Musical Fidelity M1 CLiC. Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musical Fidelity M1 CLiC. Noen erfaringer?

Jeg har såvidt begynt å tenke på å legge hele CD-samlingen over på harddisk og spille den av via en mediespiller istedet for CD-spiller og en haug med CDer, så jeg ser litt på de forskjellige mulighetene rundt dette.
    Det er altså bare musikk jeg er interessert i, og i god kvalitet.

Tenkte litt på Logitech Transporter, men den har visst "falt ut av markedet" av en eller annen grunn.

Men så kom jeg over Musical Fidelity M1 CLiC, og den ser lovende ut. Den er også en pre-amp, og har visst en meget god DAC. Koster 12.495,- på Oslo Hifi Center. Litt dyr for min lommebok akkurat nå, men.

Men det er vanskelig å finne noen ordentlige tester av den på nettet? Noen forumtråder rundt omkring om den, men de trådene er alt fra ett til et halvt år gamle ser det ut til. Andre "tester" jeg fant var stort sett bare produktbeskrivelser.

Noen som har hørt, testet eller i det minste hørt om denne? Den vant ihvertfall EISA-pris for årets nettverks-musikkavspiller, det var derfor jeg oppdaget den.

Vet at Linn og Bladelius (tror jeg det var) også har gode mediespillere, men de blir altfor dyre for meg.

Jeg hadde tenkt å koble den til en NAS harddisk i så fall, kablet. Har forøvrig ikke peiling på dette i det hele tatt, helt grønn. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er et spennende produkt syns nå jeg, det er forøvrig samme DAC som M1 DAC som jeg har men med litt flere bruksområder i tillegg. Det eneste som trekker ned for min del er at den ikke har XLR ut på CLIC, noe som M1 DAC har. Har denne kommet en mnd. før på markedet så har jeg kjøpt den, da den ikke var annonsert den tiden jeg kjøpte min M1 DAC. Er forøvrig veldig fornøyd med min, og at man får en mediaspiller og forforsterker i samme enhet så er det nok ikke så mye å si på den prisen der heller. Musical fidelity leverer bra produkt som ikke er overpriset også. Clic skal klare de fleste formater også. Musical Fidelity er ikke så kjent i Norge desverre, men høster veldig bra kritikk i utlandet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •