Problemer med Squeezebox duet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Squeezebox duet.

Hei!

Jeg har en Duet som jeg ikke blir helt kompis med.

Jeg satte den opp, lastet ned siste firmware og alt var vel, men etter at den ikke har blitt brukt en stund, så blir lampen blå, og man kan ikke velge den blandt spillere på menyen (har 3 andre der 2xBoom og 1xClassic)

Kan heller ikke finne den via Squeezebox server sitt WEB grensesnitt.

Noen som har vært borti at reciver faller ut av nettverket, men allikevel lyser blått?

EDIT: Om jeg "hard reset"er recieveren, så kobler den seg til nettverket, får IP, og kobler seg opp til serveren min, men faller ut før jeg rekker å starte noen avspilling.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gitt opp duet her hos meg på grunn av ustabilteten. Veldig fornøyd når det fungerer men håpløst når du skal ha lyttestund og ikke noe fungerer. Det løste seg som oftest med en restart av routeren hjemme hos meg. Jeg har gått over til Apple tv og iPad som remote noe som fungerer helt topp her hos meg. Får håpe du får fikset problemet sånn at du får hørt på musikk igjen..

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk en tråd om en ustabil Duet her på AV-Forum for ikke så lenge siden: http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Det var jeg som kjøpte denne ustabile Dueten - jeg kjøpte den i utgangspunktet ganske billig, men spedde på med noen kroner ekstra da det viste seg at Dueten fungerte helt fint hos meg. Den har gått som en klokke i snart to måneder - har ikke falt ut én eneste gang.

Det er altså ikke nødvendigvis slik at Duet er syndebukken når det ikke virker.

PS. M.h.t. dette blå lyset, vet jeg ikke om det er samme problemet, men jeg har opplevd én gang at jeg ikke fikk kontakt med den ene Dueten etter et strømbrudd. Jeg kjører nemlig SqueezeServer på to PCer samtidig - og etter strømbruddet hadde Duet og iPad koblet seg til hver sin SqueezeServer på hver sin PC.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei som oftest er det vel nettverket som er synderen tror jeg. Jeg må si det ble en god del bedre når jeg gikk fra trådløst til kablet nettverk her hos meg.n

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gir jeg nok opp hele greia, jeg har 3 andre Squeezeboxer kjørende, som fungerer prikkfritt, på samme trådløse nett. Null problem.

Kanskje jeg kan bruke den i stua, der har jeg et ledig ethernet uttak.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det gikk en tråd om en ustabil Duet her på AV-Forum for ikke så lenge siden: http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Det var jeg som kjøpte denne ustabile Dueten - jeg kjøpte den i utgangspunktet ganske billig, men spedde på med noen kroner ekstra da det viste seg at Dueten fungerte helt fint hos meg. Den har gått som en klokke i snart to måneder - har ikke falt ut én eneste gang.

Det er altså ikke nødvendigvis slik at Duet er syndebukken når det ikke virker.
    Bare en holder seg unna apps, Spotify, og mysqueezebox.com, så er det helt stabilt. Er det løsningen på Duet-problemene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •