Film fra pc til tv...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Film fra pc til tv...?

Hei!

Først; beklager dersom denne er postet feil...

Lurer på hva jeg trenger for å få overført film fra pc'n til tv, og hvordan jeg skal koble dette opp. Luta lei dvd-brenning.

Trenger man kun en mediaspiller av en eller annen sort, som man både kobler til pc og receiver?

Er helt grønn på dette området, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spørre om heller... Setter stor pris på all hjelp - og helst tips til konkrete mediaspillere, etc.

Tusen takk, og ha en fin søndagskveld!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Wdtv live+NAS.

Begge er å anse som PC-er. Den ene viser film, den andre er filtjener. Du må gjerne ha en laptop ved tv-en og en vanlig desktop PC til filserver, trenger ikke å være dedikert maskinvare til oppgaven.

I praksis fungerer det sånn at media-enheten spiller av ting som er montert lokalt fra et eksternt nettverkstilkoblet lagringsmedium, fortrinnsvis over NFS

Lagring deler med avspiller over nettverk.

Spør gjerne hvis du trenger råd/tips. Jeg kan mest om linux, hvilket egner seg etter mitt skjønn best til oppgaven, og det er det nær sagt alle NAS og mediaenheter har fra fabrikk.

Har du en tilovers PC kan du sette opp geexbox, veldig enkle greier. Det er en linuxdistro som bruker XBMC (som du kanskje har hørt om) som frontend.

Edit: Du kan faktisk dra PC-en rett i TV med en DVI til HDMI kabel, eller VGA. Da funker tv-skjermen som et hvilket som helst annet panel, bare å bytte til rett inngang og snurre igang noe.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du allerede har en pc med filmer osv lagret på kjøper du deg en nettverkspiller, f.eks popcornhour, den kobles i nettverk med pc med vanlig nettverkkabel. Dett er i grunnen alt du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to...

Jeg har en stasjonær pc som står 7-8 meter i fra tv'n i stua. På pc'n har jeg en del film ferdig lagret.

Jeg kobler altså opp Popcornhour med nettverkskabel til pc'n (routern), og hdmi til receiver? Thats it? I så fall blir det enten en lang hdmi, eller en lang nettverkskabel. Hva er best?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Takk for svar begge to...

Jeg har en stasjonær pc som står 7-8 meter i fra tv'n i stua. På pc'n har jeg en del film ferdig lagret.

Jeg kobler altså opp Popcornhour med nettverkskabel til pc'n (routern), og hdmi til receiver? Thats it? I så fall blir det enten en lang hdmi, eller en lang nettverkskabel. Hva er best?
    lang nettverkskabel er jo greit da, sikkert mye billigere enn lang hdmi
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang nettverkskabel er det beste hvis du skal kjøre mediaspiller. Det er mange mediaspillere du kan kikke på. Har selv Boxee Box, som er veldig enkel i bruk etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble opp slik: PC --> nettverkskabel --> Router --> Nettverkskabel --> Mediaspiller (uansett hvilken du velger) --> HDMI til TV/receiver

Har selv wd tv live og er stråelnde fornøyd. Eneste minuset er at den ikke takler True-HD og DTS-HD MA, men spiller core DTS. utenom det er den helt genial. Den takler utrolig mange format og har ikke noe dill i form av ekstra funksjoner, men jeg synes det er er unødvendig da jeg bare bruker den til å se film/serier uansett =)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å bruke apple tv da?

Har vurdert dette selv... Man får også jailbreaket den, men noen som vet hvilken muligheter man får da?

Prisen er det jo heller ikke noe å si på 850kr...

Jeg vet alt for lite om denne boksen, men ser ihvertfall lekker ut.

Noen som har erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kobler bare Pc'en rett inn i tv'en via hdmi og tar ut lyd fra mini-jack utgangen på Pc'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Koble opp slik: PC --> nettverkskabel --> Router --> Nettverkskabel --> Mediaspiller (uansett hvilken du velger) --> HDMI til TV/receiver

Har selv wd tv live og er stråelnde fornøyd. Eneste minuset er at den ikke takler True-HD og DTS-HD MA, men spiller core DTS. utenom det er den helt genial. Den takler utrolig mange format og har ikke noe dill i form av ekstra funksjoner, men jeg synes det er er unødvendig da jeg bare bruker den til å se film/serier uansett =)
    Takk skal du ha. Takler denne også undertekster? Mener jeg har lest at den ikke gjør det, samt at man ikke får opp DVD-menyen på ISO-filer!?!

Noen som har erfaring med AC Ryan Playon HD2?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det enkelt å greit med topp bilde å lyd kvalitet,
    Ha ett skjermkort i pcn med bra støtte til hdmi lyd å bilde. Jeg har Komplett.no - Gigabyte Radeon HD 6850 1GB GDDR5 å det funker supert, har alt av suround koding som trengst.

Da trenger du bare en hdmi kabel fra skjermkort til reciever, og alt blir topp kvalitet. Lyd å bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha. Takler denne også undertekster? Mener jeg har lest at den ikke gjør det, samt at man ikke får opp DVD-menyen på ISO-filer!?!

Noen som har erfaring med AC Ryan Playon HD2?
    WDTV live støtter undertekster og viser dvd-menyer. Personlig synes jeg det var bedre før da den ikke viste dvd-menyene. Da var det bare å trykke "play" og filmen begynte. Undertekster/språk endrer man via innstillinger på fjernkontrollen uansett. Nå må man gjennom intro og menyer før dvd'en begynner =)

WDTV live støtter ikke .img filer, men det problemet løser du ved å endre filetternavnet fra .img til .iso =)

edit: Mediespiller: AC Ryan Playon! HD2 - DinSide Data

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kommet frem til at jeg også skal bytte ut min Pioneer BDP 320 til en nyere spiller. Ser det finnes BD spillere med DLNA og nettverkstøtte; kan man bruke BD spilleren som en fullverdig mediaspiller?

(hvis dette var et dumt spørsmål - beklager jeg :-? )

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakims
    Gjør det enkelt å greit med topp bilde å lyd kvalitet,
    Ha ett skjermkort i pcn med bra støtte til hdmi lyd å bilde. Jeg har Komplett.no - Gigabyte Radeon HD 6850 1GB GDDR5 å det funker supert, har alt av suround koding som trengst.

Da trenger du bare en hdmi kabel fra skjermkort til reciever, og alt blir topp kvalitet. Lyd å bilde.
    Om han har pcen 7-8m unna blir det vel litt slitsomt om han ikke har rekkevidde med trådløst tastatur eller noe.

Men vil likevel anbefale en dedikert liten mediacenter pc med hdmi utgang. Står du fritt til å sette opp mediacenteret som du vil ha det samt at du har andre muligheter som surfing, spilling etc. Personlig syns jeg ikke disse WDTV og popcorn hour er så veldig gode, menyene er litt slitsome og mediaspillerene er litt dårlige, men har ikke testet disse på en god stund, kan hende de har blitt oppgradert i det siste. Men blir jo litt dyrere med en ny pc.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kommet frem til at jeg også skal bytte ut min Pioneer BDP 320 til en nyere spiller. Ser det finnes BD spillere med DLNA og nettverkstøtte; kan man bruke BD spilleren som en fullverdig mediaspiller?

(hvis dette var et dumt spørsmål - beklager jeg :-? )
    Virker som at det skal fungere ja,dobbeltsjekk hvilke formater den støtter først om du skulle ha ISO støtte feks

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du kommer til å kaste BluRay-spilleren når du får opp mediaboks, garantert.

Wdtv live med wdlxtv foretrekker jeg, popcorn er mye av det samme bare realtek basert, etter mitt skjønn er meny-navigasjonen derfor ikke så bra.

Apple tv stiller i en helt annen klasse fordi det er en underlegen boks teknisk og frihetsmessig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Du kommer til å kaste BluRay-spilleren når du får opp mediaboks, garantert.

Wdtv live med wdlxtv foretrekker jeg, popcorn er mye av det samme bare realtek basert, etter mitt skjønn er meny-navigasjonen derfor ikke så bra.

Apple tv stiller i en helt annen klasse fordi det er en underlegen boks teknisk og frihetsmessig.
    Hva er dårlig med apple tv?

Vurderer å kjøpe den, men da vil jeg jailbreake den.. fint å vite hvorfor jeg bør styre unna den

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbd om å kjøpe første generasjon apple tv med 160 gb hardisk til 800 kr. noen som vet hva forskjellen er ? er det lurt av meg å kjøpe denne istedenfor 2 generasjon?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener du må ha amerikansk itunes konto for å bruke apple tv.

Første generasjon støtter ikke 1080p.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •