Får ikke BoxeeBox og pc til å "snakke sammen"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke BoxeeBox og pc til å "snakke sammen"

Jeg var av den oppfatning at boxee var "idiotsikkert", men etter å ha kranglet med den i hele kveld uten å komme et steg nærmere, må jeg tydeligvis ha eksperthjelp.

Jeg finner altså ikke pcen min fra boxeen, og jeg finner ikke boxeen +hd fra pcen. Jeg har skrudd på windows file shearing for å bruke harddisken som en nas, men den dukker ikke opp på pceen min. Tanken min er primært å flytte innhold over til harddisken og se det derfra, så sistnevnte er absolutt viktigst.

Boxeen er koblet i ruteren via kabel, pcen er koblet på det trådløse nettverket. Kjører windows 7.

Noen som kan hjelpe en stakkars grønnskolling. Holder på å bli sprø her!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ruteren din som også er trådløs? eller har du en annen trådløs?

I så fall kan det jo være at begge deler ut adresser i forskjellige nett og da ser ikke boxee pc. Sjekk hvilken ip pc har og hvilken ip boxee har.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trådløs ruter ja. apple airport express. nå har jeg koblet boxeen over på trådløsnettet. Da finner jeg videoene som ligger på pcen min, men jeg finner ikke boxeen fra pcen. Hvordan finner jeg denne? (win7) og jeg skulle gjerne likt å ha boxeen kobla på det kablete nettverket. jeg får vel bedre ytelse på netflix ol. da?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører siste programvare, kan noe ligge det. Jeg hadde og problemer med Boxee etter oppdatering. Først etter at jeg koblet den til nett med kabel, våknet det trådløse senderer i Boxee opp i full blomst...

Prøv kabel du og...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte kabel til å begynne med. Da fant den ikke dataen, og dataen fant ikke boxeen. Koblet boxeen over på det samme trådløsnettet dataen er på. Da fant den dataen, men det var et sabla rot, og kun et fåtall av mappene mine vistes. Dataen min oppdaget ikke boxeen.

Her er oppsettet. Ruter kablet til boxee, xbox og airport express. Pc koblet til trådløsnett sendt fra sistnevnte. Jeg har haket av"enable windows file shearing", passordet står tomt og "share workgroup" står som WORKGROUP. Det korresponderer med arbeidsgruppen på pcen min.

Btw: Finner ikke boxeen fra dama sin datamaskin heller. (også win7).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg forvente at boxeen dukke opp på pcen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha boxeen koblet til ruteren via kabel, og pcen koblet til ruteren via trådløsruteren. Hvordan går jeg frem for at disse to skal "se hverandre". Nå når jeg velger Windows network (smb) finner jeg en hel haug med andre maskinnavn, men ikke min egen. Hvorfor er det slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Airport Express.

Kort fortalt så setter du den i bromodus(Bruk Airport-verktøy om du er på mac). Da vil dhcpserveren i airporten skrues av og den vil dele ut adresser fra ruteren din. Ruteren din vil da stå som dhcpserver og alle adressen vil være i samme nett.

Slik oppsettet ditt høres ut i dag så står ruteren og deler ut adresser på innsiden. De kablede pcene får da feks 10.x.x.x adresser. Airport-expressen vil få en 10.x.x.x på "utsiden" på det trådløse nettet deler den ut adresser i en annen range, fesk 192.168.x.x . Da vil de trådløse maskinene være i et annet nett og ikke se de som er på kablet nett.

Maskinene i 10.x nettet ser ikke de i 192.x nettet og omvendt uten videre. Dette er noe av problemet.

Setter du Airporten i bromodus vil den dele ut adressene fra ruteren og alle vil være i samme nett.

Kjenner ikke Boxee men mulig du må koble alt kablet første gang dersom det er firmwareproblemer som kom fram i en tidligere post.

Håper du har noe å gå etter her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    Kort fortalt så setter du den i bromodus(Bruk Airport-verktøy om du er på mac). Da vil dhcpserveren i airporten skrues av og den vil dele ut adresser fra ruteren din. Ruteren din vil da stå som dhcpserver og alle adressen vil være i samme nett.

Slik oppsettet ditt høres ut i dag så står ruteren og deler ut adresser på innsiden. De kablede pcene får da feks 10.x.x.x adresser. Airport-expressen vil få en 10.x.x.x på "utsiden" på det trådløse nettet deler den ut adresser i en annen range, fesk 192.168.x.x . Da vil de trådløse maskinene være i et annet nett og ikke se de som er på kablet nett.

Maskinene i 10.x nettet ser ikke de i 192.x nettet og omvendt uten videre. Dette er noe av problemet.

Setter du Airporten i bromodus vil den dele ut adressene fra ruteren og alle vil være i samme nett.

Kjenner ikke Boxee men mulig du må koble alt kablet første gang dersom det er firmwareproblemer som kom fram i en tidligere post.

Håper du har noe å gå etter her.
    Hvordan gjør jeg dette fra airport-verktøyet? Finner ikke hvor jeg velger bro-modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På mac

Hos meg på mac:

Logg inn på express
    velg Nettverk
    endre rutermodus: Av (Bromodus)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Håper det hjalp og at du får det til å virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser slik ut. Jeg ser boxeen fra både min og dama sin pc, og jeg finner den delte mappa fra pcen min på boxeen(denne kommer nok ikke til å bli mye brukt, da nettet her ikke er av de raskeste). Men det tar lang tid å overføre en videofil. Skal det være slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve meg på et generelt svar. Hvor lang tid det tar å overføre en fil avhenger av størrelse på fil, fart på nettverket og utstyret som behander/tar i mot fil.

Dersom man kjører trådløst går nesten halvparten av kapasiteten på forbindelsen til å holde den oppe og dersom man sitter feks i et annet rom en sender reduseres kapasiteten ytterligere.

Dersom man skal streame en film som feks er på to timer, trenger man linjekapasitet som tilsvarer at man får lastet hele filmen på to timer. Normalt tar det ikke så lang tid på et lokalnett. Men dette er generelt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •