Media senter virker på alle andre pc'er en ASUS laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media senter virker på alle andre pc'er en ASUS laptop

Hei har et problem et ny anskaffelse av squeezebox duet, må da kjøre Media server på pc/laptop og det går ikke så bra den maskinen det var tiltenkt.

1. La inn Media server 7.7.1 på en ASUS laptop som var ny innkjøpt med Windows 7 og Microsoft*Security*Essentials antivirus på, MS kjører sent og legger merke til at etter restart av MS så forsvinner oversiktensom viser musikk filer som er telt opp etter scan.
    1.1 Ser også under mappen for diagnostisk at den gir error på de tre øverste feltene.
    1.2 Legger så inn media server på Macbook og får den til å virke.
    Den finner filer på mac'en og alt bare bra med fin lyd på bitrate 320, legger her inn 3D part spotify og det virker ikke får feil på at den ikke kan lese filer.
    1.3 På Macbook legger jeg inn nyere ver. funnet på slimserver 7.7.2.3365 og den spiller spotifay som bare det.
    1.4 Legger inn Media senter på en annet eldre laptop og det virker som en drøm men ikke spotifay da den naturlig nok får time out, og det forstår jeg også ut fra at denne ikke har kapasitet til å kjøre Mediasenter og trådløst.

2.0 Tilbake til Ny ASUS og etter google litt så finner jeg andre med samme problem som sier at de har
    -Har tatt av brannmur og prøvd, også sjekket at det var lagt til under brannmuren og sammenlignet med oppsett på gammel laptop som også kjører win7 og Essentials
    -Sjekket at andre programmer en de som var med laptop fra første oppstart ikke kjører
    Men så starter også Asusen etter mange restart av MS og det virker perfect. Problemet er tilbake etter at pc har hvert skrudd av og igjen viser diagnostisk error
    2.1 Legger inn rett opp å den gamle MS ny versjon 7.7.2 som kom ut 12.januar og den virker med en gang, legger laptop i standby og starter fint igjen men skrur av strømmen og den virker ikke. Dette tar flere timer med feiling og prøving på akurat denne ASUSen å få det opp og aner ikke hvor det stopper opp.
    2.2 Samme resultat om jeg kjører administrator eller user, har virket stabilt når det først virker. Den finner også de andre pc'ene i huset hvis de starter opp uten problemer.
    2.3 Asusen var til fruen for å kunne kjøre spotify, og duet,en var på tilbud så tok jeg den med og er fornøy med lyd kvaliteten som jeg hvert fall synes er bedre enn og kjøre kjennom apple-tv og airfoil.

Håper noen kan hjelpe her...........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a) Kan jo ikke kalle dette en bug og så legge inn andre versjoner når det har virket og var stabilt så lenge strømen ikke ble skrudd av første gangen, og det ellers virker helt ok på alle andre maskiner i huset.
    b) Ser det skrives en del om problemet som er ved scanning av musikkfiler, og det er kansje der det ligger hos meg også hvert fall så er det samme symtomer.
    c) Øverst iSqueezebox Media senter Panel:
    Port 3483(slimproto): Failed
    Port 9000(HTTP): Failed
    Port 9090(CLI): Failed de andre for Ping osv er OK.
    d) Får ingen advarsler eller noen andre meldinger fra brannmur eller antivirus. Har desuten prøvd å stoppe disse, utfordringen er jo at den har virket men er vanskelig å vekke til live.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan svare på mitt problem ?

Nå har eg jobbet med dette den siste uka, uten å komme noen nærere løsning med ASUS laptopen. Leste på nett flere som mente Norman antivirus var synderen men nå er det ikke det jeg har men Microsoft Security Essentials som jeg har deaktivert sammen med brannmuren men oppnår samme resultat.

-Etter en clean reinstallering alt virker som en drøm, inntil en tar en restart
    -En eldre laptop med win 7 med også Microsoft Security Essentials virker med en gang samme med stasjonær og mac som beskrevet tidligere.
    -Nå er alt prøvd med alt av sikker het skrudd av, har også sjekket avkrysninger for windows brannmur.

Spørsmålet hvor begynner jeg å lette når noe feil melding er at:
    Port 3483 (slimproto): Mislyktes
    Port 9000 (HTTP): Mislyktet
    Port 9090 (CLI): Mislyktet
    Server kjører men kan ikke kontakte port 9000 =A viser ingen programmer som evt. kan ha blokkert tilkoblingen.

Alt dette var ok inntil jeg restartet etter reinstallering av LMS

Håper noen kan hjelp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •