MKV fil hakker på WD TV HD boks. *NYE PROBLEMER*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MKV fil hakker på WD TV HD boks. *NYE PROBLEMER*

I går hadde jeg tenkt å se en film jeg har på disken på pcn, filmen er i MKV format og WD boksen støtter jo glatt dette. Men etter å ha sett ett par minutter så begynner filmen å hakke og lyden blir borte. Prøvde å stoppe og starte på nytt men det bare hakket. Prøvde en annen film, riktignok i IMG format og ingen hakking da. WD TV er koblet med kabel og har ikke hatt problemer med MKV filer før. Men det kan vel også være noe galt med selve filmen? Får prøve å legge den inn på nytt og se om det hjelper.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mistenker at det er noe galt med filen, kan du jo prøve å rippe den på nytt, og se om det hjelper. Jeg antar du har den fysiske platen..?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du drar den over med, NFS, SMB, SSHFS?
    Kan jo prøve å spille den av en annen plass.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Hva er det du drar den over med, NFS, SMB, SSHFS?
    Kan jo prøve å spille den av en annen plass.
    NFS?SMB?SSHFS? Kan ikke si jeg er helt med her...Den blir delt av pcn over nettverket og avspilt med WD TV HD boksen, det er alt jeg vet

Har prøvd å spille den av med VLC player og det går helt fint. Da må det være noe som ikke stemmer med WD TV boksen da? Nettverkshastighet skal ikke være noe problem da alt er kablet. Streaming ellers har ikke vært noe problem, bare denne filmen som hakker. Har ikke streamet så mange andre hd filmer enda da de fleste blir spilt av med plate på ps3.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd ett par andre MKV filer nå og de hakker også...Den ene så jeg faktisk for ca en uke siden og den fungerte helt fint da, men i dag så hakker den....Størrelsen på den er 5,4gb bare så det burde ikke ha noe med det å gjøre. Den andre jeg prøvde er på 45gb og den hakker fra første sekund.....
    WD TV boksen er oppdatert med nyeste firmware også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å legge filmen på en ekstern harddisk. Se om det funker da. Jeg har i hvert fall hatt problem selv med å se filmer over nettverk i 1080p.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Prøv å legge filmen på en ekstern harddisk. Se om det funker da. Jeg har i hvert fall hatt problem selv med å se filmer over nettverk i 1080p.
    Skru av alt. router, switcher og PCer. skru først på router og deretter alt det andre. Kan være det er droppet ned i hastighet grunnet støy el.

Dette er det første du må prøve.

kjell

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde nå å legge de over på en ekstern disk som får strøm fra usb port og da virker det helt knall.... Skal slå av alt som er nå og restarte pc og router og se om det hjelper noe. Det skal nevnes at verken pc eller router blir slått av med mindre det er lyn eller strømbrudd....Tenkte rett og slett ikke på å prøve det. Tilbakemelding kommer senere!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme erfaring med AC Ryan HDmini. 1080p-filer begynner å hakke når filstørrelsen overstiger 8-10 GB, men fra USB-disk går det knirkefritt. Jeg frykter at datastrømmen overstiger kapasiteten på nettverket rett og slett?

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde akkurat det samme. Det skjer som oftest når filene blir veldig store. Forsøk å lage filene litt mindre eks 720p istedet for 1080p, DTS istedet for DTS HD MA (som WD TV ikke engang støtter).

Jeg merket mer og mer at panoreringer etc ikke gikk så bra på WD TV i tillegg til de utfordringene du beskriver her.

Konklusjonen min ble at streaming med sentral filmboks er fremdtiden, men vi er ikke helt der ennå.

Resultatet for min del ble å investere i BluRay! Easy fix. Eneste er at samboeren min ikke er så glad i blå bluray bokser

Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Restartet alt her nå og testet men med samme resultatet dessverre...
    Men det er så rart siden jeg har streamet ihvertfall den ene filmen før uten problemer?

Og størrelsen er faktisk ikke på mer enn 5,4gb og en vanlig dvd komer jo fort opp i 4-5gb den også og det går helt knirkefritt. Men som nevnt, kansje det er DTS HD som tar for mye plass. Og WD boksen nedskalerer jo lyden til DTS uansett...

Hva slags boks er det du prater om Espen000?
    Må nok bare få kjøpt meg en ekstern HD skjønner jeg. Den jeg har testet med nå er frua sin der hun oppbevarer kopier av bilder osv.Sikkert ikke lurt å føkke til den

Men skal ikke kablet nettverk takle opptil 100mb/s da?Blir det for lite for streaming av HD film altså?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste litt på ett annet forum og det kan virke som om den nyeste firmwaren kødder til mkv avspillinga. ligger fler guider ute for å nedgradere så jeg får teste det senere. Men det er jo rart det ikke kommer en ny oppdatering fort så lenge wd har gjort en feil.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    leste litt på ett annet forum og det kan virke som om den nyeste firmwaren kødder til mkv avspillinga. ligger fler guider ute for å nedgradere så jeg får teste det senere. Men det er jo rart det ikke kommer en ny oppdatering fort så lenge wd har gjort en feil.
    Gir du en tilbakemelding her om hvordan dette går? Lurer på å kjøpe meg en mediespiller, men vet ikke hva enda. Nå drar jeg pc ned i kjelleren hver gang jeg skal se en .mkv, men det er da så kjett=)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal se om jeg rekker å teste det i løpet av dagen og poste resultatet her.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Hva slags boks er det du prater om Espen000?
    Jeg har en WDTV Live boks stående. Er ikke blitt brukt etter jeg kjøpte BluRay spiller dog..

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd å oppdatere firmware.Eller nedgradere som det faktisk er siden jeg har ihvertfall funnet ut at det er den nyeste oppdateringen fra WD som gjør at det blir noe tull med MKV komprimering eller noe slikt.
    Fant ei fil på nett som skulle løse dette problemet samt gjøre boksen bedre på en del andre punkter for de mer avanserte brukerne. Men etter installasjon av denne nedgraderingen så oppfører den seg akurat likt....

Har lest litt på ett forum der flere har hatt dette problemet før de installerte denne fila men at det virket etter de hadde gjort det. Har lagt ut en post på ett eget WD TV forum så jeg håper det er noen som har noen gode forslag der.
    Skal poste resultater og svar her så fort jeg får testet noe annet eller får noen gode svar på hva som er galt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på jumbo frames i routeren, installer wdlxtv på wdtv, bytt til NFS.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kingu: en gang til på norsk?

Har installert en hjemmelaget firmware på WDtvn men det hjalp som sagt ikke. Prøvde også å remuxe mkv fila men det hjalp heller ikke...

Hvis du har/eller kan lage en guide til hvordan man gjør det du nettop sa hadde jeg og antageligvis flere blitt fornøyde

Newcomer notland sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Prøv Følgende:

Dersom du har Windows 7 eller Windows Vista:

Åpne Start menyen og skriv inn følgende i søk funksjonen: regedit

Trykk Enter.

Dette åpner registeret.

Gjør følgende: Gå til-->

HKEY_LOCAL_MACHINE -> SYSTEM -> CurrentControlSet -> Services ->LanmanServer ->Parameters

Change the entry 'Size' from 1 to 3.

1 = Minimize Memory Used
    2 = Balance
    3 = Maximize Throughput for File Sharing and Maximize Throughput for Network*

Dette skal øke ytelsen på delingen.
    lenke til dette hos Microsoft: How to Optimize Windows NT Server Using the Registry

Håper dette hjelper.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket os har du på maskinen der filene er delt, og hva bruker du for å dele dem?

WikiDLXTV

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •