Duett elr ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Duett elr ???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Duett elr ???

Siden elkjøp nå har satt ned prisen på squeezebox duet er det fristende å slå til.. Men er dette en god løsning for å lytte trådløst til spotify over anlegget..? Jeg liker veldig at denne har fjernkontroll slik at man ikke trenger å sitte kloss oppi den for å se hva man søker etter etc - slik man må med touch. For touch fungerer vel ikke med f.eks en app til androidmobil og bruke den som fjernkontroll?

Newcomer yazfat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv iPeng til iOS på en duet og touch. Men mener bestemt det er en app til android også.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte Touch istedenfor Duet.

Touch styrer du med Logitech squeezebox controller, for din android telefon. denne appen er gratis. Det finnes også betalapper, men jeg har ikke testet dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var tydeligvis bare et kortvarig tilbud.. Nå er det normalpris på Duet igjen..

Men enkelte hevder Touch er bedre enn Duet.. Erfaringer her noen ?? Hvis man kan styre Touch ved å laste ned en app til mobil elr nettbrett er det vel egentlig like enkelt..

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saftogboller
    Var tydeligvis bare et kortvarig tilbud.. Nå er det normalpris på Duet igjen..

Men enkelte hevder Touch er bedre enn Duet.. Erfaringer her noen ?? Hvis man kan styre Touch ved å laste ned en app til mobil elr nettbrett er det vel egentlig like enkelt..
    Touch klarer 24Bit/96kHz-filer - mens Duet ikke klarer mer enn 24/48. Ingen stor sak - man kan uansett spille opptil 24/192-filer på begge - de bare nedsamples til h.h.v. 24/96 og 24/48 i Logitech Media Server.

Ellers regnes vel DACen i Touch å være noe bedre - greit nok hvis man skal ta analoge signaler ut. Men hvis man likevel skal bruke en ekstern DAC, er ikke dette noe stort poeng.

Duet kan du gjemme bort - den kommuniserer med fjernkontrollen via det trådløse netteverket - mens Touch må ha direkte kontakt med strålene fra fjernkontrollen. Til gjengjeld kan du lære opp en universalfjernkontroll til å håndtere Touch - ikke dumt hvis du blir stresset av å ha mange fjernkontroller liggende på stuebordet.

Jeg kjører Duet og Classic her hjemme - kan ikke si at jeg opplever forskjellene som veldig avgjørende. Classic nettopp p.g.a. dette med fjernkontroller - kona vil ha én synlig fjernkontroll. Duet styrer jeg ved hjelp av iPad - som naturligvis også kan overta når det gjelder Classic når jeg vil.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer yazfat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Duet kan du gjemme bort - den kommuniserer med fjernkontrollen via det trådløse netteverket - mens Touch må ha direkte kontakt med strålene fra fjernkontrollen. Til gjengjeld kan du lære opp en universalfjernkontroll til å håndtere Touch - ikke dumt hvis du blir stresset av å ha mange fjernkontroller liggende på stuebordet.
    Jeg styrer jo min Touch med iPod/iPeng. Da er vel det via Wlan, og da kan man vel strengt tatt gjemme bort den også.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yazfat
    Jeg styrer jo min Touch med iPod/iPeng. Da er vel det via Wlan, og da kan man vel strengt tatt gjemme bort den også.
    Slik du styrer den, er det bare å gjemme den bort. Hvis du vil. Bruker man den medfølgende fjernkontrollen, må den stå synlig.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •