Alternativer til squeezebox?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til squeezebox?

Det siste halve året har det bare blitt mer og mer tull med squeezebox, så den er nå klar til å byttes ut.

Så da lurer jeg litt på hva alternativene er uten at det trenger å bli så dyrt.

Jeg ønsker å få spillt av samlingen min som ligger som mp3 og jeg ønsker å få brukt wimp. Ønsker også å kunne styre det hele på en bra måte i fra nettbrett med ios eller android.

Så hva er de beste alternativene her for å få dette til?

Kan jeg bruke en apple tv til dette? Kan jo plukkes opp billig nå, og kan styres med nettbrett. Wimp kan jeg vel få til via airplay og muligens via xbmc? Resten av musikken kan jeg vel styre enkelt og greit via xbmc eller lignende?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Sonos. I mine øyne utvilsomt det beste alternativet. Finnes i forskjellige versjoner både med og uten innebygde høyttalere alt etter som hva behovet ditt er.

Grensesnittet på f.eks iPad er meget bra. Kan også styres fra PC, telefon eller original fjernkontroll.
    iPad er uten tvil det beste alternativet også i forhold til den originale fjernkontrollen.

Enkel demo her: Sonos Controller for iPad preview - YouTube

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos ser bra ut, men koster også 2400 for en play tre mens ny squeezebox duet koster 995. På duet kan jeg gaktisk selge selve fjernkontrollen for rundt 500 og sitte igjen med en ekstremt billig løsning.

Hva som gjør sonos verdt så mye ekstra utgifter?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ser på en squeezebox duet så antar jeg at du skal koble produktet du kjøper til et eksisterende anlegg?

Isåfall er det Sonos Connect som vil være den beste løsningen for deg.

Ja, den koster mer enn Squeezebox.

Om man synes prisforskjellen er verdt det blir nok opp til hver enkelt, men jeg er ikke i tvil for min egen del. Jeg har hatt begge deler og min erfaring er så som så med Squeezebox mens jeg har vært veldig veldig fornøyd med Sonos.

Igjen, kun min subjektive mening...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Squeezebox (to forskjellige modeller) i tja..6-7 år? Den har vært 100% stabil hele veien. Før du bytter den ut bør du kanskje dobbeltsjekke at ikke problemet ligger på server eller i nettverket ditt?
    --
    Thorbjørn

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg har hatt Squeezebox (to forskjellige modeller) i tja..6-7 år? Den har vært 100% stabil hele veien. Før du bytter den ut bør du kanskje dobbeltsjekke at ikke problemet ligger på server eller i nettverket ditt?
    +1

Har 2 stk Squeezebox Duet og 2 stk Squeezebox Boom. Har hatt Duet siden de ble lansert. Har aldri hatt noe nevneverdige problemer med noen av de.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr 2 touch og 1 boom.. funker fett.. men det var litt trøblete da squeezeSenter lå på en Windows maskin.. alt ble 99% stabilt med å legge det over på Linux serveren min, som "aldri" restartes...

Kan oppleve noe problemer når størmmen går i huset, men løsnignen da er de å restartere Squeezesenteret på serveren min..

Men Sonos er knallbra, men er endel bæll der og..

Begge systemene er uansett veldig bra syns jeg.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet for oss som ikke skjønner en pøkk av nettverk og data, er at det hjelper ikke hvor problemet ligger. Jeg trengte mye hjelp (takk svennand) for å få mitt opplegg til å kjøre (Qnap NAS/Dir-655), og den dagen det takker for seg så aner jeg ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke engang. Nå har det heldigvis for meg kjørt forholdsvis uproblematisk i 2-3 år (har bodd 3 forskjellige steder også) så jeg krysser fingrene for at det holder noen år til. Når det funker så er det helt genialt (styres med iPeng for iPad/iPhone), men frykten sitter der.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SB Duet.. Der vi bodde før var det bare krøll, funka så og si aldri, og funka det var det ustabilt. Flytta, og nytt routermodem fra leverandør og nå er det så stabilt som det kan bli, har ikke feila en eneste gang de tre årene vi har bodd her.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det kan godt være at problemet ligger et annet sted her hjemme enn på selve squeezeboxen, så om noen ønsker og komme med noen råd for å feilsøke tar jeg gjerne i mot tips.

Jeg har ikke fjernkontrollen til duet, så alt gjøres via cmd for å sette den opp slik jeg vil ha den. Har ikke vært noe problem dette tidligere, men nå er det altså bare rot blitt.

Får prøve et siste forsøk på å få satt den opp før jeg eventuelt kjøper ny, se om der kan være en annen feil et sted.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Problemet for oss som ikke skjønner en pøkk av nettverk og data, er at det hjelper ikke hvor problemet ligger. Jeg trengte mye hjelp (takk svennand) for å få mitt opplegg til å kjøre (Qnap NAS/Dir-655), og den dagen det takker for seg så aner jeg ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke engang. Nå har det heldigvis for meg kjørt forholdsvis uproblematisk i 2-3 år (har bodd 3 forskjellige steder også) så jeg krysser fingrene for at det holder noen år til. Når det funker så er det helt genialt (styres med iPeng for iPad/iPhone), men frykten sitter der.
    Da burde dere holde hendene unna .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd problemer med følgende rutere:

De fleste ifra D-link, spesielt DIR-655 var fæle (ble byttet 4 ganger før jeg heva kjøpet).
    NetGear, hadde et par modeller, disse fungerte fint.
    Jensen of Scandinavia, stabile som bare det.

Problemet med alle de over er uansett om du laster ned Torrent, da går de en smule varmt og "dør".. krever da som oftest en reboot... Men som Aksesspunkt mot en GOD firewall/ruter fungerer de gør godt.

(mitt oppsett består av Jensen 9300 som AP, mot en Zyxcel Zywall5 firewall-ruter: går aldri ned, selv om 2-3 PC'er laster ned torrents over en 30/30mbit linje)

Linksys sine nye så også ut til å være meget stabile, selv med bruk av masse torrent.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en WNDR3700, og har ikke opplevd noen problemer med denne. Den kjører dønn stabilt selv om jeg makser ut linjen her på torrent. Har en 70/10 linje og det klarer den helt fint.

Jeg har ingen tro på at det er routeren som er problemet her hos meg da det er kun squeezebox som er problemet.

Skal sette den opp mot fast ip nå og se om det gjør noen forskjell, en vet jo aldri.

Hva foretrekker dere for styring av squeezeboks, altså hvilket program til ios og til android?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    ...Hva foretrekker dere for styring av squeezeboks, altså hvilket program til ios og til android?
    SqueezePad for iPad og iPeng for iPhone. (Har forresten WNDR3700 selv. Svært godt fornøyd med den. Kjører via en Synology DS1511+ NAS)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut som om at jeg har funnet løsningen.

Bruker som nevnt udap til å sette opp squeezeboks siden jeg ikke har noen kontroller, og da var den satt til fast ip. Problemet er bare at jeg har byttet ruter siden sist, og i nye ruteren har den en annen ip enn den jeg hadde gitt beskjed om at squeezebox skulle lete etter.

Så nå har jeg satt opp samme ip begge steder, så får jeg se hvor lenge det er stabilt før jeg må bort å restarte squeezebox manuelt igjen.

Av nysgjerrighet. Er der noen grunn til ikke å kjøpe en apple tv til 400 brukt og bruke denne?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også gitt opp SB duet til fordel for apple tv2 og ipod/ipad med wimp. Dette fungerer mye bedre for min del uten at det blir nettverks problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det virker nå så bytter jeg nok ikke den ut, men skulle hatt en til, og derfor jeg da vurderer atv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det virker nå så bytter jeg nok ikke den ut, men skulle hatt en til, og derfor jeg da vurderer atv.

Jeg har en SB duet, og er koblet opp mot en dir-655, jeg kan ikke si at jeg har hatt noe særlig problemer med den kombinasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos ser bra ut, men koster også 2400 for en play tre mens ny squeezebox duet koster 995. På duet kan jeg gaktisk selge selve fjernkontrollen for rundt 500 og sitte igjen med en ekstremt billig løsning.

Hva som gjør sonos verdt så mye ekstra utgifter?

Duet systemet koster vel 1995, ikke 995. Jeg ga i hvert fall 1995 for duet på elkjøp, og jeg har sett den dyrere andre steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Duet systemet koster vel 1995, ikke 995. Jeg ga i hvert fall 1995 for duet på elkjøp, og jeg har sett den dyrere andre steder.
    Jeg ga 995 på elkjøp, men det er en liten evighet siden. Solgte controller for 600 løst, 395 brukte jeg på den.

Selges nå for 995 på lefdal.com, velg collect@store og du slipper frakt.

Logitech Squeezebox Duet - Lefdal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •