Den ultimate Mediaspiller? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HTPC med XBMC, overgår alt jeg har prøvd iallefall, selv om Spotify ikke er støttet så bra enda (kan få det til om man er geek)
    Neste XBMC, Eden, støtter BD og HDlyd.. Nå er det noe ekstra som må installeres, har ikke satt meg så veldig inn i det.
    Fjernkontroller er greit å sette opp og tilpasse, tastatur bruker man om man vil, ipad/iphone app, styring av uTorrent ++

Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    -PC håper jeg å unngå da det i mitt tilfelle blir filer både her og der. Lettere å forholde seg til kun en lagringsplass.
    Jeg vet ikke hvor god du er på PC, men man kan selv velge hvor ting skal lagres
    Kjør en 40GB ssd disk til os, så blir den rask, og du slipper å fristes til å lagre noe ekstra der.
    Obs: Win7ultimate opptar ca 22GB

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Wow, det har skjedd endel siden jeg kikket på Shuttle og bygget HTPC sist! Disse var lekre maskiner, tror jeg skal bestille en. Viktigste er HDMi utgang. Jeg regner med disse maskinene klarer å levere 1080p og DTS Master Audio uten problemer?
    "uten problemer" er relativt. Hvis hardware støtter bitstreaming (ION/ION2 gjør det ikke, men det meste annet gjør det nå, tror jeg), så må det også støttes i OS (mener å ha lest at det ikke støttes i Linux) og i avspiller (XBMC støtter det ikke i nyeste versjon, og heller ikke i den som kommer "snart").

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Ja, spesielt når produktet som tilfredstiller dine ønsker ikke finns. :wink:
    Da var den saken klar...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert W7, og XBMC, la deretter inn filmer og musikk som er lagret på egen PC i XBMC.
    Konklusjonen er vel at jeg er for kravstor til mediaverden da den ikke spiller. iso-filer en gang. Og selv om jeg har HDMI så må lyden settes til analog i XBMC for å virke på de få filene jeg får spilt av. Underlig da jeg ikke har noen analoge kabler tilkoblet. Ender vel med å se "Skal vi danse" i kveld :-(

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert W7, og XBMC, la deretter inn filmer og musikk som er lagret på egen PC i XBMC.
    Konklusjonen er vel at jeg er for kravstor til mediaverden da den ikke spiller. iso-filer en gang. Og selv om jeg har HDMI så må lyden settes til analog i XBMC for å virke på de få filene jeg får spilt av. Underlig da jeg ikke har noen analoge kabler tilkoblet. Ender vel med å se "Skal vi danse" i kveld :-(
    Forsøk med Plex, den spiller av iso filer uten problemer: Plex - A Complete Media Solution

Denne støtter alle plattformer, f.eks. Android og iOS. Den støtter ikke .iso på iOS enda... jeg leter fortsatt etter en løsning på det. AirPlayIt fungerer utmerket til streaming til iPad, jeg bruker det for øyeblikket. Plex programvaren til iOS koster penger.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du noe feil i systemet. Alt dette skal fungere out of the box.
    Fåreslår at du går over å sjekker at alle drivere er up to date, og at HDMI er en oppført prioritert lydutgang i W7.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er sjekket og lørdagkvelden ble en nedtur. Må jeg bruke noen form for kodekser, tilleggsprogrammer som åpner .isofiler eller noe? .isofilene spilles i for høy hastighet og hakker og står i. Prøvde med VLC-player men fikk feilmeldinger på alt.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er sjekket og lørdagkvelden ble en nedtur. Må jeg bruke noen form for kodekser, tilleggsprogrammer som åpner .isofiler eller noe? .isofilene spilles i for høy hastighet og hakker og står i. Prøvde med VLC-player men fikk feilmeldinger på alt.
    Da er vel fortsatt saken ganske klar? :wink:

http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1747082

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Da er vel fortsatt saken ganske klar? :wink:

http://avforum.no/forum/av-prosessor...ml#post1747082
    Blir VHS og LP i fremtiden ja ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen codec pakker eller ekstra programmer er nødvendig til XBMC, skal fungere out of the box..

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Debian Multimedia Packages::xbmc Det er en liste over avhengigheter. Legg til arkivet og installer den meta-pakken der, da får du alt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Ingen codec pakker eller ekstra programmer er nødvendig til XBMC, skal fungere out of the box..
    Prøvde alt! uten at noe fungerte, helt til jeg tok runde to i går kveld. Da viste det seg at jeg ikke prøvde å sette oppløsningen fra 1080 til 720, som gjorde at alt fungerte. Så da er det glede i heimen. Men at dette gjorde at .flac og .mp3 ikke funket, det er litt rart synes jeg.

Altså strøk maskina på et punkt. Det er forhåpentligvis PC'er som takler 1080p bedre enn min. Om det er maskinvaren eller SW vet ikke jeg, men regner med det kan være SW???
    Så den ultimate mediaspilleren er en PC med mulighet for 1080p. Harmony One funker også fint på PC'en :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Debian Multimedia Packages::xbmc Det er en liste over avhengigheter. Legg til arkivet og installer den meta-pakken der, da får du alt.
    Visste ikke at debian-pakker kunne brukes i Windows7 også.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Eh, metapakke? Legge til hvor?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde alt! uten at noe fungerte, helt til jeg tok runde to i går kveld. Da viste det seg at jeg ikke prøvde å sette oppløsningen fra 1080 til 720, som gjorde at alt fungerte. Så da er det glede i heimen. Men at dette gjorde at .flac og .mp3 ikke funket, det er litt rart synes jeg.

Altså strøk maskina på et punkt. Det er forhåpentligvis PC'er som takler 1080p bedre enn min. Om det er maskinvaren eller SW vet ikke jeg, men regner med det kan være SW???
    Så den ultimate mediaspilleren er en PC med mulighet for 1080p. Harmony One funker også fint på PC'en :-)
    Har du software eller hardware maskinvareaksellerasjon aktivert under videoutgang tab'en i XBMC?
    Jeg må kjøre software for at alt skal flyte fint. Jeg opplever ikke noe slikt som deg, om den står på hardware, men heller at bildet på filmer "flyter" litt ved panoreringer og slikt.
    Om den står på hardware, og skjermkortet ikke er av kraftigste sort, ville jeg byttet til software.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytta til SW og 1080, som gjorde susen. Da vet ikke jeg om noe mere å klage på

Takk for god hjelp så langt...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytta til SW og 1080, som gjorde susen. Da vet ikke jeg om noe mere å klage på

Takk for god hjelp så langt...
    Godt at du endelig er på rett vei da! hehe, selv om du virket rimelig lei litt lenger oppi postene her

Jeg bruker AEON NOX skinnet, med litt tilpassing og fjerning av snarveier jeg ikke trenger.
    Installer også XBMC subtitles add-on, da får du en egen knapp i menyen når en film spilles av, så du kan laste ned tekster. Lite norske da, men masse på english!
    Kan ramse opp endel ting jeg liker i XBMC, men sitter ikke foran maskinen nå (er offshore) så husker ikke navnene på alle add-ons man har å velge i.

et er Extra fanart, som laster ned mange extra fanarts til hver film/ serie, blir fin flow i menyen med litt varierende innhold

I neste utgave av XBMC så kommer jo HDlyd innebygget, men du kan få det nå også via en egen hack om du er utålmodig
    Bitstream TrueHD/DTS-MA without external player? - XBMC Community Forum
    Jeg har ikke helt fått det til å funke, men misterker noen instillinger jeg ikke var helt klok på.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Godt at du endelig er på rett vei da! hehe, selv om du virket rimelig lei litt lenger oppi postene her

Jeg bruker AEON NOX skinnet, med litt tilpassing og fjerning av snarveier jeg ikke trenger.
    Installer også XBMC subtitles add-on, da får du en egen knapp i menyen når en film spilles av, så du kan laste ned tekster. Lite norske da, men masse på english!
    Kan ramse opp endel ting jeg liker i XBMC, men sitter ikke foran maskinen nå (er offshore) så husker ikke navnene på alle add-ons man har å velge i.

et er Extra fanart, som laster ned mange extra fanarts til hver film/ serie, blir fin flow i menyen med litt varierende innhold
    Tenkte å modde utseende jeg og. Så det var mulig. Bruker noen add-ons allerede, men har ikke tenkt på teksting. Du må bare tipse ivei, også om hvor tekstinga finnes.
    Og ja, er generelt lei PC, da jeg også sitter en del bak de på jobb ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ligger under add-ons og undertekst, kan ikke enklere bli.
    Etter den er installert, så må du inn i instllingene til det skinnet du bruker, å aktivere det skriptet til den knappen i skinnet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sjekke i morra. Holder med PC-kjør for i dag. Konvertering av div filer på gang nå. Fin jobb det :-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •