Må TVen stå på for å høre på spotify på Apple TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Må TVen stå på for å høre på spotify på Apple TV?

Har to aktive høyttalere og Ipad. Vil gjerne spille av spotify på ipaden til anlegget trådløst via airplay. prøvde først en airport express men fikk d ikke til og ble forbanna og sendte den i retur
    Men hører folk sier at apple tv er bedre, og da kan jeg jo i tillegg speile alt jeg gjør på ipaden til apple tven og til 55 tommeren...
    men hvis jeg kun vil kjøre lyd fra spotify og eventuelt musikkvideoer på youtube.... kan jeg gjøre det uten at 55 tommeren må være PÅ? (slik at jeg har bilde av spotify og youtube på skjermen)
    Hvis jeg bare er interessert i å spille musikk i en god del timer så er det irriterende hvis TVen må stå på hele tiden....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs helt hvordan du kobler dette.

Om høyttalerne er koblet til tv'n, så må tv'n stå på.
    Om høyttalerne er koblet direkte til Apple TV, så trenger du ikke å ha tv'n på, naturligvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    Har to aktive høyttalere og Ipad. Vil gjerne spille av spotify på ipaden til anlegget trådløst via airplay. prøvde først en airport express men fikk d ikke til og ble forbanna og sendte den i retur
    Men hører folk sier at apple tv er bedre, og da kan jeg jo i tillegg speile alt jeg gjør på ipaden til apple tven og til 55 tommeren...
    men hvis jeg kun vil kjøre lyd fra spotify og eventuelt musikkvideoer på youtube.... kan jeg gjøre det uten at 55 tommeren må være PÅ? (slik at jeg har bilde av spotify og youtube på skjermen)
    Hvis jeg bare er interessert i å spille musikk i en god del timer så er det irriterende hvis TVen må stå på hele tiden....
    Bruker selv aple tv som trådløs musik formidler. Du trenger ikke å ha tv på. Men om du kjører en Hdmi kabel til tv og optisk til forsterker/DAC/høyttalere. så kan den brukes uten tv på.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller om du har en forsterker med hdmi ut, koble den rett in i receiver med hdmi...

Da har du fått alle løsningene tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet en dings som konverterer det optiske signalet fra Apple TV til Phono på forsterkeren?

Kjører Hegel forsterker og der er det ikke mye optiske, eller andre digitale innganger. Jeg er jo som trådstarter ikke interessert i å ha Tv-en på ved musikkspilling

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En DAC burde gjøre susen.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nero2
    Er det noen som har funnet en dings som konverterer det optiske signalet fra Apple TV til Phono på forsterkeren
    Fra optisk til phono? Er vel en vanlig DAC vi snakker om da... Fins utallige tråder om dac her inne i et utall prisklasser

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet en dings som konverterer det optiske signalet fra Apple TV til Phono på forsterkeren?

Kjører Hegel forsterker og der er det ikke mye optiske, eller andre digitale innganger. Jeg er jo som trådstarter ikke interessert i å ha Tv-en på ved musikkspilling
    Hva med en sånn en: Apple Composite AV-kabel - Apple Store (Norge)

Men den beste løsningen er selvfølgelig en dac, som nevnt tidligere her.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Den kabelen er beregnet på ipod/iphone/ipad, ikke AppleTV

Men den beste løsningen er selvfølgelig en dac, som nevnt tidligere her.
    Det kommer veldig an på hva man mener med "beste". Hvis OP har en forsterker med HDMI innganger, så mener jeg det beste er å koble AppleTV til forsterkeren med en HDMI-kabel, og bruke forsterkerens DAC.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Den kabelen er beregnet på ipod/iphone/ipad, ikke AppleTV

Det kommer veldig an på hva man mener med "beste". Hvis OP har en forsterker med HDMI innganger, så mener jeg det beste er å koble AppleTV til forsterkeren med en HDMI-kabel, og bruke forsterkerens DAC.

Sorry. Så det først nå jeg. Var litt rask i søket.

Nå nevner vell Nero2 at han har hegel forsterker uten annet en komp ingang. Da blir Dac den beste løsningen. Tror kansje den eneste løsningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå nevner vell Nero2 at han har hegel forsterker uten annet en komp ingang. Da blir Dac den beste løsningen. Tror kansje den eneste løsningen?
    Ah. Da var jeg nok litt rask i avtrekkeren selv. Jeg sjekket første meldingen i tråden, og konstaterte at freddyfender ikke hadde sagt noe om hva slags forsterker han hadde.

Har man ikke digitale innganger, så blir det vanskelig å komme utenom en DAC i en eller annen form, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Fra optisk til phono? Er vel en vanlig DAC vi snakker om da... Fins utallige tråder om dac her inne i et utall prisklasser
    Takker for svar:
    Litt av poenget var jo å bruke apple TV istedenfor en DAC, da jeg egentlig skulle ha en trådløs DAC, men fant ut at Apple TV kanskje gjorde jobben lettere :9 Ettersom den også kan streame bilde..

Så planen var liksom å bare ha en overgang; (her er det snakk om ok lyd kvalitet. Har fått tips på mail om denne: Adaptere: Cypress DCT-3 Digital (Coax/Optisk) til Analog converter (Ny!) - Eplehuset

Også når jeg søkte rundt (amason bla.) på "digital to analog" så fant jeg flere overganger/dac´er i mange prisklasser, ulempen er at alle trenger en ekstern strømforsyning.
    Amazon.com: FiiO D3 Digital to Analog Audio Converter - 192kHz/24bit Optical and Coaxial DAC: Electronics

JS

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:
    Litt av poenget var jo å bruke apple TV istedenfor en DAC, da jeg egentlig skulle ha en trådløs DAC, men fant ut at Apple TV kanskje gjorde jobben lettere :9 Ettersom den også kan streame bilde..

Så planen var liksom å bare ha en overgang; (her er det snakk om ok lyd kvalitet. Har fått tips på mail om denne: Adaptere: Cypress DCT-3 Digital (Coax/Optisk) til Analog converter (Ny!) - Eplehuset
    Nå blir jeg litt fristet til å spørre hva du tror DAC er en forkortelse for.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne fra ebay

Har selv bestilt denne, men ikke mottatt ennå. Men det ligger en stor tråd om den på både hifisentralen og head-fi som gjorde at jeg tok sjansen iallefall Vel 60$ inkl frakt er jo nifst billig hvis den gjør jobben bra!

Edit: Oppdaterte linker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå blir jeg litt fristet til å spørre hva du tror DAC er en forkortelse for.
    He he
    Som nevnt så lette jeg ikke etter en DAC men en overgang ifra optisk til phono, noe som jeg ikke fant med en gang.

Når jeg lette var, soundgarden.no nede, men ser nå at de selger noe av de samme komponentene som jeg linket til (under navnet DAC ja).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •