Xtreamer Prodigy 3D - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 149
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg finner bare RC8 på xtreamer.net.

Ligger RC9 skjult en plass, altså ikke helt frigitt ennå?

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, takker. Da skal jeg legge denne inn i kveld :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet opp min Prodigy (Black) for første gang, og fått oppdatert til 3.5RC9.
    Alt ser ut til å funke fint, men får ikke til å stille klokke/dato, og undertekst er alltid gul og altfor stor (etter min smak) og jeg får ikke stilt dette. (uansett hva jeg velger, så forblir fargen gul og skriftstørrelse like stor...)

Ellers bra avspilling av de mkv filene, og 3D ISO filene jeg har testet.

Trenger litt assistanse, takk.

LØST... fant ut av det selv...

Et annet spørsmål; jeg tenkte å trykke inn en 2 eller 3TB disk. Kan noen anbefale en kompatibel en? (og som er billigst mulig)
    Og et til... Hvordan kopierer jeg filer fra en ekstern disk til den interne 2/3TB disken jeg setter inn?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har koblet opp min Prodigy (Black) for første gang, og fått oppdatert til 3.5RC9.
    Alt ser ut til å funke fint, men får ikke til å stille klokke/dato, og undertekst er alltid gul og altfor stor (etter min smak) og jeg får ikke stilt dette. (uansett hva jeg velger, så forblir fargen gul og skriftstørrelse like stor...)

Ellers bra avspilling av de mkv filene, og 3D ISO filene jeg har testet.

Trenger litt assistanse, takk.

LØST... fant ut av det selv...

Et annet spørsmål; jeg tenkte å trykke inn en 2 eller 3TB disk. Kan noen anbefale en kompatibel en? (og som er billigst mulig)
    Og et til... Hvordan kopierer jeg filer fra en ekstern disk til den interne 2/3TB disken jeg setter inn?
    Fikk du til å stille inn dato? Det er en bra tråd om det på xtreamer.net

Jeg har og den svarte Xtreamer. Får du inn noen kanaler med antennen som fulgte med??

For å kopiere filer fra pc:
    Koble til den medfølgende kabelen på USB 3.0 slave på en USb port på pc'n. Spilleren dukker opp en som egen diskstasjon.

For å kopiere fra ekstern disk:
    Koble til disken til en USB 2.0 port. Naviger deg inn i menyene på spilleren, gå inn på den eksterne disken og trykk 8 (func) på fjernkontrollen når du har funnet mappen du vil flytte, der kan du velge copy/move etc.

Jeg har en Western digital 2tb green som fungerer veldig bra. Putt den inn i spilleren, gå inn i settings og formater den der.
    ---

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft
    Fikk du til å stille inn dato? Det er en bra tråd om det på xtreamer.net

Jeg har og den svarte Xtreamer. Får du inn noen kanaler med antennen som fulgte med??

For å kopiere filer fra pc:
    Koble til den medfølgende kabelen på USB 3.0 slave på en USb port på pc'n. Spilleren dukker opp en som egen diskstasjon.

For å kopiere fra ekstern disk:
    Koble til disken til en USB 2.0 port. Naviger deg inn i menyene på spilleren, gå inn på den eksterne disken og trykk 8 (func) på fjernkontrollen når du har funnet mappen du vil flytte, der kan du velge copy/move etc.

Jeg har en Western digital 2tb green som fungerer veldig bra. Putt den inn i spilleren, gå inn i settings og formater den der.
    Takker for svar.

Jeg fikk til å stille dato, og jeg har nå satt inn en 2TB Seagate (5900RPM)
    Jeg fikk ikke til å stille inn noen kanaler, men trenger ikke den funksjonen så jeg lot det ligge.

Vedrørende harddisk, så har jeg et problem. Ikke alle filene jeg kopierer over i PC connection modus blir detektert av Xtreamer Prodigy.
    Når jeg ser på filene via PC'en (når Xtreamer er koblet opp med USB3 kabelen) så ligger alle der.
    Hvis jeg flytter på filene til andre/nye mapper så er plutselig filene synlige i Xtreameren også...Men legger jeg for mange filer i en mappe, så vises kun noen.
    Hva skjer?
    (Problemet gjelder kun større ISO filer. Alle andre type mkv/mp3/flac/bilder osv. ble oppdaget som de skal)

Hva er forøvrig prosedyren etter jeg er ferdig å kopiere filer til Xtreamer via PC connection - USB? Bare nappe ut kabelen? For det er jo ikke mulig å slå av Prodigy'en når den står oppkoblet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet fra foreks en 1080p mkv-fil fra Xtreamer Prodigy er mye mørkere (og mer saturert?) enn når jeg spiller samme fil fra PC via samme inngang på HDMI switchen i receiveren. Må jeg da stille på brightness/contrast/saturation i Videooppsettet i Xtreameren, eller har jeg gått glipp av en innstilling et annet sted i menyen?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Takker for svar.

Jeg fikk til å stille dato, og jeg har nå satt inn en 2TB Seagate (5900RPM)
    Jeg fikk ikke til å stille inn noen kanaler, men trenger ikke den funksjonen så jeg lot det ligge.

Vedrørende harddisk, så har jeg et problem. Ikke alle filene jeg kopierer over i PC connection modus blir detektert av Xtreamer Prodigy.
    Når jeg ser på filene via PC'en (når Xtreamer er koblet opp med USB3 kabelen) så ligger alle der.
    Hvis jeg flytter på filene til andre/nye mapper så er plutselig filene synlige i Xtreameren også...Men legger jeg for mange filer i en mappe, så vises kun noen.
    Hva skjer?
    (Problemet gjelder kun større ISO filer. Alle andre type mkv/mp3/flac/bilder osv. ble oppdaget som de skal)

Hva er forøvrig prosedyren etter jeg er ferdig å kopiere filer til Xtreamer via PC connection - USB? Bare nappe ut kabelen? For det er jo ikke mulig å slå av Prodigy'en når den står oppkoblet?
    Kjipt at vi ikke får inn kanaler... når den funksjonen skal være der liksom.

Det å kopiere over med USB3.0 fungerer veldig bra her iallefall. Om de ikke vises så kan du gi mappen et nytt navn eller å slette overflødige filer (nfo jpg etc) som ligger i mappen.

Etter jeg er ferdig med å kopiere så trykker jeg "løs ut" i Windows.. som jeg ville gjort med andre enheter. Etterpå napper jeg ut kabelen.
    ---

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken NAS bruker folket her?

Hva vil dere anbefale å bruke til Prodigy 3D'en?
    Jeg har sett litt på Netgear, og det lurer litt på en av disse :

Netgear ReadyNAS NV+ v2 RND4000-200EUS
    Netgear ReadyNAS RNDU4000

De skal fylles opp med filmer og musikk,blir sikkert på 4xWestern Digital Caviar Green 3TB SATA disker.

Noen andre tips på NAS?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon 3.10 er ute!

http://forum.xtreamer.net/topic/3082...rc10-released/

=====================================
    Ver 3,5 RC10 Release Notes

* In this version we have implemented a new NTFS solution. You will see how that fixes many issues that were caused by the default Realtek drivers.
    * YouTube fixed
    * HDD format and detection bug - fixed
    * xLive and xList apps separated
    * Several Jukebox fixes and improvements, such as:
    Reboot when scraping BDMV files
    Blank info screen for BDMV files
    Movies on Network Shares disappearing after a reboot
    Crash when scrapping movies with long file-names
    and so on.
    * Some UI improvements

Last ned:
    http://download.xtreamer.net/Firmwar...10-Prodigy.zip
    ---

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål til dere som allerede har kjøpt den:

- Fins det Usenet/NZB downloader til Prodigy?

- Hvordan er overføringshastigheten fra LAN til interndisk/USB3 på Prodigy?

- Er IMDB støttet som scraping kilde? Ser noen sier scraping er tregt og buggy, hvordan er dette i siste firmware? Er det dårlig i forhold til XBMC?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Noen spørsmål til dere som allerede har kjøpt den:

- Er IMDB støttet som scraping kilde? Ser noen sier scraping er tregt og buggy, hvordan er dette i siste firmware? Er det dårlig i forhold til XBMC?

Man kan bruke torec, tmdb og csfd.
    tmdb er standard. Jeg synes et søk går veldig kjapt.
    ---

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Ehm, ja, veldig greit å lese den nå. ops:

Jeg fulgte bruksansvingen / on screen. Det var tydeligvis ikke så lurt, for nå står den jo bare å henger.

Er det safe å skru den av og starte på nytt slik som beskrevet?
    Du må for all del ikke bruke Firmware-oppgraderingsvalget i menyene på Xtreameren, om du skal bruke en beta-Firmware.
    Da er det eneste som kan fikse maskinen å skru av Prodigy'en helt, la den stå i 10-30 sek, og holde inne power-knappen,mens du plugger i sstrømmen. USB-sticken med FW (install.img) må ligge i ROOT på USB-minnepennen. Firmware-oppdateringen starter automatisk. IKKE SKRU AV XTREAMEREN mens den oppdateres, da vil den ganske sikkert bli ødelagt.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft
    Versjon 3.10 er ute!

http://forum.xtreamer.net/topic/3082...rc10-released/

Ver 3,5 RC10 Release Notes

* In this version we have implemented a new NTFS solution. You will see how that fixes many issues that were caused by the default Realtek drivers.
    * YouTube fixed
    * HDD format and detection bug - fixed
    * xLive and xList apps separated
    * Several Jukebox fixes and improvements, such as:
    Reboot when scraping BDMV files
    Blank info screen for BDMV files
    Movies on Network Shares disappearing after a reboot
    Crash when scrapping movies with long file-names
    and so on.
    * Some UI improvements

Last ned:
    http://download.xtreamer.net/Firmwar...10-Prodigy.zip
    Jeg installerte RC10 på min Prodigy Silver, og nå er lyden helt på "bærtur" når jeg spiller surroundfilmer. Spesielt bakerste høyre høyttaler kommer det bare en kort repeterende "clipping sound" om filmen er kodet i AAC, eller MP4,MKV osv. Dolby Digital og DTS ser ut til å fungere greit, men 70-80% av filmene mine er kodet i formatene som "klipper". Overfører lyden via HDMI til en LG HX966TZN hjemmekino. Ser at folk med Samsung har samme problemet, tilogmed ved avspillling av MP3'er, så det er noe galt med Realtek-driverne i denne releasen, selv om Xtreamer Support sier det er forsterkerne våre som er feilen. Har aldri hatt problemer med lyden før RC10.

Kan de som har problemer med denne releasen, legge inn problemet på forumet i "Prodigy/Audio Issues" eller i RC10-tråden, så de ser at flere har problemet? Ser ikke ut som folk med AV-receivere blir berørt, kun de med hjemmekinoanlegg og HDMI.

Mvh
    Chiron

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden "klikker" etter Firmware RC10

Hei!

Jeg installerte RC10 på min Prodigy Silver, og nå er lyden helt på "bærtur" når jeg spiller surroundfilmer. Spesielt bakerste høyre høyttaler kommer det bare en kort repeterende "clipping sound" om filmen er kodet i AAC, eller MP4,MKV osv. Dolby Digital og DTS ser ut til å fungere greit, men 70-80% av filmene mine er kodet i formatene som "klipper". Overfører lyden via HDMI til en LG HX966TZN hjemmekino. Ser at folk med Samsung har samme problemet, tilogmed ved avspillling av MP3'er, så det er noe galt med Realtek-driverne i denne releasen, selv om Xtreamer Support sier det er forsterkerne våre som er feilen. Har aldri hatt problemer med lyden før RC10.

Kan de som har problemer med denne releasen, legge inn problemet på forumet i "Prodigy/Audio Issues" eller i RC10-tråden, så de ser at flere har problemet? Ser ikke ut som folk med AV-receivere blir berørt, kun de med hjemmekinoanlegg og HDMI.

Mvh
    Chiron

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg er på utkikk etter en ny mediaspiller og lurer litt på om Xtreamer Prodigy 3D kan være et alternativ for meg.

I dag har jeg en Tvix 6600+ N som i og for seg fungerer ok, men har problemer med avspilling av 1080P filmer over nettverk. Da blir det hakking osv. Kablet nettverk er dessverre ikke et alternativ for meg. Har homeplugg og 802.11n wifi. Den har også lokal disk, og avspilling av 1080p filmer fungerer smertefritt der, så det er ikke hw i spilleren som er for dårlig. Denne spilleren har også N wifi, men ved testkopiering av filer til boksen, så får jeg under 1mb/s så dette er for dårlig. Ved bruk av homeplugg oppnår jeg 4Mb/s på det beste.

Så da er spm, vil jeg oppnå bedre hastigheter på wifi med Xtreamer Prodigy 3D? Noen som har testet å spille 1080p filmer via 802.11n på denne spilleren?

Har søkt litt på youtube for å se litt nærmere på spilleren. Er det slik at det er Android os på denne?

/Hades

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homeplugg er noe dritt,
    Vet om flere som har akkurat samme problem med hakking pga homepluggen.
    Hvilke N utstyr har du? Er det dualband på router og streamer?

Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Hei.

Jeg er på utkikk etter en ny mediaspiller og lurer litt på om Xtreamer Prodigy 3D kan være et alternativ for meg.

I dag har jeg en Tvix 6600+ N som i og for seg fungerer ok, men har problemer med avspilling av 1080P filmer over nettverk. Da blir det hakking osv. Kablet nettverk er dessverre ikke et alternativ for meg. Har homeplugg og 802.11n wifi. Den har også lokal disk, og avspilling av 1080p filmer fungerer smertefritt der, så det er ikke hw i spilleren som er for dårlig. Denne spilleren har også N wifi, men ved testkopiering av filer til boksen, så får jeg under 1mb/s så dette er for dårlig. Ved bruk av homeplugg oppnår jeg 4Mb/s på det beste.

Så da er spm, vil jeg oppnå bedre hastigheter på wifi med Xtreamer Prodigy 3D? Noen som har testet å spille 1080p filmer via 802.11n på denne spilleren?

Har søkt litt på youtube for å se litt nærmere på spilleren. Er det slik at det er Android os på denne?

/Hades

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt er det kun kablet nettverk som holder når det gjelder streaming av full HD og god lyd.

En ting er at bildet kan overføres greit uten hakking.
    Men når lyden har god kvalitet (eks. DTS-HD eller tilsvarende), da begynner hakkingen....kan også slå ut på bildet.

Mitt tips er å finne løsninger for å føre kabel.
    Det er til slutt det eneste som virkelig holder...uten hakking og problemer.

Og JA...har selv Prodigy. (som jeg er generelt strålende fornøyd med, bortsett fra at jeg ikke kan bruke Jukebox-funksjonen, fordi det går for tregt med 15 TB tilkoblet) :-)

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Homeplugg er noe dritt,
    Vet om flere som har akkurat samme problem med hakking pga homepluggen.
    Hvilke N utstyr har du? Er det dualband på router og streamer?
    Jo, homeplugg er ikke 100%, men hos meg ser det ut til å funger bedre enn N wifi. Jeg får som sagt 4-5MB/s med homeplugg og under 1mb/s med N wifi.

Ruteren er dual band ja, er en Cisco E4200. Om Tvix boxen er dualband vet jeg ikke, men finner ingen innstillinger på det, så tviler.

Slik plasseringen av utstyr osv hos meg, så er det ikke så lett å få til kablet nettverk dessverre. Er noen dørtersker osv som gjør at det ikke er lett å få pent.

Hades

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Jo, homeplugg er ikke 100%, men hos meg ser det ut til å funger bedre enn N wifi. Jeg får som sagt 4-5MB/s med homeplugg og under 1mb/s med N wifi.

Ruteren er dual band ja, er en Cisco E4200. Om Tvix boxen er dualband vet jeg ikke, men finner ingen innstillinger på det, så tviler.

Slik plasseringen av utstyr osv hos meg, så er det ikke så lett å få til kablet nettverk dessverre. Er noen dørtersker osv som gjør at det ikke er lett å få pent.

Hades
    Er det lang avstand mellom router og tvix boksen da?, kunne en mulighet vært å gjemme en repeater en plass i mellom?

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •