Hjelp til å velge riktig media senter: apple tv eller Boxee Box? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Du trenger ikke å jailbreake wdtv, den kan oppdateres etter ønske på samme måte som med standard firmware. Kildekoden (GPL) ligger ute på western digitals sider.

Sjekk eksempelvis WikiDLXTV dette er ekstrating, mye nyttig som standard også.

Trådløs avspilling får du så sant du har wifi fra nær sagt hva som helst til hva som helst.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man i 2011 i det hele tatt vurderer og kjøpe en boks som kun kan sende ut 720p er for meg ubegripelig.

Men nok om det, selv kjøpte jeg en Boxee Box for noen måneder siden etter å ha slite med Tvix i en årrekke.

Så langt er jeg kjempefornøyd, den spiller så og si alt som finnes av filer. Med kablet nettverk er det overhode ikke problemer med streamingen, selv BD-iso filer på 40 Gb funker helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Western Digital TVâ„¢ Live Media Player

billig og bra, fungerer utmerket, hatt den i noen år nå.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med bildekvaliteten på mediaspillerne dere anbefaler? Jeg vurderer også apple tv og boxee eller muligens noe annet, men finner svært lite med tilbakemeldinger om bildekvaliteten på disse.

Bare den spiller 1080p og kjører alt av formater så driter vi bildekvaliteten? Jeg trodde det var her entusiastene samles.(ikke vondt ment)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hva med bildekvaliteten på mediaspillerne dere anbefaler? Jeg vurderer også apple tv og boxee eller muligens noe annet, men finner svært lite med tilbakemeldinger om bildekvaliteten på disse.

Bare den spiller 1080p og kjører alt av formater så driter vi bildekvaliteten? Jeg trodde det var her entusiastene samles.(ikke vondt ment)
    Bildekvaliteten på Boxee er helt fin den, du får det du putter inn, kvaliteten på materialet avgjør det hele. Hvis du kjører en såkalt “Blu-ray 1080p” rip med filstørrelse på et par Gb så blir det selvfølgelig dritt, boksen kan jo dessverre ikke trylle.

Jeg har selv prøvd med og lage en ren BD.iso uten noen form for ytterligere kompresjon. Resultatet når jeg streamer den over Boxee blir akkurat det samme som når jeg spiller disken på BD spilleren.

Men jeg forstår jo at du begynner og lure når en del folk som skriver virker være fornøyde med en epleboks som ikke sender ut bedre greier enn 720p

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt XBMC på en rekke maskiner og alltid vært fornøyd. Har testet ut en Boxee Box, men likte ikke viftestøyen. Altså, den bråker ikke veldig mye, men mer enn det jeg er vant til. Fjernkontrollen er virkelig bra. For øyeblikket bruker jeg XBMC på en mac mini (2010 modell, med SSD som interndisk) som foreløpig er den løsningen jeg har likt best (alle filmer ligger på en NAS så for meg er det ikke så stress å bytte avspiller).

Jeg vurderer å bytte til en atv med jailbreak, men det kommer ikke til å skje før generasjon 3 som jeg antar vil ha 1080p ut og forhåpentligvis fortsatt ingen vifte. Ryktene sier neste år.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi kaste inn Dune HD Duo og Dune HD Smart i denne tråden?

Dune spillerne går etter hva jeg leser på nettet for å ha svært høy bildekvalitet, og kjøper på den nye Sigma brikken...

Jeg har lett etter mediaspiller i 2mnd snart å har måtte sette opp et regneark for å ha sjans om å ha oversikt over hva som er bra dårlig gamlet osv...
    Den ultimate Mediaspiller finnes fortsatt ikke...

Er video Hovedprioritet så er Dune noe som må vurderes grundig...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man må basere seg på rykter om en produktlansering i 2013 og at hackere skal klare å få tilgang til, samt å kjøre xbmc på plattformen så er det lite håp i hengende snøre.

Sigma har forespeilet xbmc native støtte ut av boksen på sine SoCs, det er nå noe man bør ta imot med åpne armer synes jeg. En realtek løsning fra 2008 er bedre enn det ATV klarer å levere, når det i tillegg er en låst og properitær boks så skjønner jeg ikke hvorfor man på død og liv skal forsvare den? Greit at hacks er tøft, men det bør jo ikke som hovedregel være ting man får av hacker-vennlige løsninger ellers.

Edit: Merket at jeg sendte feil signaler, følgende er en oppklaring:

Kjør en custom ARM-løsning inn i en bosch fm-radio fra 1953, da får du "apple" design. Det er en hack etter beste merke.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke veldig mye klokere for hva jeg skal velge meg....

Kanskje det er like greit å koble den bærbare maskinen med hdmi kabel til forsterker å kjøre 1080p filmer med projektoren... Får jo da spilt alt av filer da også... ???

Noen som har tipg og råd til hvorfor jeg ikke skal bare bruke bærbare maskinen?

Hadde nok kanskje valg apple boksen om jeg hadde visst den streame bra tråløst og 1080 p filer uten problem....

Til nå så ser jeg det eneste negative med å bruke maskinen som en media spiler at man må drive å koble ut og inn hele tiden

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Blir ikke veldig mye klokere for hva jeg skal velge meg....

Kanskje det er like greit å koble den bærbare maskinen med hdmi kabel til forsterker å kjøre 1080p filmer med projektoren... Får jo da spilt alt av filer da også... ???

Noen som har tipg og råd til hvorfor jeg ikke skal bare bruke bærbare maskinen?

Hadde nok kanskje valg apple boksen om jeg hadde visst den streame bra tråløst og 1080 p filer uten problem....

Til nå så ser jeg det eneste negative med å bruke maskinen som en media spiler at man må drive å koble ut og inn hele tiden
    Sitter og lurer på Apple TV 2 vs Boxee vs WDTV selv..

Har hatt første generasjons WDTV (uten nettverkstilkobling og ingen firmware oppgraderingsmuligheter) et par år nå og vært strålende fornøyd. Den er liten, enkel å bruke og har spilt av det meste jeg har lastet ned de siste årene. Det beste med den er å bare kunne plugge i usb-hdd og spille av filen uten mer om og men.

Men jeg er nå på utkikk etter en oppdatering da den ikke klarer M4V filer, som jeg har sett at det blir mer og mer av.. Ellers er den en drøm som lydløst spiller av 720p rett fra usb-disk, via hdmi slik at det beste utgangspunktet er sikret inn på min yamaha receiver.

Du spør vel litt om poenget med en mediaspiller.
    Poenget med en slik boks er for meg å slippe å "fyre opp" pc'en, som booter, bråker, henger seg opp osv.

Siste generasjon WD TV har trådløst nett, støtter 1080p, diverse streamingtjenester (dog betal-tjenester) og har innebygget spotify-"klient"(?), jeg vurderer derfor denne istedet for Apple TV, da WD TV støtter MYE mer både formater og aktiviteter (avspilling rett fra usbdisk). I tillegg slipper man å plages med iTunes-import av filer før man kan se film.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laptop er jo greit nok det, uten at det blir noen eleganse av det. Du kan jo dualboote openELEC eller noe som gjør det hele litt mer fancy.

Det går ann å få 3dje parts firmware til førstegenerasjon wdtv.
    Hvis PC-en henger kan du jo prøve å legge inn en linuxdistro slik det er på wdtv.
    Det er en gammel versjon av wdlxtv til den eldste, kan faktisk få til nettverk over usb også. Men det er nå bare å gå for en ny uansett.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •