Hvordan streamer du lyd, bilde og spotify?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan streamer du lyd, bilde og spotify?

Mye av min tid har gått med til å surre rundt og prøvd muligheter for å streame lyd, bilde og ikke minst spotify til mine DNLA kompatible komponenter i stua. Noen trådbaserte, og andre trådløse. Mulighetene er mange, men ingen løsninger er komplette og enkle etter min mening, hvertfall ikke uten rett utstyr. IOM jeg har brukt så mye tid på dette, lurer jeg på hva slags løsninger dere andre bruker?

Skal fortelle litt hva jeg bruker som jeg synes fungerer best den dag i dag etter mange timer med prøving og feiling.

Av utstyr jeg har som støtter en form for DNLA er disse:

LG bd390
    Pioneer Sc-lx 71
    Playstation 3

Spotify:
    En av de hardere nøttene jeg har vært borti, ønsket ikke kabler fra pc til receiver, så dette måtte være trådløst. Resultatet ble:

Laptop som styrer spotify, Jamcast som lager et virtuelt lydkort som min Pioneer receiver fiinner som en slags playlist.

Problemer underveis:

-Dårlig og laber lyd:
    Fant ut at laptopen min ikke har audiomix alternativ, lyden ble veldig blass og all musikken hørtes ut som en dårlig kodet mp3 med lav bitrate.

Løsning: Laste ned e2eSoft VSC, et program som lager et virtuelt lydkort på maskina som jeg igjen kan velge som lydutgang på pcen, voila, lyden ble top notch.

HD-videoer:

Ville at LG spillern skulle ta seg av denne oppgaven.
    Første steg var og ordne mediadeling i Win7 som gikk forholdvis smertefritt.

Problemer underveis:

-Hakking

Nyttet ikke og gjøre dette trådløst, så nettverkskabel måtte til.

-MKV filer som ikke lar seg spille av.

Har vært borti en del filer som ikke lar seg spille av, vet ikke om dette er fordi de har vært rippet med en spesiell codec eller ikke. Dem spiller helt fint av på PC. Ikke funnet noen løsning, gjelder kanskje 1 av 10 filmer.

-ISO filer

Støtter heller ikke ISO filer.

Testet også PS3 media server, men opplevde hakking selv om jeg kjørte kablet nettverk.

Lyd:
    Faktisk Jamcast som ble løsningen her og, selv om man må da ha laptop som kontrollpanel, fant ut at hverken LG spillern eller Pioneer receivern takla .flac filer.
    Vet ikke om ps3media server gjør dette?

Dette er det jeg har gjort utifra hvilket utstyr jeg hadde til rådighet, og ikke ville ha noe ekstra for å få det til å fungere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en egen liten minipc i stua med:
    spotify
    xbmc
    itunes
    etc

Den er kobla inn på annlegget med optisk kabel for lyden, og hdmi for bildet.
    Den har en liten ssd forde jeg ikke liker lyden av knirke hardisker.

Musikk og filmer blir streamet i fra en synology 1511+ som er plassert ett annet sted.
    Har forlengst digitalisert all musikken min og er i gang med å lage isoer av dvd platene mine.

xbmc er det jeg bruker for å spille av dvd rippet til iso. Den automounter filene og henter ned cover bilde fra moviedb.

En pc i stua trenger ikke være stygg.. Man finner jo kabinetter som ser ut som en vanlig dvd spiller eller som en reciver viss man vil ha full høyde på kabinettet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker plex app for samsung og appletv 2 som mediaplayer og Sonos for musikk. Sonos er overlegent alt annet i bruk særlig hvis du har ipad. Fordel med sonons er at du kan ha opptil 32 enheter rundt i huset og alle kan streame forskjellige sanger fra spotify. Sønnene mine bruker det på rommet sitt med Ipod og jeg bruker det i stua, bad og kjøkken med Ipad og alle hører forskjellig musikk fra spotify.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For lyd er vel en meget anbefalt mulighet å bruke programmet Airfoil og en Airport express koblet tll anlegget. Du bruker jo en receiver som har innebygget DAC, så du kan tappe signalet digitalt fra AE'en.

På bildesiden er det vanskeligere, men kablet er jo en fordel. Boxee Box eller en jailbreaket Apple TV 2 med XBMC kan jo brukes.

Hvis du vil bruke litt kroner på et system som fungerer på alt, ville jeg kjøpt en Mac Mini og kjørt plex på den. Et fullverdig mediesenter som sluker alt du kaster på den. Eneste aberet er at man ikke får spilt av BD.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset bruker vi Squeezebox med Spotify-plugin og iPeng eller Squeezepad for å styre låter og spillelister. Til film og bilder bruker jeg en server med Windows Home Server og en PlayOn HD Mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Squeeezebox Duet koblet til anlegget. Denne kjører Spotify og wimp plugins, samt egne mp3/Flac filer streamet fra en Qnap NAS server.
    Jeg kjører dette med en egen squeezebox server og synes dette fungerer utmerket.
    Dette blir forøvrig fjernstyrt med Ipad og Ipeng

Til film så har jeg brukt en Asrock minipc som streamer fra samme NAS server, men har nå byttet denne med en Cambridge Azur 751 blue-ray spiller med nettverksfunksjon. Og synes vel at sistnevnte fungerer bedre, men det kan kanskje være placebo

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Spotify og streaming av musikk/radio: Squeezebox Duet, til film, tv-serier og familiefilmene: A.C Ryan Playon Mini.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •