Sonos, NAS og annet snacks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonos, NAS og annet snacks

Gode venner,

den digitale tidsalder har også nådd undertegnedes hjem :-D

Har planer om å anskaffe en Sonos ZP 90 samt en Sonos Bridge primært for å kunne få Spotify på anlegget mitt. Dette styres av Iphonen. Kobler da Bridgen til Altiboksen med vanlig patchekabel, og det er vel egentlig alt som trengs?

Da er det jo i samme åndedrag fristende å kanskje digitalisere CD samlingen, slik at jeg kan putte CD'ene på loftet.

Lurer da på følgende ting:

1. Må jeg ha en NAS for dette, eller holder det med en vanlig ekstern harddisk som jeg kobler sammen med Sonos Bridgen? Aner ikke om det er mulig å koble disse sammen, vet at det går med en NAS.

2. Dersom jeg går til det skritt å legge inn alle CD'ene på en NAS/ekstern harddisk; hvordan vil katalogstrukturen se ut for meg som skal styre alt via Iphone?
    Et viktig premiss her er at jeg skal være helt uavhengig av at PC'en står på.

3. Er dette et godt alternativ dersom jeg skal anskaffe en NAS?
    BUFFALO LINKSTATION DUO 2TB NAS - Den perfekte løsningen for å lagre, spare og dele det digitale livet

4. Finnes det andre bra alternativ til NAS? Tror ikke jeg er villig til å gi mer enn rundt 2000 kr.

5. Et annet alternativ er å droppe Sonos Bridgen, trekke en litt lengre patchekabel ned til kjellerstua der anlegget står og koble den direkte i ZP 90'en. Skal jeg da ha en NAS blir den stående i racket, og må derfor være litt stillere enn i alternativet over. Da hadde det vært knallfint å kunne brukt en vanlig ekstern harddisk.

Takker for forslag.

mvh Thomas

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Gode venner,

2. Dersom jeg går til det skritt å legge inn alle CD'ene på en NAS/ekstern harddisk; hvordan vil katalogstrukturen se ut for meg som skal styre alt via Iphone?
    Et viktig premiss her er at jeg skal være helt uavhengig av at PC'en står på.

mvh Thomas
    jeg kjøpte en NAS med RAID funksjonalitet. Det er mye arbeid å legge inn CDer, og det værste som kan skje er at den eksterne HDen tar kvelden etter du har gjort alt arbeidet. Jeg har hatt flere eksterne HDs som har tatt kvelden på uventede tidspunkt. Med RAID så slipper du det.

Jeg har brukt iTunes for å legge inn musikken i lossless format. Den kopierer den rett inn på NAS, og lar seg styre med iPhone.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nas-en kobler du til den trådløse ruteren din, ikke til noen av sonoskomponentene. Og det må være en nas, en vanlig ekstern harddisk vil ikke fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Nas-en kobler du til den trådløse ruteren din, ikke til noen av sonoskomponentene. Og det må være en nas, en vanlig ekstern harddisk vil ikke fungere.
    Så jeg kan ikke koble NAS'en til Sonos Bridgen med en vanlig nettverkskabel? Mente jeg hadde lest det et sted. Et poeng faktisk, siden Bridgen og NAS'en ikke nødvendigvis vil stå sammen med Altiboksen.

Dette tenkte jeg meg: Altiboks -->nettverkskabel -->Sonos Bridge -->nettverkskabel --> NAS.
    I racket: Sonos ZP90 --> coax eller optisk --> Forsterker

Da snakker ZP90 trådløst med Bridge'n og NAS'en? Og jeg kan styre dette via en Iphone/Ipad? Eller tar jeg feil her?

Thomas

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan du ikke sette NAS-en sammen med altiboxen? Bridgen må være koblet fysisk til routeren din, altså altiboxen.

Du har uansett ingen annen mulighet for å kommunisere med en ordinær NAS enn over nettverket. Du kan ikke koble den til datamaskin med USB-kabel.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg kan ikke koble NAS'en til Sonos Bridgen med en vanlig nettverkskabel? Mente jeg hadde lest det et sted. Et poeng faktisk, siden Bridgen og NAS'en ikke nødvendigvis vil stå sammen med Altiboksen.

Dette tenkte jeg meg: Altiboks -->nettverkskabel -->Sonos Bridge -->nettverkskabel --> NAS.

Da snakker ZP90 trådløst med Bridge'n og NAS'en? Og jeg kan styre dette via en Iphone/Ipad? Eller tar jeg feil her?

Thomas
    Informasjonen her sier at du kan koble en nettverks-harddisk til Sonos Bridge:
    SONOS BR100 BRIDGE | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble en netterverksdisk rett til Sonos, men det er veldig upraktisk, ettersom du må koble den over på routeren hver gang du vil legge til sanger på disken. Og det krever en del dataknoting for å koble disken rett på en bridge.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det er en god løsning.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna sonos, lukkede standarder og løsninger, det går ann å få sonos på LAN, men da må du ha en properitær sonos bridge, usikker på om det bare gjelder wifi, men controller klienten deres virker ihvertfall bare på windows, tull og tøys.
    Squeezebox er bedre i så måte, men det er fremdeles bare lyd du får, skal du over på en kombinert videoløsning kan du bygge media-PC/er eller handle inn såkalt/e strømningsenhet/er av typen wdtv live el. lign.

Til 2k er det helt klart best å bygge filserver selv, handle inn hardisker nå før det blir kjempedyrt. Western digital sine enterprise disker er å anbefale. En ekstern hardisk plugget i en fancy trådløsrouter med usb eller tilkoblet en desktop PC på LAN er å anse som NAS (Network Attached Storage) men det er grenser for hvor elegant/funksjonabelt det blir selvsagt, det er det man gjør det til. FerdigNAS er en PC med ARM-prosessor som kjører linux og har et grensesnitt tilpasset bruken, værre er det ikke.

Edit: ferdignas kan også være x86 prosessor, ofte atom, man det er meningsløst.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klienten fungerer helt utmerket på mac nå. Det var bare en periode etter at den nye utgaven av Mac OS X kom at klienten ikke fungerte, men de rettet det kjapt.

Ja, det er et lukket system, men det tar nesten alle filformater, kommer med gode, gratis oppdateringer rett som det er og har enestående kundeservice. Det er også svært brukervennlig og enkelt å installere.

En media-pc er i mine øyne ikke et alternativ til Sonos, ettersom de aller fleste styrer Sonos-systemet via iphone, ipad, andre smarttelefoner eller Sonos' egen kontroll.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ventet med NAS vis jeg var deg, pga flom i Thailand er prisene på harddisker skyhøye! 2TB harddisk som jeg kjøpte for 550kr sist mnd koster i dag over 2000kr.
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

De aller fleste styrer mediaPC-er med mus og tastatur, altså fjernkontroll i mer eller mindre fancy utførelse. Analogien til snons er slående, siden det også er en PC/ tynnklient? at sonos har bestemt hvilke ting du skal kunne styre den med gjør valget _snevrere_

Appleprodukter som iphone/ipad/ er grusomt nok i så måte, men de har ihvertfall nettlesere og lar deg derfor nå webservere, hvilket er grei skuring på styring, i forlengelsen av dette er strømningsenheter, all den tid de er begrensede, likeverdige med mediaPC når du skal velge noe dumt men samtidig "smart" .

En bør forresten ha muligheten til å velge hvilket grensesnitt, programvare, konfigurasjon man vil selv. Det er forresten forbrukerfiendtlig at sonos skal bestemme totalt over hva som skal oppdateres og når det slippes, hva du får gjøre med programmene deres osv.

Kontrolleren til sonos har jeg aldri brukt. De fleste har heldigvis ikke appletlefoner, men android, hvis vi ikke da regner symbian, og det gjør vi ikke. Sonos har en android app, men da begrenser man seg til en linuxdistro, og det er bare unødvendig dumt.

Spotify skal ha honnør for å bruke ogg, men det er ikke tapsfri musikk, selv ikke i q9 kvalitet. Lukket klient og elendig ivaretagelse av skaperne av musiken.

Alt i alt velkommen til den helt gale siden av digital distribusjon, du får det kanskje litt enklere, men det er også alt. Å forsake frihet å kalle det brukervennlig er dyrkjøpte argumeter svelget hele.

Edit: ser ut til at spotify har laget en non-free .deb klient og pakker til fedora
    despotify - the open source Spotify client and library oioi, åpen kildekode klienter, fiffig.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes vel at dine innlegg, kingu, er gjennomsyret av negativitet og propaganda for bruk av av PC-relaterte produkter der du selv skal gjøre mesteparten av jobben. Greit nok det. Men det er ikke alle som gidder å bruke tid på det.

Kjøper du Sonos, og forsåvidt også Apple-produkter, så betaler du mer men du får et produkt som er ufattelig lettvint å både sette opp og å bruke. Brukergrensesnittet er ekstremt enkelt og intuitivt og det tar kort tid å sette opp. Greit nok at det finnes andre alternativer, men som oftest så innebærer disse mye er jobb og dessuten er det min påstand at det ofte kan være mer ustabilt rent teknisk sett.

Jeg har nå brukt Sonos i 1,5 år og det har aldri falt ut. Dessuten så kan begge mine sønner på 3 og 6 år begge benytte applikasjonene på min iPad som jeg bruker til å styre Sonos i alle soner, og den eldste står for tur til å få en egen Play5 til rommet sitt snart.

Så, det finnes sikkert en haug med tekniske begrunnelser fra PC/Windowsfanatikere om hvorfor du skal styre unna produkter som Sonos og Apple. Jeg for min del vil gjerne være motvekten til dette og vil anbefale Sonos på det sterkeste. Det samme med epleproduktene. Så får alle ta sitt eget valg. Jeg har tatt mitt.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter Anfield 100% her. Å anbefale hjemmebygd filserver som kun skal kjøre fri/åpen prog blir helt feil i forhold til trådstarter imo.

Forbrukerfientlig at produsent bestemmer hvilke nye funksjoner som implementeres og når de velger å lansere disse? Jeg har vært ung en gang jeg også, men håper og tror jeg aldri var så naiv...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei støtter også Anfield 100%

jeg har sonos: 3 stk play3, 1 stk SP.120 og 1 stk bridge og systemet har aldri hakket eller falt ut. Til bridgen har jeg koblet en Nas disk. Dette systemet fungerer veldig bra og er veldig enkelt å bruke. Jeg brukes nesten bare spotify. Til å styre annlegget har jeg iphone og Ipad. Ipad kontrolleren er helt overlegent noe annet, det er nesten vært å kjøpe en Ipad bare for Sonos

Det beste med Sonos er at spotify ser Sonos som en enhet selvom du har 32 soner, det betyr at du kan ha forskjellige sanger på alle sonene. Ungene kan søke og spille sangene på sitt rom og jeg kan bruke sonos med spotify i stuen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dere må gjerne prokrastrinere som dere vil, men er man ikke i stand til å sette opp en enkel lydstrømmningstjeneste så er problemet etter mitt skjønn ikke skjøttet ved enklere oppsett.
    Visstnok er jeg ung, men klarer nå ihvertfall å koke sammen logiske og konsekvente resonnement.

At man skal bli gammel en gang er en ting, med dertil påregnet aldringseffekt, men jeg håper og tror i det lengste at det ikke skal bli så ille

Hvorfor skal det på død og liv være sonos og apple? Disse representerer det ekleste innenfor sine segmenter, hvorfor ikke omså squeezebox? Squeezebox er like enkelt og bedre, i 2004, idag er det desverre ingen av dem som tåler dagens lys, naturligvis i kraft av at man har kommet lenger.

Apple friga nettopp ALAC under Apache-lisens, og hvorfor det mon tro? Hva skal man med Apple lossless når man har free lossless (FLAC)? Hvorfor er det sånn at apple fornektende tviholder på sin modell 6 år etter at FLAC gjorde det redundant? Om de med dette lokker noen produsenter til å inkorporere airplay løsninger under mindre påskudd om lock-in så tar jeg til årene, for mere tungrodd reformisme skal man lete lenge etter.

Hvem er det forresten som dominerer distribusjon og rettigheter henholdsvis av og til, for fysiske medier innefor digital reproduksjon? Er det de samme som ødelegger all musikken og tar alle pengene?

Jamfør med spotify og apple og våkn opp til en "ny" digital mediahverdag som ikke er helt annerledes enn grålysningnen fra dengang vinylpressene ble tatt ut av kommisjon.

Edit: Jeg blir til stadighet fortalt at styringsenheter er noe annet enn web server/klient med touchskjerm og OpenGL ES effekter, at NAS er noe annet enn en PC, selv når jeg gjør meg bryet å forklare det. At dere "støtter" hverandre får så være, kjøper du en ferdig filserver og kaller det NAS så gjør jeg oppmerksom på at det er en PC og at du ikke bør finne deg i å bli overvåket og trakkasert, til samme standarder bør du holde tynnklineter.

Hvis du vil ha esoteriske effekter med i begrunnelsen til innkjøp av PC-utstyr all den tid tekniske begreper ikke strekker til, så for all del, men vær nå ihvertfall ærlig om hvorvidt dette er tilfelle.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker nå veldig med fremmedord og benytter en hersketeknikk i dine innlegg, kingu, at jeg har vondt for å tro at du er såå veldig ung og ubesudlet som du vil ha det til.

Argumenter som "er man ikke i stand til å sette opp en enkel lydstrømmningstjeneste så er problemet etter mitt skjønn ikke skjøttet ved enklere oppsett" faller på sin egen urimelighet. Hvorfor skal en velge å sette opp noe som er mer komplisert enn det trenger å være, når det finnes enklere og mer brukervennlige systemer tilgjengelig? Om man vil benytte seg av det tilbudet og er ok med at det koster noe mer penger, hvorfor er disse menneskene da ikke skikket til å bruke et slikt system i dine øyne? Merkelig argument spør du meg.

En annen ting, det gjelder å skille snørr og barter. Du snakker hele tiden og "brukerfiendlige Apple". Denne tråden omhandler først og fremst trådstarters ønske om å benytte Sonos. Det finnes, meg bekjent, ingen begrensninger på Sonos om du vil benytte Apple eller andre PC-relaterte produkter. Heller ikke på om du har skaffet deg ditt låtmateriale lovlig eller ulovlig, gjennom iTunes eller andre butikker. Dette er da vitterlig helt opp til bruker og har ingenting med Sonos å gjøre. Om noen så velger å benytte Apple-produkter og tilhørende Sonos-applikasjoner til dette, vel, good for them. Jeg benytter det selv og vet det funker. Godt nok for meg. Billigst? Neppe! Men det er mitt valg hvordan jeg forvalter mine penger.

Forøvrig kan vel diskusjoner med konspirasjonsteorier for og mot Apple/Windows og annet tas i en annen diskusjon enn her. Trådstarter har ønsket innspill fra brukere med erfaring fra disse systemene, og det synes jeg han bør få. Ikke at enda en tråd blir ødelagt med den sedvanlige for/mot Apple-diskusjonen.....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Når ble brukervennlighet en hellig gral? Det er da andre variabler som betyr noe også. Mitt poeng er at forbrukerfiendtlige løsninger vanskelig kan ses på som vennlige ovenfor bruker, slik det legges opp til. Ordet "simpelt" er mer nærliggende.

Apple ble bare brukt som eksempel, siden det er manifestasjonen av forbrukerfiendtlig, ikke noe værre det enn at det i forløperen kan nevnes i anledning styring.

Ikke at det er noe distinkt uholdbart ved at noen eksempelvis kan ta del i lyttevanene dine, men som prinsipp er ufri programvare ikke noe man bør akseptere. Det var akkurat samme leksa fra dem som mente at ALAC var enkelt all den tid det gikk inn på ipoden uten knyssel. Dette er en kjepphest som blir brukt spesifikt mot forbrukere.

Slik jeg ser det var sonos allerede ferdig vurdert, skal man ha innvendinger der så er det altså ikke enkelheten ved oppsett jeg har noe å utsette på.

Er man teknisk avansert nok til å sette opp ting, så er det ting å hente, følte dette poenget mht. frihet gikk hus forbi, så det ble litt OT, døm selv, velg selv, opp til hver enkelt hvor man legger lista, og det krever faktisk ikke allverden å sette opp noe selv.
    Spotify hadde jo masse klienter med åpen programvare, det var ikke verre enn å installere.

Ønsker ikke å sette meg ytterligere inn i produkter med begrensninger utover det squeezebox farer med, så anbefalte jeg også sistnevnte.

Penger var aldri oppe til vurdering.

Jeg tror du er inne på en misforståelse hvis du tror jeg taler til fordel for windowsløsninger, det gjør jeg altså ikke.

2. Hvis du kan forholde deg til katalogstruktur så er du i et teknologisk høysete, du velger altså helt selv det som gir mest mening for deg. /Audio/Artist/Album foretrekker jeg. Applemetoden er å trø alt i en database-struktur med kryptiske filnavn generert fortløpende.

Du må gjerne ha meta-filstruktur med sortering og smarte funksjoner, men dette lar seg enkelt gjøre i en filutforsker eller klient til avspilling.

Hvis du ikke vil ha hovedPC-en stående på så er NAS tingen.

Rip til FLAC, free lossless and compressed. Som navnet tilsier bra saker, du kan også transkode til hypotetiske fremtidige tapsfrie tapsfritt, den muligheten mister du når du først går tapsbasert.

Dvs mp3 oversatt til tapsfritt bruker vanvittig mye plass til å gjengi kompresjonsstøy og andre artefakter.

4. Til NAS kan trådstarter sjekke ut Qnap TS-219P II eller synology DS211+

Heftigste ferdigboksene med ny ARM prosessor, lite støy (ikke lydløs) grei linuxdistro, ikke best. Setter man høyere krav enn dette så blir det selvbygg, men man kommer langt med litt konfigurasjon.

5. Da skjønner ikke jeg helt hvor fordelene ble av. WDTV live boks med ekstern hardisk og nettverk er det jeg mener du har mest igjen for mht. pris. Da kommer du unna med 2k totalt med boks, ekstern og nettverkskabel. 100%? enkelt å sette opp, kan stå på kontinuerlig. Skal du ha flere funksjoner så flasher du med wdlxtv.

Styring fra iphone, ingen problem, her er ikke økosystemet lukket ovenfor noen. Ser ut til at apple tillater denne i sin offisielle pakkebrønn wdtvremote.com • Index page@appstore

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får bare være enig om å være uenig, en større debat her kommer ikke til å endre dette, ei heller kommer trådstarter til gode. Du har låst deg til ditt syn og er motstander av Apple, jeg har vært det men er blitt overbevist om at brukervennlighet og enkelthet er viktigere enn å sy sammen en mest mulig omfattende, og krevende, pakke selv. Og i og med at jeg alltid betaler for nedlasting av musikk, betaler for lisenser og programmer jeg laster ned fra nett og ikke er en "gratispassasjer" på noen måte, er jeg fullt ut komfortabel med Apple sin måte å drive butikk på. Men det får bli en annen diskusjon i en annen tråd, jeg gidder ikke å bruke mer tid på det her i denne, i utgangspunktet, Sonos-tråden.

Så over til det denne tråden handler om, Sonos. For ordens skyld: Jeg har alt rippet til FLAC. Dette er så lagret på tre stk disker som enkelt kan hentes opp til Sonos-systemet gjennom mitt eksisterende nettverk i huset. Sonos aksepterer FLAC som et av mange andre formater.

Sonos har Spotify ferdig inne i pakken. Og er du så heldig (eller uheldig iflg kingu) å ha et Apple-produkt, så er Sonos-appen på iPad og iPhone suverent brukervennlig. Ifølge meg.

Sonos har ingenting med selve rippingen eller katalogiseringen av materialet ditt å gjøre, det styrer du selv gjennom det rippeprogrammet du selv bruker. Ergo ingenting i veien for at du kan ha akkurat den katalogstrukturen du selv skisserer. Jeg brukte forøvrig RipStation Micro til å rippe mitt eget materiale.

Når det gjelder hoved-PC vs NAS er vi begge enige.

Når det gjelder:

5. Da skjønner ikke jeg helt hvor fordelene ble av. WDTV live boks med ekstern hardisk og nettverk er det jeg mener du har mest igjen for mht. pris. Da kommer du unna med 2k totalt med boks, ekstern og nettverkskabel. 100%? enkelt å sette opp, kan stå på kontinuerlig. Skal du ha flere funksjoner så flasher du med wdlxtv.

så er du jo her inne på litt av essensen for hvorfor Sonos kan være noe for veldig mange brukere som vil bruke mest mulig tid på å spille musikk enn å drive med data. Det er enkelt for deg, men tror du at absolutt alle er like datakyndige og interesserte i at de gidder å sette seg så inn i dette du skriver? Og om de ikke er det; skal de da ikke kunne streame musikk i sitt eget hjem selv om de ikke er interessert i data? Forøvrig blandet du nå nettopp inn pris i argumentasjonen din, skulle vi ikke holde det unna?

Akkurat dette bringer meg til slutt til mitt hovedpoeng; Er du litt over snittet datakyndig og vil bygge ditt eget system og ha full kontroll over hver enkelt detalj i hvordan systemet er bygget opp; følg kingu sitt råd. Da slipper du å være "i klørne" på noen som helst.

Er du derimot interessert i å ha et intuitivt og brukervennlig og gjennomtestet system som er såpass enkelt å sette opp at du kun trenger å koble en av sonene til et kablet nettverk, kan holde inne to knapper for å aktivere hver enkelt av de sonene du vil ha, for deretter å enten bruke standard fjernkontrollen til Sonos eller kan bruke din iPod, iPad eller iPhone med Sonos-appen for å fjernstyre systemet; vel ingen fare med å bruke Sonos. Det virker enkelt, og det er det. Og det virker.....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Pris har ingenting med mitt fokus på frihet å gjøre. Frihet er en variabel uavhengig av pris. Når du skriver brukervennlig så tenker du intuitivt enkelt i bruk, du glemmer helt frihetsbegrepet. Stiller man krav til en løsning her utover det apple tilbyr så har man altså en krevende løsning? Jeg sier ikke at du er uheldig hvis du har et apple produkt, snarere tvert imot, du er av de forfordelte. Det jeg sier er at apples løsninger er uheldige.

At du betaler og at apple har en betalingsløsning betyr altså at her er man fritatt alle begreper om forbrukerfientlighet?

2k NAS koblet rett i (med properitær overgang i midten) en sonos boks, forklar meg gjerne hvorfor dette gir mening. Om ekstern disk funker så er det noe annet, mange år siden jeg leste om det, men jeg vil tro det går ann.

Min løsning er en wdtv live boks, ut av esken, koble til nettverk, adapter og ekstern hardisk (la oss for enkelhetsskyld anta at det er 2.5" så ikke denne også trenger adapter) Konfigurere spotify, inn med styringsapp. Ferdig arbeid.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •