Spørsmål vedrørende film-streaming og DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål vedrørende film-streaming og DAC

Hei!

Jeg har en Asrock Ion 330ht-bd som kjører XBMC live.
    -htpc-jpg

Etter det jeg har sett, er det mange som kjører ekstern DAC til reciever for å gjøre lyden bedre, og det jeg lurer på er om det er noe å hente på dette for film? Er det evt en spesiell type DAC jeg må kjøpe meg for å få 7.1 surround, eller hvordan er dette her? Dette er helt nytt for meg, men i og med at så mange bruker det på musikk, så er det jo verdt å undersøke mulighetene. Rommet vårt brukes forøverig til filmer og tv-serier. Blu-ray spilles av gjennom PS3. Kan den kobles til? Alt er forøverig koblet til reciever med HDMI.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Hei!

Jeg har en Asrock Ion 330ht-bd som kjører XBMC live.
    -htpc-jpg

Etter det jeg har sett, er det mange som kjører ekstern DAC til reciever for å gjøre lyden bedre, og det jeg lurer på er om det er noe å hente på dette for film? Er det evt en spesiell type DAC jeg må kjøpe meg for å få 7.1 surround, eller hvordan er dette her? Dette er helt nytt for meg, men i og med at så mange bruker det på musikk, så er det jo verdt å undersøke mulighetene. Rommet vårt brukes forøverig til filmer og tv-serier. Blu-ray spilles av gjennom PS3. Kan den kobles til? Alt er forøverig koblet til reciever med HDMI.
    Ekstern Dac er kun for musikk i to kanaler!

Har som regel ikke noe for seg når man har receiver,da alle receivere har oppegående Dac'er innebygd allerede!

Til stereo forsterkere blir det noe annet,da svært få av disse har innebygget Dac!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tusen takk for kjapt svar.