squeezebox duet=bare trøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

squeezebox duet=bare trøbbel

Hei.
    Lurer på hvordan de klarte å selge så mange av disse Duet-boksene, da det som hørtes ut til å være et plug and play produkt, er blitt et mareritt for meg.
    Brukte 3-4 timer på å få håndsettet på nett, receiveren er tilsluttet både(tror jeg, var iallefall) trådløst og via kabel. Fikk til slutt inn nettradio første dagen, neste gang virket ingenting.
    Etter mye F-ord, begynte nettradio å fungere igjen. Etter ca. en uke kom Spotify inn, når jeg til slutt fikk serveren til å gå, måtte bytte PC!?!
    Men noen dager senere funger absolutt ingen ting igjen, og nå har 14dagers angre-fristen gått ut, hvis ikke skulle de fått Dri... i retur.
    I håndsettet står det:kan ikke kople til mysqueezebox.com, men går jeg på avanserte innstillinger og diagnose, kjører kontroller nettverk så er alt ok.
    Trådløs info: Alt OK.
    Info om server: IP til mysqueezebox.com står oppført men den hopper mellom forskjellige adresser?
    Det står ok på: Ping, TCP-port 3483 og 9000.
    Registrert på mysqueezebox.com registreringen, men media server står som ikke tilkoplet??? her er problemet, men hva menes med det??
    Serverprogrammet som står på PC er oppe å går, men den finner ikke spilleren!
    Ser ut som selve spilleren har mistet kommunikasjonen, tar jeg strømmen på den blinker lampen på den en periode, før den lyser fast blått, som skal bety at den har nett. Men jeg finner den ikke på DHCP listen i routeren min.

Lurer på hvordan jeg får satt den opp igjenn! Ikke noe reset-hull å finne.
    Har jobbet en del med IP-adressering/nettverk/osv. men blir bare ikke klok på denne spilleren, som skulle være så jæ... enkel.....
    Tenkte det skulle være enkelt, bare sette opp denne boksen, da jeg savnet radio i anlegget mitt etter at Nakamichi TA-4 receiveren min måtte vike for et oppsett bestående av Emotiva XPS DAC som preamp, og en HK Citation22 som slutt-trinn. Har dessuten registrert meg som premium kunde hos spotify, men knapt fått testet dette, før anlegget sovnet.
    PS. har skikkelig kraftig trådløst signal(kun aksesspunkt, all dhcp går fra bredbåndsruteren min) så det ikke det.

Noen som vet hva som skal til, for å få verdens enkleste boks (lest på nett)til å spille?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å resette kontroller finnes det en eget menypunkt.
    For å resette receiver må du holde inn knappen i front til det først går til sakte blinking, for så hurtig blink noen sekunder.

Spotify funker ikke på duet. Du må bruke 3-part-app (finner den i squeezebox center).

Om server ikke ville gå på pc'en, er det vel pc'en?

Jeg har også hatt litt tull med squeezebox-server. Men det har ikke ført til noen mangler av funksjonalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotify har fungert.

Takk for svar.
    Spotify har fungert ok, med den plug-in modulen som hører til, i ca en uke, med periodisk bruk, men etter det har jeg ikke fått noen ting ut av boksen.
    Enkelte pauser i lyden oppstår(10-15sek) men ikke noe større problemer enn det med spotify.
    Skal resette receiveren og se hva som skjer.
    Ubrukelig bruksanvisning spør du meg, men som det står i bruksanvisningen: Du finner mer informasjon om Squeezebox duet i bruksanvisningen........
    Ja jeg er litt pisst off.....nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en brukt duet for en tid tilbake og plundra noe veldig i begynnelsen, men hos meg viste problematikken seg å være valg av krypteringsmåte på det trådløse nettet. Etter at jeg gikk over til WPA2 og resatte receiveren og installerte den på nytt, så har det fungert fint her hos meg.
    Har "parkert" duett-controlleren da jeg istedet bruker mobiltelefonen og en egen app (Android) til å styre den med. Med denne appen kan jeg styre alle mine 4 squeezebox-produkter.

Det løser seg nok til slutt.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Kjøpte en brukt duet for en tid tilbake og plundra noe veldig i begynnelsen, men hos meg viste problematikken seg å være valg av krypteringsmåte på det trådløse nettet. Etter at jeg gikk over til WPA2 og resatte receiveren og installerte den på nytt, så har det fungert fint her hos meg.
    Har "parkert" duett-controlleren da jeg istedet bruker mobiltelefonen og en egen app (Android) til å styre den med. Med denne appen kan jeg styre alle mine 4 squeezebox-produkter.

Det løser seg nok til slutt.

Lykke til!
    Det er sant. Har lest en eller annen plass at duet kan ha trøbbel med annen kryptering enn WPA2. Husker ikke kilde eller troverdighet, men mener å ha lest det.

Jeg har hatt min i en 3-4 dager, trøbla noen timer i starten. Men går som en drøm nå.

Setting up Squeezebox Duet

Denne siden brukte jeg mye til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjører WPA2 kryptering

Ja det var derfor det ble så mye plunder ved oppstart, da jeg kun fant valget mellom wep64 og wep128, først etter å ha resatt boksen noen ganger, kom jeg innom valget manuell tilkopling, som bød på flere alternativer(fikk ikke dette alternativet ved første oppstart.
    Har nå resatt begge deler og koplet meg opp på nytt.
    Trøbbelet fortsetter, kom først inn på nettradio, lastet inn bruker for spotify, men når jeg skal starte noen funksjoner, så kommer det frem at den ønsker å kople seg til mysqueezebox.com noe den ikke klarer.
    når jeg går inn på pc og åpner web på mediaserveren, og velger spiller, får jeg først beskjed om at denne er tilkoplet mysquee..osv, og spør om jeg vil kople over til mediaserveren, etter å ha gjort det er det funger ingen ting lenger.
    Blir ikke mindre forvirret av at jeg har en server på pc'en samtidig med at det er en på nettet, og når jeg skal benytte hvilken og hvordan jeg påvirker disse valgene er noe uklare.
    Samme hva jeg prøver på håndkontrollen, så ser det ut så den går mot mysquee...osv. og ikke mot media serveren som er på pc'en.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Duet i 2-3 år og hadde også trøbbel med å få den oppe å gå.
    Er helt enig at den ikke er plug and play slik man forventer i dag, er også enig at bruksanvisning er langt fra god nok.
    MEN hos meg løste problemene seg etter at jeg droppet trådløst nett OG fikk meg ny router.
    Siden har den fungert uten nevneverdig trøbbel.

Jeg har desverre ikke kunnskaper nok om emnet til å komme med eksakte forslag til tiltak eller hvorfor det er sånn, det jeg prøver å si er at MANGE opplever trøbbel i starten men at de fleste blir veldig fornøyd etterhvert.
    Så ha litt tålmodighet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har personlig satt routeren min til å gi faste IP adresser til squeezeboxene mine og squeezeserver pc'en. Dette fikk mine squeezeboxer til å bli veldig stabile.

Verdt et forsøk :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er nok nettverket som er problemet

Har nå resatt alt utstyr, flere ganger. Fjernkontrollen kommer dønn inn, men spilleren får visst ikke IP adresse, det ser ikke ut som at den og routeren fungerer sammen.
    Finner ikke spilleren under dhcp- adressene som er utdelt.
    Fant spilleren kun som mac adresse på det trådløse aksesspunktet men etter flere resetting er den borte også her.
    Hvordan får jeg satt opp fast ip på spilleren?
    Jeg har full kontroll på min inteno router, da jeg benytter fast ip på en annen server i huset(varmestyring m.web server).
    Jeg har også full kontroll på min D-link trådløs, men denne router ikke, den bare linker.
    Men jeg ser ikke hvordan jeg skal komme inn i squeezeboxen og låse denne på fast adresse f.eks. 192.168.1.21/24.
    Det som er mest irriterende er jo det at dette faktisk funka, en ukes tid, korte 10sek. pauser, indikerer vel også at nettet strevde allerede da, om det ikke er vanlig da(litt irriterende:evil:.
    Har en Inteno router fra Loqal, som har fungert greit, men måtte ha spesialbehandling fra leverandøren før X-boxsen til guttungen kom på nett, er det noe slikt her også, kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbelet fortsetter: Borte bra men hjemme håpløs.

Satte inn fast ip mot mac adressene til begge deler. Spilleren kommer bort etter en stund, slik at den kommer aldri på nett under installasjonen. Deretter finner ikke håndsettet spilleren.
    Tok med utstyret på jobb, satte det opp der og det hele så ut til å fungere foruten spotify. Fikk inn radio, spilleren kom til syne på media serveren, og på mysqueeze...com
    Tok med utstyret hjem igjen, og her hjemme fortsetter den som før, spilleren forsvinner etter at jeg kommer til det punktet hvor den skal tilkoples nettet. under punktet velg spiller, finner ikke håndsettet spilleren.
    Trådløs/kablet same shit.
    DHCP/fast IP=same shit.
    Plug and play.............my ass.
    Må være min Inteno bredbåndsruter som suger, men den fungerer greit på alt annet, er det noen andre her som har måttet bytte bredbåndsleverandør for å få SKVISBOKSN til å fungere??
    Og det fungerte jo i forrige uke...
    Hilsen en noe utålmodig trønder(etter ca.25x resatt til fabrikk innstilling).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at den offisielle spotifystøtta kun fungerer på touch og radio... du må bruke triode sin tredjepart vare.. som også er bedre uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada, har benyttet plugin for spotify

Men det hjelper så lite når jeg ikke får en jæ.... lyd ut av boksen mer.
    Denne går i posten, som retur any time, siste Logitech i huset her.
    Bruker pengene på en pc, hvor man faktisk kan gjøre det samme, eneste forskjellen er at man må evt. benytte Tv som display istedet for fjernkontrollen.
    Ser ellers ikke noen stor fordel med denne SKVISBOKSEN.
    Eller er det noen der ute som kan tenke seg å kjøpe den av meg.
    Splitter ny, 1500.-
    Og ikke bry dere om den dårlige reklamen i tråden... boksen er "bra den".:-x

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du nok vært utheldig med boksen sin, om det ikke kommer noe lyd ut av den nå. Har installert masse Dueter rundt om, og de fungerer fjell!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vært skrevet side opp og side ned om problemer med Duet og dens controller og om jeg skulle fått den gratis ville jeg ikke hatt den, sorry. Vet at mange er happy med den, men jeg er og blir skeptisk.
    Squeezebox SB3 Classic har jeg hatt nå i 5 år og den funker som en kule. Touch er av samme kaliber.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat installert Duet. Litt plundring var det ja gitt.. Men det gikk da til slutt, ihvertfall ser det slik ut til nå.. MEN hvordan få spotify til å virke med duet? Ser det nevnes 3 parts app... Hva er dette og hvordan gjøres det? Enkelt forklart..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på webcontroll, åpne Innstillinger, Plugins, scoll ned og du skal se Spotify 3. part plugin, denne aktiverer du og plotter inn dine innstillinger. Du må restarte serveren og plugin`en dukker da opp på forsiden under "Mine Tjenester".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer inn på spotify på controlleren nå, men når jeg skal starte en sang kommer det opp " unable to play file type for.." Hva gjør jeg da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saftogboller
    Kommer inn på spotify på controlleren nå, men når jeg skal starte en sang kommer det opp " unable to play file type for.." Hva gjør jeg da?
    Orginal spotify funker ikke.

Når du har valgt biblioteket som kjører 3-part appen (som Niels Nielsen sa), så går du inn på "mine tjenester". Der finner du en annen spotify, med rødt/oranige ikon

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til det. Men nå kommer det opp "connection timed out" bare.. Kommer ikke inn på spillelister etc.. Ikke noe feil ved nettverket som jeg vet av.

Tips her da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0