MKV fil hakker på WD TV HD boks. *NYE PROBLEMER* - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Win7 og deler dem kun med å høyreklikke på mappene og velge deling der.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt til NFS.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok det. Prøvde meg på det Notland tipset om men det hjalp ikke i det hele tatt.

Får prøve meg på den guiden du linket til Kingu. Selv om det beste sikkert hadde vært å kasta hele WD tvn og kjøpt noe som faktisk fungerer slik det skal uten å måtte modde halve pcn og nettverket sitt...

Kingu:Må jeg installere noe på WDTV boksen først eller kan jeg bare gå rett på : How to share NFS from Win 7?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg litt nå. Har installert siste firmware på WDTV.(ikke offisiell men en hjemmelaget en som nevnt lenger opp)
    Så prøver jeg å få kontakt ved å bruke Telnet som det står jeg skal, men får da bare opp en feil melding om at telnet har en error eller noe lignende...
    Prøver metode toutty. Dette virker heller ikke, etter at jeg har lagt inn IP addressen og trykker open så blir bare putty programmet borte og ingenting mer skjer...

Lastet ned NFS server og har da fått lagt til det som skal deles men det finner jeg vel ikke på WDTV før jeg har konfigurert den i telnet eller putty? Helt ærlig så syns jeg dette bare ble noe tull....

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet feilen!!
    Jeg har 2 stk nettverkskabler strukket ned i kjelleren, ti lWDTV og PS3. Den som var ment å være til WDTV har jeg satt en krysser på(en slik dings som gjør kabelen om til krysset kabel) Dette gjorde jeg fordi jeg mente å ha lest/hørt at man måtta ha slik kabel for å kunne dele mellom to nettverksmaskiner.Dette var jo da tydeligvis mellom 2 PC`er. Og disse kablene som går ned til kjelleren er helt like så innen de er der nede har ikke jeg peiling på hvem som er hvem lenger. Og før elektrikkern kom og la opp strøm lå disse kabelen løst på gulvet tilkoblet wdtv og ps3. Da funket streaming av HD film knirkefritt.

Etter at elektrikkern var der og la strøm ble disse nettverkskablene kortet inn for at de ikk skulle være unødvendig lange. Og når jeg satte på plass igjen disse kablene så har jeg sikkert fått koblet "riktig". Slik at den med kabelkrysseren havnet på WDTV slik den var ment i utgangspunktet. Og dette kjenner visstnok ruteren så den vil da gjøre det om slik at kabelen ikke blir krysset og det kunne visst bruke såpass med kapasitet at streamingen ble køddet til.(ble jeg fortalt).

Så da ble kryssboksen fjernet og HD film kan nå streames knirkefritt!! (ihvertfall det jeg har prøvd i dag)
    Så tydeligvis når jeg så Hd film for en tid siden så var den ukryssede kabelen tilkoblet WDTVn og den kryssede tilkoblet PS3`n slik at jeg ikke merket noe til dette. Dette ble ett litt rotete inlegg men jeg regner med dere skjønner hva jeg mener

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde jeg hadde funnet feilen....Nå har den begynt å hakke og henge seg opp ca midt i filmer (uansett dvd eller BD). Da må jeg trykke på stop og resume så virker det resten av filmen.

Prøvde også å streame en BD film på 40gb men det gikk ikke, bare hakking fra første stund...Kopierte filmen over på en ekstern disk men også da hakket det med disken koblet rett i WD TV. Tror snart jeg kaster ut denne boksen og kjøper en boxee box istedenfor...Virker ikke som om folk har så mye problemer med den. Enda...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •