Mediaspiller eller HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller eller HTPC?

Har søkt og lest en del gjennom jungelen av htpcer og mediaspillere, og jeg lurer ganske enkelt på hva som er best8)

Noen kriterier har jeg jo selvsagt. Jeg skal utelukkende bruke den til å spille av film, serier og musikk. Har tenkt å koble den til reciveren min med hdmi. Det må være et enkelt og lekkert UI. Den må selvsagt støtte alle vanlige formater. Den må også se bra ut, da den skal stå i stua. Kona er nøye på sånt. Den må kunne laste ned cover og info om filmene og musikken. Dette bør skje automatisk slik som på xbmc.

Jeg har andre kriterier som jeg helst vil ha med, men som ikke er et must: Den bør ha støtte for youtube og spotify. Den kan gjærne ha innebygd harddisk. Hadde også vært greit å kunne laste ned torrent direkte fra avspilleren.

Har kikket en del på htpc av typen asrock. Disse dekker alle mine kriterier greit, men jeg lurer på om det finnes fete mediaspillere som gjør det jeg har skissert ovenfor. Disse er jo ofte noe billigere.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Boxee Box ser bra ut og funger utmerket. Så lett å bruke at selv kona klarer det 8). Selv har jeg valgt å koble til en pen elegant harddisk der filen ligger - Mkv filene laster du ned på PC'n og kopierer over pr nett eller fysisk ved å flytte hardisken.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •