Hva skal man velge i jungelen av mediespillere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hva skal man velge i jungelen av mediespillere?

Hei alle som kan mye mer om dette en meg

Jeg har hatt mange tanker om mediespiller hjemme, men synes det er ekstremt vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal falle på. Har tidligere kjørt en eldre PC med XBMC på. Liker veldig godt interface for filmer på den, men PC bråker ( i alle fall den gamle haugen jeg kjører den på), og så synes jeg den ikke er rask nok med å hente ned cover bilder etc (kan hende fordi maskinen er treg og gammel). I det siste har jeg bare kjørt PS3 Mediaserver på en annen maskin i stua, og latt PS3 spille av det jeg har av musikk, filmer og bilder. Det fungerer greit men savner funksjonalitet i XBMC som subtitles, filminfo etc etc.

I det siste har jeg siklet mye på SONOS for å ha musikk rundt i leiligheten, men jeg har ikke lyst til å investere i et system når det mangler film muligheter i den.

Har en "ønskeliste" her i hva jeg ønsker at produktet skal og bør inneholde. Kanskje noen her kan peke meg i riktig retning:

• HDMI Utgang til TV
    • Optisk lydutgang til gamle Pioneer anlegget mitt
    • Kunne avspille "alle" videoformat, bilder og musikk
    • Velge subtitles (enten ut fra MKV-fil eller ekstern fil)
    • Interface med filmcovers og gjerne IMDB rating, skuespiller info etc når man går inn på en film (slik som på XBMC).
    • Spotify funksjon
    • Youtube og Vimeo mulighet
    • Blue-Ray spiller (gjerne om jeg kan kjøre intern Sone 1 spiller fra USA. Kjører Sone 2 fra PS3).
    • Intern harddisk
    • Mulighet til ekstern harddisk tilkobling
    • Liten i størrelse er pluss
    • Støysvak/vifteløs er veldig stort pluss selvfølgelig

Om det i tillegg finnes utvidelser med ekstra dingers for å kunne streame musikk i aktive høytalere rundt omkring slik på Sonos via Apps på telefon eller tilsvarende, er det et veldig pluss Eventuelt også mulighet til å koble en "dings" til en TV til for å utvide video/musikk/bilde mulighet til enda en TV.

Håper noen glupe hoder her kan peke meg i retning av noe som fungere på det jeg er ute etter. Om det behøves mer info - svar i vei!

Mvh,
    Martin

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil ha akkurat det same som deg

Har sjølv PlayonHD Mini, som eg er greit nok nøgd med. Men den er ikkje særlig avansert og manglar nokre funksjonar. Fordelen er at den er billig, lydlaus og støttar dei fleste format.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc spiller alt

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee Box er et supert valg. godt grensesnitt og mye muligheter.
    har den selv og er meget fornøyd

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en htpc er tingen for deg.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple TV?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har store forhåpninger til denne: http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...lere-asus.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har store forhåpninger til denne: http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...lere-asus.html
    Den var interessant ja. Noen som har sett noen walkthrough videoer av den ennå på brukergrensesnitt ?

Er det noen butikker i Norge som har sagt noe om når/hvor den kommer ?

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bartur
    Den var interessant ja. Noen som har sett noen walkthrough videoer av den ennå på brukergrensesnitt ?

Er det noen butikker i Norge som har sagt noe om når/hvor den kommer ?
    Så om man kan bruke denne som en mediaplayer koblet opp mot et nettverk ? Da kan man plukke vekk både den gamle mediaplayeren og blue ray spilleren . Og har man i tillegg et sonos system til musik og spotify så er jo en nesten i mål. .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Høres ut som en htpc er tingen for deg.
    Hvor finner jeg noen gode og stillegående HTPC ute i markedet da ?

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle som kan mye mer om dette en meg

Jeg har hatt mange tanker om mediespiller hjemme, men synes det er ekstremt vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal falle på. Har tidligere kjørt en eldre PC med XBMC på. Liker veldig godt interface for filmer på den, men PC bråker ( i alle fall den gamle haugen jeg kjører den på), og så synes jeg den ikke er rask nok med å hente ned cover bilder etc (kan hende fordi maskinen er treg og gammel). I det siste har jeg bare kjørt PS3 Mediaserver på en annen maskin i stua, og latt PS3 spille av det jeg har av musikk, filmer og bilder. Det fungerer greit men savner funksjonalitet i XBMC som subtitles, filminfo etc etc.

I det siste har jeg siklet mye på SONOS for å ha musikk rundt i leiligheten, men jeg har ikke lyst til å investere i et system når det mangler film muligheter i den.

Har en "ønskeliste" her i hva jeg ønsker at produktet skal og bør inneholde. Kanskje noen her kan peke meg i riktig retning:

• HDMI Utgang til TV
    • Optisk lydutgang til gamle Pioneer anlegget mitt
    • Kunne avspille "alle" videoformat, bilder og musikk
    • Velge subtitles (enten ut fra MKV-fil eller ekstern fil)
    • Interface med filmcovers og gjerne IMDB rating, skuespiller info etc når man går inn på en film (slik som på XBMC).
    • Spotify funksjon
    • Youtube og Vimeo mulighet
    • Blue-Ray spiller (gjerne om jeg kan kjøre intern Sone 1 spiller fra USA. Kjører Sone 2 fra PS3).
    • Intern harddisk
    • Mulighet til ekstern harddisk tilkobling
    • Liten i størrelse er pluss
    • Støysvak/vifteløs er veldig stort pluss selvfølgelig

Om det i tillegg finnes utvidelser med ekstra dingers for å kunne streame musikk i aktive høytalere rundt omkring slik på Sonos via Apps på telefon eller tilsvarende, er det et veldig pluss Eventuelt også mulighet til å koble en "dings" til en TV til for å utvide video/musikk/bilde mulighet til enda en TV.

Håper noen glupe hoder her kan peke meg i retning av noe som fungere på det jeg er ute etter. Om det behøves mer info - svar i vei!

Mvh,
    Martin
    Boxee Box er en god løsning, men den vil ha følgende minus for deg:

- Ingen blu-rayspiller
    - Vifte; genererer noe støy (ikke noe problem for de fleste men er du "støy-fanatiker" bør du gå for en vifteløs løsning (WDTV feks).

I en høyere prisklasse finner du Dune HD Max: AVshop.no / Dune HD Max Blu-ray + HDD + nettverk mediaavspiller

Er redd for at du gir slipp på veldig mange gode features ved å velge denne istedet for Boxee Box; så vil heller anbefale deg en todelt løsning; Boxee Box + en ok blu-rayspiller.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser interessant ut, men specs sier ingen ting om man kan spille mediafiler over nettverk med den. Den har riktig nok støtte for DLNA, men det er rimelig ubrukelig.

Hvis den ikke kan brukes som nettverksspiller, så er spilleren etter min mening fullstendig uinteressant. Uansett hvor god den måtte være til å spille av ting fra USB-disker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior
    Boxee Box er en god løsning, men den vil ha følgende minus for deg:

- Ingen blu-rayspiller
    - Vifte; genererer noe støy (ikke noe problem for de fleste men er du "støy-fanatiker" bør du gå for en vifteløs løsning (WDTV feks).

I en høyere prisklasse finner du Dune HD Max: AVshop.no / Dune HD Max Blu-ray + HDD + nettverk mediaavspiller

Er redd for at du gir slipp på veldig mange gode features ved å velge denne istedet for Boxee Box; så vil heller anbefale deg en todelt løsning; Boxee Box + en ok blu-rayspiller.
    OK - funksjonalitetene er noe jeg setter veldig høyt, og som jeg savner når jeg kjører ting via PS3. Er det noen ny Boxee box på vei eller noe? Evt. om noen vet om noe annet produkt som er på vei som kan være et bedre alternativ ? Kjedelig å satse på et produkt nå, og så kommer det et nytt og mye bedre om 1-2 mnd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - funksjonalitetene er noe jeg setter veldig høyt, og som jeg savner når jeg kjører ting via PS3. Er det noen ny Boxee box på vei eller noe? Evt. om noen vet om noe annet produkt som er på vei som kan være et bedre alternativ ? Kjedelig å satse på et produkt nå, og så kommer det et nytt og mye bedre om 1-2 mnd
    Nei, alt som kommer videre fremover er nok dårligere....
    (Det er da bestandig sånn med alle ting at det kommer bedre produkt fortløpende vel...?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, alt som kommer videre fremover er nok dårligere....
    (Det er da bestandig sånn med alle ting at det kommer bedre produkt fortløpende vel...?)
    Det er jo en selvfølge er det ikke ? Tenk deg litt om før du svarer slikt sier nå jeg.

Boxee modellen som er nå har vært ute en stund, og da er det naturlig å spørre om det kommer en ny modell eller tilsvarende like rundt hjørnet. Jeg venter heller en eller to måneder om de kommer med en ny modell, enn å kjøpe den som er ute nå.

Noen som kan svare litt mer utfyllende på det jeg lurer på ?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg låner tråden litt. Jeg er på jakt etter en ny boks som kan erstatte den gamle Popcornhour A100 som synger på siste verset. Jeg synes Boxee box virker veldig interressant, men den har et problem, og det er at jeg ikke kan styre den med min Harmony 1100.

Finnes det noen tilsvarende avspillere som jeg kan gjøre det med? Jeg har nemlig alle kilder stående bortgjemt og bruker RF-IR overgangen til logitech.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hei.

Jeg låner tråden litt. Jeg er på jakt etter en ny boks som kan erstatte den gamle Popcornhour A100 som synger på siste verset. Jeg synes Boxee box virker veldig interressant, men den har et problem, og det er at jeg ikke kan styre den med min Harmony 1100.

Finnes det noen tilsvarende avspillere som jeg kan gjøre det med? Jeg har nemlig alle kilder stående bortgjemt og bruker RF-IR overgangen til logitech.
    Mener det skal være mulig å plugge i usb ir mottaker i boxee box for å styre med harmony. Sjekk boxeebox tråden, der skal dett stå litt om dette. motakere kan vistnok kjøpes billig på ebay.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ihvertfall en Boxee boks i dag. Skal teste med film i kveld. Ser lovende ut foreløpig. Fant iallefall filmene på serveren min og hentet automatisk ned cover og info.

Skal prøve å få tak i en ir dings til å styre med. Foreløpig kan jeg leve med Iphone remote.

Originalfjernkontrollen funker ikke så bra uten lys i en mørk hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det ble ihvertfall en Boxee boks i dag. Skal teste med film i kveld. Ser lovende ut foreløpig. Fant iallefall filmene på serveren min og hentet automatisk ned cover og info.

Skal prøve å få tak i en ir dings til å styre med. Foreløpig kan jeg leve med Iphone remote.

Originalfjernkontrollen funker ikke så bra uten lys i en mørk hjemmekino.
    Så gøy - si i fra hvordan det virker om du prøver å koble den til Harmony etc

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gøy - si i fra hvordan det virker om du prøver å koble den til Harmony etc
    Fungere dårlig da Boxee benytter radio bølger til kommunikasjon mens Harmony er en IR - InfraRed kontroller. Trolig kan man sette en USB IR mottaker på Boxee ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •