cook said Apple TV is still a hobby, comparing it to big sellers like the iPhone, iPad, and iPod. "

Apple TV is a Hobby: Tim Cook Breaks His Silence

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    En må ikke glemme at Apple TV er et "hobbyprodukt" fra deres side.
    iPad er vel ikke et hobbyprodukt. For heller ikke her kan man få HD lyd. Mener jeg fikk standard DD da jeg valgte å dele skjerm med ATV (3).....

Får man HD lyd på Netflix ved å bruke en Mac?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at over 90% av brukerne av apple TV ikke benytter andre høytalere enn de som sitter i TV`n. DD 5.1 er allerede overkill. Denne 800 kroners boksen var aldri ment som kilde til high end hjemmekinoer.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    iPad er vel ikke et hobbyprodukt. For heller ikke her kan man få HD lyd. Mener jeg fikk standard DD da jeg valgte å dele skjerm med ATV (3).....

iPad er ikke et hobbyprodukt, men jeg tenkte forøvrig vi snakket om Apple TV.

Har dessverre ikke så mye bekjentskap til iPad/streaming fra iPad da jeg bare bruker min iPad til surfing i sofaen, men litt kjedelig at det ikke er mulig og få HD lyd i den? Men vil ikke ATV begrense den eventuelle lyden fra iPad vist den ikke støtter HD lyd i utgangspunktet? Dette må uansett undersøkes ytterligere.

Selv bruker jeg min ATV2 med XBMC og streamer fra iMac, men ser hovedsakelig TV serier at ymse kvalitet, så har ikke brydd meg så veldig om det er HD lyd eller ei.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Selv bruker jeg min ATV2 med XBMC og streamer fra iMac, men ser hovedsakelig TV serier at ymse kvalitet, så har ikke brydd meg så veldig om det er HD lyd eller ei.
    Det er nettopp denne bruken Apple innretter seg etter. Skal Apple fortrenge høyoppløste formater til evig tid, så forblir de en produsent for hettefolket med laptop og hvite propper i ørene. De som vil ha maks lydkvalitet må se etter andre løsninger. Og det vil være synd og skam med tanke på hvor anvendelig Apple TV er. Det kan da ikke være noe hokus pokus for dem å implementere HD lyd i ATV, men jeg tror motviljen skyldes arroganse, at de nekter å betale for lisenser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Nei. Netflix har enten DD, DD+ eller PCM på sine filmer. Uansett om du streamer via PC, Mac, ATV, PS3 eller noe annet.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Nei. Netflix har enten DD, DD+ eller PCM på sine filmer. Uansett om du streamer via PC, Mac, ATV, PS3 eller noe annet.
    Takk, da tror jeg det er riktig som andre har kommentert at Apple ikke vil betale for HD-lyd lisens, hvis det heter noe sånn.

Jeg må forresten korrigere meg selv:
    "iPad er vel ikke et hobbyprodukt. For heller ikke her kan man få HD lyd. Mener jeg fikk standard DD da jeg valgte å dele skjerm med ATV (3)....."

Testet dette i går kveld og saken er slik:
    Netflix på ATV > DD 5.1 lyd ut på flere filmer
    Netflix på iPad med delt skjerm til ATV > kun PCM 2 kanal

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •