Medialøsning med iPad som fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Medialøsning med iPad som fjernkontroll

Jeg er i startgropa med å bygge et audio/video-playersystem for stua. Slik det står nå, så mangler jeg egentlig bare en player, men det er jo så himla vanskelig å velge!
    Følgende fins allerede i huset/stua: Surroundforsterker, TV, NAS, router og gigabitkabling fra NAS til stua. Samt hundrevis av FLAC-filer på NAS. (Player må støtte FLAC)

Jeg ønsker en nettverks player som kan håndtere både audio og video, samt ha en brukervennlig remote via iPad/iPhone.

Det er ønskelig at remoten funker noelunde likt som iPod-appen på iPad/iPhone, både på audio og video.

Finnes det en hardware-player som støtter dette, eller er det HTPC som gjelder? Og i så tilfelle, hvilken softwareplayer bør jeg kjøre?

Jeg har søkt endel rundt på nettet, men liksom ikke helt funnet det jeg vil ha. Noen som har gode tips?

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Du er nok ikke den eneste som har tenkt disse tankene på dette forumet Jeg har også fungert på dette lenge, men har slått meg til ro med at det kanskje ikke finnes noe vidunderprodukt for både video og musikk, spesielt ikke når du skal ha en god iPad fjernkontroll. Her må folk gjerne korrigere meg, da det er en liten stund siden jeg sonderte markedet.

Jeg har slått meg til ro med å "dele" musikk og video. Har prøvd å ha musikk på diverse mediasenter, men blir aldri helt fortrolig med det. Tror det kommer litt an på hva du bruker det mest til.

Hvis du er som meg, som bruker anlegget 90% til musikk og 10% til film så ville jeg satset på en god musikkstreaming løsning. Jeg bruker selv Sonos og anbefaler det på det sterkeste, som mange andre. Du kan streame FLAC fra ditt NAS og/eller integrere med Spotify, bygge ut med flere soner/rom og på toppen av det hele en nydelig iPad fjernkontroll.

I tillegg har jeg en AppleTV2 m/XBMC til film.

Jeg svarte kanskje ikke helt på det du spurte om, men det kan kanskje få i gang diskusjonen i tråden din

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos er jo fint til musikk det, kurant og lett å sette opp også.
    Xbox media center, vet jeg ikke helt om det går an å styre med ipad/pod/phone... XBMC fungerer ihvertfall med Android, og er knallfin til både film og musikk. Også er jo lyden bedre fra PC enn fra Sonosen også.
    Boxee box har vel denne løsningen også, da den baserer seg ganske mye fra XBMC OSet. Beste løsningen får man jo med en PC koblet til TV og annlegg, da man kan egentlig gjøre hva man føler ettersom det finnes løsninger til alt..

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På skolen min (helt ny ungdomsskole) bruker lærerene iPad som fjernkontroll i auditoriumet, til å skru av/på prosjektor, rulle ned lerrettet, styre bluray spilleren osv. Ser ut til å fungere veldig bra, lærerne skjønner hvertfall hvordan det fungerer. På den annen side er dette innlegget litt meningsløst, jeg har ikke spurt og vet ikke hva det heter det de bruker.. :neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •